Universele Centrale Deurvergrendeling
Moderators: vtspower, webmasters
Universele Centrale Deurvergrendeling
Ik ben van plan centrale deurvergrendeling in te gaan bouwen wat via het alarm wordt aangestuurd.
Maar... Ben pas bij een bedrijf geweest die het in zou bouwen. Maar de universele pompjes paste niet in de deuren.
En ze hadden pas al een AX gedaan en daar paste het wel in.
Je schijnt dus verschillende deuren te hebben. De 1 heeft blijkbaar meer ruimte binnen dan de ander.
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het inbouwen van Universele CV? Dat bedrijf zei dat het waarschijnlijk wel kon. Maar dan met speciale extra kleine pompjes. (motortjes).
Is iemand het hier gelukt zelf CV in te bouwen?
Het gaat bij mij om het chassis van een AX 1.1i First Impression NOV 94.
Maar... Ben pas bij een bedrijf geweest die het in zou bouwen. Maar de universele pompjes paste niet in de deuren.
En ze hadden pas al een AX gedaan en daar paste het wel in.
Je schijnt dus verschillende deuren te hebben. De 1 heeft blijkbaar meer ruimte binnen dan de ander.
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het inbouwen van Universele CV? Dat bedrijf zei dat het waarschijnlijk wel kon. Maar dan met speciale extra kleine pompjes. (motortjes).
Is iemand het hier gelukt zelf CV in te bouwen?
Het gaat bij mij om het chassis van een AX 1.1i First Impression NOV 94.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

Ja das het vage van het verhaal.
Die gasten waar ik het in zou laten bouwen hadden al een AX gehad.
En daar paste het wel net in. Na veel ellende.
Maar mijn deur scheen van binnen anders te zijn.
Lijkt me persoonlijk vaag. Het was allebei een Type 2 AX.
Maar hoe werkt dat dan met zo'n universele set.
Waar gebruik je dat metalen stripje voor?
Moet je dat op je deur vastmaken zodat je daar de motoren aan vast kan zetten ofzo? Alles wat je ervan weet zou ik er ook graag van willen weten.
Beetje voorbereidingen treffen.
Heb net een mailtje gestuurd naar een Citroen Dealer. Wat de originele motoren kosten. Zal wel weer een vermogen zijn.
En misschien had je een ander merk Universele pomp dan dat ze bij mij probeerde. Misschien een kleinere pomp. Bij mij scheen de ruit niet meer naar beneden te kunnen.
Die gasten waar ik het in zou laten bouwen hadden al een AX gehad.
En daar paste het wel net in. Na veel ellende.
Maar mijn deur scheen van binnen anders te zijn.
Lijkt me persoonlijk vaag. Het was allebei een Type 2 AX.
Maar hoe werkt dat dan met zo'n universele set.
Waar gebruik je dat metalen stripje voor?
Moet je dat op je deur vastmaken zodat je daar de motoren aan vast kan zetten ofzo? Alles wat je ervan weet zou ik er ook graag van willen weten.

Heb net een mailtje gestuurd naar een Citroen Dealer. Wat de originele motoren kosten. Zal wel weer een vermogen zijn.
En misschien had je een ander merk Universele pomp dan dat ze bij mij probeerde. Misschien een kleinere pomp. Bij mij scheen de ruit niet meer naar beneden te kunnen.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

Laten we hopen dat ik daar een hoop wijzer van wordt.
Mailtje naar de Citroen Dealer blijft voorlopig onbeantwoord. Beetje jammer. Service staat bij andere merken vaak wel wat hoger in het vaandel.
Mailtje naar de Citroen Dealer blijft voorlopig onbeantwoord. Beetje jammer. Service staat bij andere merken vaak wel wat hoger in het vaandel.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

Er zit dus wel degelijk verschil in de deuren. Vaag heb ik echt nooit geweten.
Als je een CV setje op de sloop haalt uit een orignele AX hoeft het dus nog niet te passen. Niet echt hoopgevend allemaal.
Heb je die pompjes in gebruik... Of hebbie ze over?
Als je een CV setje op de sloop haalt uit een orignele AX hoeft het dus nog niet te passen. Niet echt hoopgevend allemaal.
Heb je die pompjes in gebruik... Of hebbie ze over?

- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

Na een heel net mailtje gehad te hebben van een Citroen dealer!
Zie hieronder:
Beste Mark,
De onderdelen voor de centrale portiervergrendeling in een AX zijn nog steeds leverbaar. De bedieningsmotoren worden in diverse Citro?n-modellen gebruikt, o.a.
de Xantia en de Saxo, en zijn dus nog niet in de "dode stock" beland. Bij aanschaf zal je dus helaas nog het volle pond moeten betalen.
Een nadeel van het achteraf monteren van een originele centrale portiervergrendeling is dat je soms van het ene probleem in het andere kan vallen. Er bestaat
(bij mijn weten) geen "pakket" waarin alle benodigde onderdelen zitten. Bij het uitzoeken wat je nodig hebt kan je heel gemakkelijk iets vergeten wat je later
toch nodig blijkt te hebben om het systeem te laten werken, en dan kan het weer een stuk duurder uitpakken.
De onderdelen die je zeker nodig hebt zijn;
2 portier motoren : 661503 van 49,95 per stuk 99,08
1 achterklepslotmotor : 661502 40,72
1 cilinderslothuis a.klep : 8726E4 21,53
1 bedieningsmoduul : 6547VG 72,88
_______ 234,21 Euro incl. BTW
en dan zal er ook nog bedrading aangelegd moeten worden......
Een manier om het een beetje betaalbaar te houden, zou het zoeken zijn naar een donorauto op de sloop. Als je het systeem hieruit zou halen heb je meteen de goede bedradingstekkers, verbindingsstangetjes, etc.
2 Bekende Citro?n-sloperijen zijn Bart Ebben (tel. 024-3570310) en De Vos in Boven Leeuwen (tel. 0487-592415). Een derde mogelijkheid is de Onderdelenlijn (www.onderdelenlijn.nl).
Heb je nog vragen dan kan je mij altijd bellen op 0348-412416.
Met vriendelijke groet,
Cor Kok
Magazijn
Dit was een Citroen Dealer van Drie uit woerden.
Ben vanmiddag bezig geweest op de sloop een AX deur uit elkaar te trekken. Heb het hele slotmechanisme eruit gehaald.
En ja hoor! De ZX CV motoren passen perfect op het AX slot. Klik en klaar. Het is dus idd 1 type motor.
Alleen enorm veel werk om dat slot eruit te halen. Vooral die metalen draad van je binnen deurklink naar je slot.
Iemand tips hoe je die er makkelijk vanaf haalt? Zou altijd welkom zijn.
Als het wat warmer wordt ga ik dus me eigen deur maar is uit elkaar halen. En de CV motoren monteren.
Zie hieronder:
Beste Mark,
De onderdelen voor de centrale portiervergrendeling in een AX zijn nog steeds leverbaar. De bedieningsmotoren worden in diverse Citro?n-modellen gebruikt, o.a.
de Xantia en de Saxo, en zijn dus nog niet in de "dode stock" beland. Bij aanschaf zal je dus helaas nog het volle pond moeten betalen.
Een nadeel van het achteraf monteren van een originele centrale portiervergrendeling is dat je soms van het ene probleem in het andere kan vallen. Er bestaat
(bij mijn weten) geen "pakket" waarin alle benodigde onderdelen zitten. Bij het uitzoeken wat je nodig hebt kan je heel gemakkelijk iets vergeten wat je later
toch nodig blijkt te hebben om het systeem te laten werken, en dan kan het weer een stuk duurder uitpakken.
De onderdelen die je zeker nodig hebt zijn;
2 portier motoren : 661503 van 49,95 per stuk 99,08
1 achterklepslotmotor : 661502 40,72
1 cilinderslothuis a.klep : 8726E4 21,53
1 bedieningsmoduul : 6547VG 72,88
_______ 234,21 Euro incl. BTW
en dan zal er ook nog bedrading aangelegd moeten worden......
Een manier om het een beetje betaalbaar te houden, zou het zoeken zijn naar een donorauto op de sloop. Als je het systeem hieruit zou halen heb je meteen de goede bedradingstekkers, verbindingsstangetjes, etc.
2 Bekende Citro?n-sloperijen zijn Bart Ebben (tel. 024-3570310) en De Vos in Boven Leeuwen (tel. 0487-592415). Een derde mogelijkheid is de Onderdelenlijn (www.onderdelenlijn.nl).
Heb je nog vragen dan kan je mij altijd bellen op 0348-412416.
Met vriendelijke groet,
Cor Kok
Magazijn
Dit was een Citroen Dealer van Drie uit woerden.
Ben vanmiddag bezig geweest op de sloop een AX deur uit elkaar te trekken. Heb het hele slotmechanisme eruit gehaald.
En ja hoor! De ZX CV motoren passen perfect op het AX slot. Klik en klaar. Het is dus idd 1 type motor.
Alleen enorm veel werk om dat slot eruit te halen. Vooral die metalen draad van je binnen deurklink naar je slot.
Iemand tips hoe je die er makkelijk vanaf haalt? Zou altijd welkom zijn.
Als het wat warmer wordt ga ik dus me eigen deur maar is uit elkaar halen. En de CV motoren monteren.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

