KMvrtr (AX 1.4 GT '89)
Moderator: webmasters
KMvrtr (AX 1.4 GT '89)
Goed, tijd om me eens voor te stellen. KMvrtr is de naam.
Da's uiteraard niet de naam die mijn vader nog aangeschoten op kwam geven bij de balie van Burgerzaken op het gemeentehuis. Maar ik heb er iets tegen om mijn naam over het internet rond te smijten. Mijn naam krijg je dus wel te horen als je me IRL ontmoet. Of dat eind september al is weet ik nog niet. Eigenlijk kan ik dat weekend niet. Lastig...
Wie ben ik? Hmm, vent van 35 jaar alweer. Sinds een paar maanden samenwonend in Lelystad met een fantastische vriendin in een leuk huis. Enige nadeel is dat ik geen garage of carport heb, ik woon aan een fietspad. Da's overigens niet alleen een nadeel. T'is hier lekker rustig, en ik recht voor de deur gaan oefenen met mijn ligfiets. En dat is ook hard nodig, ik bak er nog niks van.
M'goed, ik heb me hier natuurlijk aangemeld omdat ook ik een AX rij. T'is een zwarte GT uit 1989 met ongeveer 165.000km op de teller. Op dit moment is ie nog volledig standaard, maar dat moet langzaam gaan veranderen.
Ik heb mijn AX namelijk gekocht om mee over circuits e.d. te gummen. In standaard trim heeft mijn AX inmiddels de 1 daagse racecursus van Eran Racing op het circuit Zolder overleefd, alsmede een middag vrij rijden op Zolder.
Binnenkort volgen een drift en rijvaardigheidstraining in op het RDW circuit in Lelystad (via Maaskant), een dagje slalommen op het Midland circuit in Lelystad en een dag circuittraining op Assen (via Prodrive).
Als het allemaal een beetje gaat zoals ik wil ga ik voor het voorjaar de wegligging en de remmerij upgraden. Verder moeten er een kooi en twee kuipjes in komen. Standaard is de AX niet echt safe genoeg voor dit soort geintjes.
Opvoeren van de motor komt daarna wel. Goed/beter leren rijden is het eerste doel. Overigens, ik doe dit puur voor de lol. Raceaspiraties heb ik niet. En volgens mij heb ik er ook het talent niet voor.
Waarom een AX? Tsja... De goegemeente dweept met Golf II GTi', V360, E30 325i, EVO, WRX en GTT enzovoorts, enzovoorts. En als iedereen een auto al wil hebben, dan hoef ik 'm dus niet. RWD en 4WD vallen dan al snel af.
Verder is gummen niet mijn enige hobby, ik kom sowieso al altijd tijd en geld te kort. Het moet dus simpel en betaalbaar blijven. Verder ben ik al jaren een redelijke Francofiel, zowel automobiel als anderszins.
Bovenaan mijn shortlist stond dus de 106/Saxo, maar die is nog te duur voor mij. Ex aequo runner up waren de Uno i.e. turbo en de AX. Het is de AX geworden, domweg omdat ik die het eerst een gevonden heb. Dat wil overigens niet zeggen dat er niet ooit nog een knappe i.e. turbo voor de deur komt te staan hoor. Alleen eerst nog even mijn vriendin overtuigen....
Bij de AX had de GT absoluut mijn voorkeur. Waarom? Liever geen electronica op mijn motor. Ik heb geen technische achtergrond. Deze auto is ook bedoeld om te leren sleutelen. Het meeste kan ik al doende wel leren, maar het moet wel simpel blijven. Dus geen injectie aub. Verder is de GT relatief simpel op te voeren. Kwestie van carburateur vervangen.
Ik twijfel nog of ik het interieur ga strippen. Veel werk, weinig winst in gewicht. Alleen, voor de montage van de kooi zal ik er, vrees ik, wel aan moeten geloven.
Tweede punt van twijfel is de bodemvrijheid. Verlagen is, zeker voor, natuurlijk zo gefikst. Maar ik wil de AX ook over zeer slecht wegdek kunnen vlammen. To tell you the truth, ralley vind ik minstens zo leuk als circuit rijden. Hoe dan ook, de body roll moet wel flink minder. Waarschijnlijk probeer ik het gewoon met iets lagere veren. Bevalt dat niet, dan staan ze hier binnenkort tweedehands te koop en probeer ik wat anders. Lastiger is dat de dempers binnenkort ook wel vervangen moeten worden. En die wil ik wel precies goed hebben. Afijn, zo hou je jezelf nog eens bezig.
Leukste ervaringen tot nu toe?
Mini Coopers in racetrim eruit remmen op Zolder voor de chicane. ))
Stuk dashboard spat uit elkaar midden in een bocht op Zolder. Hoezo, torsie? )
Vol gas over drempels waar iedereen in de remmen gaat.
Enne, als iemand nog sleutel- en of stallingsruimte in of rond Almere weet dan hou ik me aanbevolen!
