Startproblemen

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Timinem
AX Starter
AX Starter

Startproblemen

Post by Timinem »

ik heb sins kort een citroen ax 1.1i, ik ben geen autokenner, in het begin ging alles goed (een maand ongeveer) maar nu heeft hij start problemen. Als hij bij ons in de schuur staat start hij prima maar als hij ook maar 5 minuten buiten staat wil hij niet meer starten, nu zat ik laatst bij jullie fotos te kijken en zag ik deze foto:

Image

// het onderdeel met rood omcirkelt mist in mijn auto.

nu vroeg ik me af of dit met mijn startproblemen te maken kunnen hebben en/of wat het anders zou kunnen zijn.

bij voorbaad bedankt

tim
Citroën AX 1.1i

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur

Post by Sander »

Ja dat kan zeker met je startproblemen te maken hebben. Hierdoor zuigt je motor ontzettend koude lucht aan. Daar is je inspuiting niet op berekend. Daarom loopt ie slecht als ie koud is.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

*f
Last edited by q01z on ThuMar10, 2005 3:29:54 PM, edited 1 time in total.
Image

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur

Post by Sander »

hehe jammer marc je zit er naast ;) Een motor vind warme lucht wel lekker bij opstarten en de lucht over het spruitstuk is na een paar seconden warm.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

Sander wrote:hehe jammer marc je zit er naast ;) Een motor vind warme lucht wel lekker bij opstarten en de lucht over het spruitstuk is na een paar seconden warm.

ja weet ik sander, maar het omcirkelde stuk is het stuk plastic dat koude lucht achter je koplamp weghaald!
kijk maar
Image

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur

Post by Sander »

Owja die stomme audiokabels ook :oops: :oops: :oops:

Nee hoor dat deel kan je missen. Maar waar het nou wel aan licht. Start ie wel als de motor warm is en hij staat buiten. Waarschijnlijk wel zeker.

Timinem
AX Starter
AX Starter

Post by Timinem »

nee ook niet, het is zelfs zo als ik ergens heen rijd, en doe me motor uit (buiten) en ik probeer hem weer te starten dat hij dan ook niet meer aan gaat. :roll:
Citroën AX 1.1i

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Kakelbont »

beetje meer informatie inderdaad;

-als je em snachts buiten laat staan start tie dan sochtends?

-Je start em in de schuur en rijdt em naar buiten? Dan issie idd al een (beetje warm)

of

-Als hij heel de nacht in de schuur staat en je rolt em naar buiten start tie ook niet?
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur

Post by Sander »

Dan moet je checken of die vonkt en benzine geeft. Das meteen een zoektocht op het forum want daar hebben we het recent over gehad geloof ik

Timinem
AX Starter
AX Starter

Post by Timinem »

in de schuur start hij altijd; al start ik hem en rijd hem naar buiten, zet hem uit en start hem weer doet hij het niet... als ik hem dan naar binnen rol :D dan doet hij het een paar minuten later gewoon weer in de schuur.

als ik hem buiten laat staan de hele nacht start hij ook niet.... vaag !
Citroën AX 1.1i

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

dit is een vaaag probleem

dacht eerst aan vocht maar dat kan ook niet op dze manier werken :roll:
Image

bz10
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by bz10 »

volgens mij heeft "ze" het gewoon koud!!
en kijkt liever van binnen naar buiten :lol:
je verhaal klinkt erg vreemd...
bij een injectie:
trek voor een kwartiertje de plus van je accu....
mischien is ze een btje in de war?
als ze in de schuur staat, je laat r warm lopen, z haar uit.
start ze dan wel?

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Kakelbont »

Ik dacht eerst aan het bimetaal wat er voor zorgt dat er bij koude buitetemperaturen lucht van bij de uitlaat wordt aangezogen.
Maar dat kan niet omdat die uitlaat ook nog koud is als hij in de schuur staat.

Wat ik ook nog dacht is luchtvochtigheid. Maak je bobine eens schoon en steek er eens nieuwe bougies in. Misschien dat dat helpt en nieuwe bougies kan nooit kwaad.
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

ik denk dat het toch iets met de koude lucht te maken heeft

dat kan volgens mij niet anders

koude start sensor wellicht? het is in de schuur waarschijnlijk toch wel warmer en misschien ook droger zodat hij daar wel start maar in de koude buitenlucht toch net niet?

start hij wel als je je voet op het gas houdt? lichtjes?
Image

bz10
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by bz10 »

doordat er maar een paar minuten zit tussen buiten niet en binnen wel zie ik geeen logica....

Timinem
AX Starter
AX Starter

Post by Timinem »

ik zal bobine en bougies wel even onderhanden nemen :D en dat missende onderdeel erop zetten,

als ik die plus van me accu een kwartier eraf haal, reset ik de injectie dan ofzo ? sorry, maar ben een leek op dit gebied.
Citroën AX 1.1i

bad_my84
AX Master
AX Master

Post by bad_my84 »

Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad.
Stukje rijden, stoppen, daarna start ie niet meer (maar ook weer niet altijd). Uurtje wachten en hij doet het wel weer.

Naar de garage gebracht, die hebben bougies rotor en verdeelkap vervangen. Verder hadden ze nog wat onderdelen schoon gemaakt. Probleem is wel opgelost.
Harttransplantatie is geslaagd!
Nu in de testfase beland...

Timinem
AX Starter
AX Starter

Post by Timinem »

ik heb het een en ander gedaan of te kijken of dat zou helpen,

ik heb de 4 bougies vervangen, het ontbrekende onderdeel erop gezet :wink:, de verdeelbak ff schoongemaakt.

jullie hadden het ook over de bobine maar wat kan je daar aan schoonmaken ?? of moet ik die dan gaan vervangen, de auto rijd goed alleen hij start niet !!

hij gaat alleen aan als ik duw voor de rest niet meer. en als ik hem aangeduwd heb en ik doe hem uit kan ik hem meteen daarna wel starten maar 5 a 10 minuten later niet meer. de wanhoop word steeds groter !!!!

tim
Citroën AX 1.1i

bokkie
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by bokkie »

probeer een hamer, lost veel problemen op

bokkie
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by bokkie »

Neej, ff zonder gekheid. Probeer es voor de grap de auto buiten te laten staan (een nachtje) > dan ?s morgens een f?hn voor dat gat te houden waar ie lucht aanzuigt en proberen te starten.

Dan wil ik wel es weten wattie doet. Als ie het nog nie doet is het voor mij duidelijk een vochtprobleem.

groeten bokkie (We gaan weekend houden, h?psche M?dchen schauen in Graz :D).

Post Reply