Dat motortje doet het vast nog wel.
Maar jee wat was dat KOUD om vandaag 2 uur op zo'n sloop te gaan zitten puzzelen. Met het inbouwen wacht ik toch ff lekker op wat warmere dagen.
Dan doe ik de CV en Elektrische ramen in 1x.
Maar jee wat was dat KOUD om vandaag 2 uur op zo'n sloop te gaan zitten puzzelen. Met het inbouwen wacht ik toch ff lekker op wat warmere dagen.
Dan doe ik de CV en Elektrische ramen in 1x.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

sja ken het gevoel! gister 3 uur bezig geweest om een versterker in te bouwen, zonder de motor aan.. deed ie het niet eens ook!
vandaag weer 3 uur gewerkt om de nieuwe die ik van de winkel heb gehad aan de praat te krijgen.. heb echt bevroren tenen ofzo.. auw!!!
maar: heb wel een mooi geluidje in mijn wagentje nu! top
vandaag weer 3 uur gewerkt om de nieuwe die ik van de winkel heb gehad aan de praat te krijgen.. heb echt bevroren tenen ofzo.. auw!!!
maar: heb wel een mooi geluidje in mijn wagentje nu! top

-
- AX Master Spammer
- Posts: 2115
- Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
- Location: Den Ham (OV)
- Contact:
Mark wrote:Dat motortje doet het vast nog wel.
Maar jee wat was dat KOUD om vandaag 2 uur op zo'n sloop te gaan zitten puzzelen. Met het inbouwen wacht ik toch ff lekker op wat warmere dagen.
Dan doe ik de CV en Elektrische ramen in 1x.
Dat idee heb ik ook met mijn electrische ramen, wacht wel tot het mooi weer is, voorlopig gaan de ramen toch nog niet open

CV is op zich leuk, volgens mij is het aansluiten alleen wat lastiger, bedradingsschemaatje dr van zou leuk zijn, misschien ook wel iets voor mn dieseltje dan

Bedradingsschema heb ik niet nodig.
Sluit het aan op het alarm.
Sluit het aan op het alarm.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

Als je orignele CV motors gebruikt kunnen ze maar op een plek.
Je klikt ze er dan gewoon in. Maar je moet wel heel je slot mechanisme eruit halen. En dat is een kl*te karwei. Omdat die metalen draad van je deurklink naar je slot er onwijs gaar afgaat. Zonder hem te slopen.
Je klikt ze er dan gewoon in. Maar je moet wel heel je slot mechanisme eruit halen. En dat is een kl*te karwei. Omdat die metalen draad van je deurklink naar je slot er onwijs gaar afgaat. Zonder hem te slopen.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

Gisteren centrale vergrendeling ingebouwd.
De motoren voor een Citroen ZX passen idd 100% in het AX slot. Zonder maar een schroef te gebruiken. Je klikt ze gewoon vast.
Bij een model 2 AX stelt het allemaal niet veel voor.
Die metalen draad die naar je deur gaat heb je zo verwijderd.
Je moet ff de raamstijl loshalen die bij je slot loopt.
En de rest spreekt voor zich.
Heb de motors net ff getest door er stroom op te zetten. En alles werkt.
Nu de kofferbak nog... En dan doorlussen op het alarm.
Foto's voor de geintereseerden!

De motoren voor een Citroen ZX passen idd 100% in het AX slot. Zonder maar een schroef te gebruiken. Je klikt ze gewoon vast.
Bij een model 2 AX stelt het allemaal niet veel voor.
Die metalen draad die naar je deur gaat heb je zo verwijderd.
Je moet ff de raamstijl loshalen die bij je slot loopt.
En de rest spreekt voor zich.
Heb de motors net ff getest door er stroom op te zetten. En alles werkt.

Nu de kofferbak nog... En dan doorlussen op het alarm.
Foto's voor de geintereseerden!



- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.


En zat te vinden. Dus het hoeft niet veel te kosten.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