Foto's is wat lastig. Ik heb alleen een paar plaatjes op mijn PC staan. [/img]
Da's uiteraard niet de naam die mijn vader nog aangeschoten op kwam geven bij de balie van Burgerzaken op het gemeentehuis. Maar ik heb er iets tegen om mijn naam over het internet rond te smijten. Mijn naam krijg je dus wel te horen als je me IRL ontmoet. Of dat eind september al is weet ik nog niet. Eigenlijk kan ik dat weekend niet. Lastig...
Wie ben ik? Hmm, vent van 35 jaar alweer. Sinds een paar maanden samenwonend in Lelystad met een fantastische vriendin in een leuk huis. Enige nadeel is dat ik geen garage of carport heb, ik woon aan een fietspad. Da's overigens niet alleen een nadeel. T'is hier lekker rustig, en ik recht voor de deur gaan oefenen met mijn ligfiets. En dat is ook hard nodig, ik bak er nog niks van.
M'goed, ik heb me hier natuurlijk aangemeld omdat ook ik een AX rij. T'is een zwarte GT uit 1989 met ongeveer 165.000km op de teller. Op dit moment is ie nog volledig standaard, maar dat moet langzaam gaan veranderen.
Ik heb mijn AX namelijk gekocht om mee over circuits e.d. te gummen. In standaard trim heeft mijn AX inmiddels de 1 daagse racecursus van Eran Racing op het circuit Zolder overleefd, alsmede een middag vrij rijden op Zolder.
Binnenkort volgen een drift en rijvaardigheidstraining in op het RDW circuit in Lelystad (via Maaskant), een dagje slalommen op het Midland circuit in Lelystad en een dag circuittraining op Assen (via Prodrive).
Als het allemaal een beetje gaat zoals ik wil ga ik voor het voorjaar de wegligging en de remmerij upgraden. Verder moeten er een kooi en twee kuipjes in komen. Standaard is de AX niet echt safe genoeg voor dit soort geintjes.
Opvoeren van de motor komt daarna wel. Goed/beter leren rijden is het eerste doel. Overigens, ik doe dit puur voor de lol. Raceaspiraties heb ik niet. En volgens mij heb ik er ook het talent niet voor.
Waarom een AX? Tsja... De goegemeente dweept met Golf II GTi', V360, E30 325i, EVO, WRX en GTT enzovoorts, enzovoorts. En als iedereen een auto al wil hebben, dan hoef ik 'm dus niet. RWD en 4WD vallen dan al snel af.
Verder is gummen niet mijn enige hobby, ik kom sowieso al altijd tijd en geld te kort. Het moet dus simpel en betaalbaar blijven. Verder ben ik al jaren een redelijke Francofiel, zowel automobiel als anderszins.
Bovenaan mijn shortlist stond dus de 106/Saxo, maar die is nog te duur voor mij. Ex aequo runner up waren de Uno i.e. turbo en de AX. Het is de AX geworden, domweg omdat ik die het eerst een gevonden heb. Dat wil overigens niet zeggen dat er niet ooit nog een knappe i.e. turbo voor de deur komt te staan hoor. Alleen eerst nog even mijn vriendin overtuigen....
Bij de AX had de GT absoluut mijn voorkeur. Waarom? Liever geen electronica op mijn motor. Ik heb geen technische achtergrond. Deze auto is ook bedoeld om te leren sleutelen. Het meeste kan ik al doende wel leren, maar het moet wel simpel blijven. Dus geen injectie aub. Verder is de GT relatief simpel op te voeren. Kwestie van carburateur vervangen.
Ik twijfel nog of ik het interieur ga strippen. Veel werk, weinig winst in gewicht. Alleen, voor de montage van de kooi zal ik er, vrees ik, wel aan moeten geloven.
Tweede punt van twijfel is de bodemvrijheid. Verlagen is, zeker voor, natuurlijk zo gefikst. Maar ik wil de AX ook over zeer slecht wegdek kunnen vlammen. To tell you the truth, ralley vind ik minstens zo leuk als circuit rijden. Hoe dan ook, de body roll moet wel flink minder. Waarschijnlijk probeer ik het gewoon met iets lagere veren. Bevalt dat niet, dan staan ze hier binnenkort tweedehands te koop en probeer ik wat anders. Lastiger is dat de dempers binnenkort ook wel vervangen moeten worden. En die wil ik wel precies goed hebben. Afijn, zo hou je jezelf nog eens bezig.
Leukste ervaringen tot nu toe?
Mini Coopers in racetrim eruit remmen op Zolder voor de chicane. ))
Stuk dashboard spat uit elkaar midden in een bocht op Zolder. Hoezo, torsie? )
Vol gas over drempels waar iedereen in de remmen gaat.
Enne, als iemand nog sleutel- en of stallingsruimte in of rond Almere weet dan hou ik me aanbevolen!
Foto's is wat lastig. Ik heb alleen een paar plaatjes op mijn PC staan. [/img]
tipje: Pic uploader
Welkom, leuk verhaal en volgens mij heb ik je op gummen.org al eens voorbij zien komen
Welkom, leuk verhaal en volgens mij heb ik je op gummen.org al eens voorbij zien komen
A smile every mile.
