Hoog toerental na enkele (kilo)meters
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Hoog toerental na enkele (kilo)meters
Sinds twee weken ben ik na 10 jaar weer de trotse eigenaar van een hobby AX (opknapper). Nu heb ik het volgende probleem :
Als de auto is gestart -> toerental normaal.
Nadat de auto een paar honderd meter heeft gereden -> verhoogd toerental. Als de motor op bedrijfstemp. is -> toerental weer normaal.
Ik heb al een computerreset (accupolen zijn er een nacht af geweest en de reset heeft aan massa gelegen) uitgevoerd maar helaas zonder succes .
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn ?
Als de auto is gestart -> toerental normaal.
Nadat de auto een paar honderd meter heeft gereden -> verhoogd toerental. Als de motor op bedrijfstemp. is -> toerental weer normaal.
Ik heb al een computerreset (accupolen zijn er een nacht af geweest en de reset heeft aan massa gelegen) uitgevoerd maar helaas zonder succes .
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn ?
Het is een 1.1 injectie uit 1992. Heb vandaag gekeken of alle vacuumslangen nog heel en aangesloten waren en dat was ook goed.
Wat ik wel gek vond is dat er op het termostaathuis een niet aangesloten contact zit. Ik heb in de omgeving hiervan geen loshangende connector/draad gevonden die hierop aangesloten moet worden.
Iemand een idee of dat ermee te maken heeft (en waar deze connector voor dient)???
Wat ik wel gek vond is dat er op het termostaathuis een niet aangesloten contact zit. Ik heb in de omgeving hiervan geen loshangende connector/draad gevonden die hierop aangesloten moet worden.
Iemand een idee of dat ermee te maken heeft (en waar deze connector voor dient)???
hesman wrote:Ik kan het natuurlijk altijd proberen toch??? baat het niet dan... of zitten er aan het loshalen van de lambda sonde grotere gevaren b.v. beschadiging van de motor???
nope geen risico al denk ik dat het niet echt zal werken, je computer zal in motorstoring gaan werken,
tja probeer het
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
Ik heb het ook hoor, eerste 500/1000 meter 2000 rpm en later wordt het 1000/900/zoiets. Doet ie alleen bij bepaalde temperaturen btw, heb nog geen patroon kunnen ontdekken tussen warm/koud. Hoe dan ook, ik vergelijk het een beetje met de choke van een carburateur. Als ie 2000 rpm stationair doet slaat ie ook erg makkelijk af als ik niet oppas. Dat maakt AX rijden weer avontuurlijk
@bz10: alsof de cat in een AX wat te doen heeft...
@bz10: alsof de cat in een AX wat te doen heeft...
Kijk uit, een Cactussssss