Diesel bij de garage..

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

Post Reply
Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Diesel bij de garage..

Post by Kakelbont »

:evil: Ik ben zooo gefrustreerd. Ik weet wat het probleem is; een ontluchtingsdop op het brandstoffilterhuis. Hierlangs wordt er valse lucht aangezogen naar de pomp met als resultaat dat de motor contant op volgas blijft hangen. Eerst dacht ik dat het filter dicht zat maar dit is al het 2e brandstoffilter en het probleem blijft. Nog steeds belletjes in de aanvoerleiding. Ook overal al nieuwe slangklemmen opgezet.

Ik denk ik dicht dat gat netjes af emt een boutje en daaronder;

-rubber ringen --> lossen op
-fiber ringen --> worden keihard en breken
-metalen ringen --> dichten helemaal niet af.

Helemaal gallisch wordt ik er van. Gisteren dacht ik dat het opgelost was met een dunne metalen ring en vanochtend weer volgas door de polder heen. :shock: :evil:

Dus nu staatie bij de garage.... laat hun het maar oplossen ik ben het helemaal beu... :cry:
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

bad_my84
AX Master
AX Master

Post by bad_my84 »

Das kl*te, maar je weet tenminste waar het aan ligt :wink:
Ik neem aan dat ze bij de garage snel genoeg iets vinden op je ' lek' af te dichten.
In ieder geval suc6 ermee!
Harttransplantatie is geslaagd!
Nu in de testfase beland...

Joost
Total admin
Total admin

Post by Joost »

koper ringetje
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Kakelbont »

Joost wrote:koper ringetje

Dat hebben ze er inderdaad tussen gedaan.
-Een half uur werk, 1 koper ringetje en 2 slangklemmentjes, kosten 44 euro, maar ik werd 'gematst' en betaalde maar 40.

40 EURO!!! En het probleem is er nog steeds! :evil: :evil: :evil: Ben nog terug geweest maar ik kreeg men geld niet terug.
Dit alles bij "Vak"garage de Westhoek in Fijnaart.

Ik zet nooit meer een voet in die garage.

zondag zelf maar het filterhuis vervangen voor een sloop exemplaar.
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur

Post by Sander »

Voor een garage is een uurtarief van boven de 50 euro geeneens zo vreemd.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by IceByte »

Wees blij, de jouwe rijdt tenminste nog, naast mijn koppakking hebben nu ook de gloeibougies het begeven, of die gaan het begven, want de auto is haast onmogelijk om te starten, alleen door het doorstarten en het opwarmen door compressie krijg ik em nu aan het lopen.

Heb gelukkig nog een set liggen, die maar ns monteren om te kijken of dat de boel verbeterd

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Kakelbont »

Dattie zou moeilijk start kan natuurlijk ook heel goed aan die lekke koppakking liggen. Met een beetje pech kan tie niet genoeg compressie opbouwen doordat de compressie in het carter of koelcircuit verdwijnt.

Enneh gloeibougies vervangen moet toch niet zo moeilijk zijn, vooral niet als je de kop er toch al af hebt :wink:

Jammer alleen dat die krengen zo duur zijn.
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by IceByte »

Kakelbont wrote:Dattie zou moeilijk start kan natuurlijk ook heel goed aan die lekke koppakking liggen. Met een beetje pech kan tie niet genoeg compressie opbouwen doordat de compressie in het carter of koelcircuit verdwijnt.

Enneh gloeibougies vervangen moet toch niet zo moeilijk zijn, vooral niet als je de kop er toch al af hebt :wink:

Dan zou ie ook belabberd moeten lopen lijkt me, zoveel compressie verlies ik nu ook weer niet in et koelsysteem, heb al een tijdje niet hoeven bijvullen.
Denk echt dat het de gloeibougies zijn, met kou liep ie in et begin ook al ff op 3 poten.
Kosten zou ik niet weten, heb nog een gebruikt setje liggen, de kop hoeft dr niet voor af, je kan dr zo bij :D

bad_my84
AX Master
AX Master

Post by bad_my84 »

IceByte wrote:
Kakelbont wrote:Dattie zou moeilijk start kan natuurlijk ook heel goed aan die lekke koppakking liggen. Met een beetje pech kan tie niet genoeg compressie opbouwen doordat de compressie in het carter of koelcircuit verdwijnt.

Dan zou ie ook belabberd moeten lopen lijkt me, zoveel compressie verlies ik nu ook weer niet in et koelsysteem, heb al een tijdje niet hoeven bijvullen.
Denk echt dat het de gloeibougies zijn, met kou liep ie in et begin ook al ff op 3 poten.
Kosten zou ik niet weten, heb nog een gebruikt setje liggen, de kop hoeft dr niet voor af, je kan dr zo bij :D

Hij hoeft dan niet belabberd te lopen. Ik heb dit ook gehad bij een auto(cilinder verloor compressie), was heel moeilijk te starten, maar als je hem aankreeg liep ie perfect! Alleen als je op de autobaan reed, en het ging een beetje bergop dan viel ie heel erg terug.
Harttransplantatie is geslaagd!
Nu in de testfase beland...

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by IceByte »

Dieseltje start weer zonder problemen, van 1 gloeibougie weten we zeker dat ie kapot is, 2 deden het er nog, en ee n3e was niet te testen omdat daar de pluspool vanaf gezaagd moest worden (moertje draaide door)

Post Reply