KMvrtr
Yep, Gummen.org is mijn zogezegd mijn vaste plekkie op internet. Ook vertoon ik me sporadisch op 8200rpm.com. Goeie site die wat serieuzer is vwb het betere racewerk. Ze zijn daar allemaal verslaafd aan de N?rburgring.
Vroeger kwam ik ook vaak op Flitsservice.nl, maar da's al weer een paar jaar geleden. Binnenkort toch maar weer eens kijken hoe het daar gaat.
Maarreh, ik kan me jouw nick zo 1-2-3 niet herinneren van Gummen. Of gebruik je daar een andere naam, of kijk je alleen maar?
Ik ben verder niet echt een fanatieke internetter. Behalve fileinformatie en wat nieuwsberichten zit ik verder nergens op internet.
Ik zal eens gaan kijken wat ik met die pic uploader kan doen. Bedankt voor de tip!
Vroeger kwam ik ook vaak op Flitsservice.nl, maar da's al weer een paar jaar geleden. Binnenkort toch maar weer eens kijken hoe het daar gaat.
Maarreh, ik kan me jouw nick zo 1-2-3 niet herinneren van Gummen. Of gebruik je daar een andere naam, of kijk je alleen maar?
Ik ben verder niet echt een fanatieke internetter. Behalve fileinformatie en wat nieuwsberichten zit ik verder nergens op internet.
Ik zal eens gaan kijken wat ik met die pic uploader kan doen. Bedankt voor de tip!
@Rob:
26-10 is Gummen meeting. Zie www.gummen.org.
@whoever (Joost, Tha Bart?):
Ik val weer eens door de mand vwb gebrekkige pjoeterkennis.
Ik heb twee foto's met die pic uploader geselecteerd en van een nieuwe naam voorzien. Dus nu zijn ze geupload? En dan?
26-10 is Gummen meeting. Zie www.gummen.org.
@whoever (Joost, Tha Bart?):
Ik val weer eens door de mand vwb gebrekkige pjoeterkennis.
Ik heb twee foto's met die pic uploader geselecteerd en van een nieuwe naam voorzien. Dus nu zijn ze geupload? En dan?
Ze zijn wat te groot en ga zo slapen dus zal ze over een tijdje plaatsen
url's zijn:
http://viper.onthanet.nl/~sander/axclub/pics/KMvrtr_AXopwegnaardegrindbak.jpg
http://viper.onthanet.nl/~sander/axclub/pics/KMvrtr_AXinchicane.jpg
url's zijn:
http://viper.onthanet.nl/~sander/axclub/pics/KMvrtr_AXopwegnaardegrindbak.jpg
http://viper.onthanet.nl/~sander/axclub/pics/KMvrtr_AXinchicane.jpg
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Rob GT wrote:Wat is er dan in Lelystad 26-10?
Mocht je in Lelystad een grijze AX GT zien rondrijden met axclub-stickers en 1 spiegel(rechts) dan ben ik dat!
Waar is de linkerspiegel gebleven?
KMvrtr wrote:@Rob:
26-10 is Gummen meeting. Zie www.gummen.org.
@whoever (Joost, Tha Bart?):
Ik val weer eens door de mand vwb gebrekkige pjoeterkennis.
Ik heb twee foto's met die pic uploader geselecteerd en van een nieuwe naam voorzien. Dus nu zijn ze geupload? En dan?
Nickname is Tha Bert Maar goed, dacht dat ik toch nog een redelijk goede beschrijving had gemaakt.. zelfs voor leden met een gebrekkige pjoeterkennis
-
- AX liefhebber
- Posts: 281
- Joined: ThuJun12, 2003 6:37:25 PM
- Location: Hillegom
- Contact:
-
- AX liefhebber
- Posts: 158
- Joined: ThuJun12, 2003 9:53:28 PM
- Location: Dendermonde, Beeeelgie !!!!
- Contact:
Een zwaardere stabilisatorstang is het enige wat de bodyroll echt onder controle kan houden. verlagen van het zwaartepunt heeft ook een positieve invloed maar daarvoor moet je verlagen (je plafondbekleding eruithalen zal niet voldoende zijn vrees ik )
saxo 16v + musketier uitlaat + open luchtfilter = nog steeds en prima wekker voor de hele buurt
www.saxoclubvlaanderen.tk
www.saxoclubvlaanderen.tk
manuarmata wrote:Een zwaardere stabilisatorstang is het enige wat de bodyroll echt onder controle kan houden. verlagen van het zwaartepunt heeft ook een positieve invloed maar daarvoor moet je verlagen (je plafondbekleding eruithalen zal niet voldoende zijn vrees ik )
Je kunt je stoelen verlagen voor+achter
(bagagenetje onder de auto leggen)
-
- AX liefhebber
- Posts: 281
- Joined: ThuJun12, 2003 6:37:25 PM
- Location: Hillegom
- Contact: