Auto wassen

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

Post Reply
Anouschka
AX Master
AX Master

Auto wassen

Post by Anouschka »

Normaal heb ik er absoluut geen problemen mee om mij AX eens lekker te wassen maar vandaag zat echt alles tegen!

De hogedrukspuit deed het niet goed dus heb hem uiteindelijk maar met de tuinslang afgespoeld (dat schiet dus echt niet op!) Had ik hem gewassen, afgespoeld en droog gemaakt zit er aan de rechterkant op mn portier ineens een hele doffe plek. Ik kijken, nog eens met een spons er over heen, afspoelen.....nog steeds een doffe plek! Toen heb ik maar een zachte doek gepakt en ben ik daar voorzichtig mee over die plek gaan wrijven. Na een tijdje boenen had ik een heel klein stukje weer glanzend, heel veel later (en een hele lamme arm rijker!) had ik die doffe plek eindelijk weg.

Wat het nou was? Ik weet het niet, heb het nog nooit gehad en wil het ook nooit meer mee maken. Wat een hel zeg! Ik was ff heel bang dat ik de lak op de een of andere manier zwaar beschadigd had ofzo! :(

Ik moest echt ff mijn frustraties kwijt hier, gelukkig is er daar een speciaal forum voor.... :wink:

TTF
AX weirdo
AX weirdo

Post by TTF »

rode autos schijnen nog al gevoelig te zijn als je ze wast in de zon .. ?
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'

Image Image

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Brutus »

Tja... bekend..

Ik heb ook zo'n mooie rode AX... en geloof me.. het word gewoon erger (de frustraties dan)...

Want die doffe vlekken komen gewoon weer terug..
Rood is namelijk ??n van de weinige kleuren die "kapot gaat"... al dan niet de enige kleur!

Het is mij eens uitgelegd.. Maar goed.. je moet het cleanen en daarna waxen... Mijn ax glom ontzettend op full speed in Zwolle!

Anouschka
AX Master
AX Master

Post by Anouschka »

Hij glimt nu ook weer als een gek. Denk dat het gewoon een restje hele agresieve pekel was ofzo, of een druppel slaolie :wink:

freewheeler
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by freewheeler »

Kakelbont was net gepasseerd met zijn AX op olie misschien? :wink:

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Kakelbont »

volle gas! :twisted:

Maarre was't het geen vaseline ofzo die nog aan de poetsdoek zat?

Ik moet wel zeggen dat ik het gedeeltje onder m'n tankdop ook met geen mogelijkheid glimmend krijg :roll: (paar keer flink uitgeschoten met de jerrycan)
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by IceByte »

Brutus wrote:Tja... bekend..

Ik heb ook zo'n mooie rode AX... en geloof me.. het word gewoon erger (de frustraties dan)...

Want die doffe vlekken komen gewoon weer terug..
Rood is namelijk ??n van de weinige kleuren die "kapot gaat"... al dan niet de enige kleur!

Het is mij eens uitgelegd.. Maar goed.. je moet het cleanen en daarna waxen... Mijn AX glom ontzettend op full speed in Zwolle!

Rood is niet de enige kleur die naar de kl*te gaat, wit kan dr ook wat van, daar gaat ook alle glans vanaf, al is het daar niet zo erg op te zien als bij bv rood

citro-power
AX Master
AX Master

Post by citro-power »

gewoon een keer per jaar je auto cleaneren en in de was zetten en niet door de wasstraat rijden. Dan valt het best wel mee met het dof worden.

Anouschka
AX Master
AX Master

Post by Anouschka »

Ik verzorg hem ook altijd heel goed. Wassen doe ik altijd met de hand, poetsen doe ik ook regelmatig. Iedereen verklaart me altijd voor gek, onder het motto: Je bent een vrouw dan ga je toch niet zo vaak je auto wassen/poetsen? Wazig, net of dat wat uitmaakt. Ik wil mijn auto graag rood houden of in ieder geval zo rood mogelijk.

Weet nog steeds niet wat het was, kan idd zijn dat er zooi op die doek zat want eerst maakte ik het alleen maar erger.

pcrodent
Moderator
Moderator

Post by pcrodent »

Heb ik ook, onder m'n tankdop kun je een heel spoor zien zitten... Vorige eigenares had denk ik niet zo'n vaste hand... Maar mooier wordt het er niet op. Ben er trouwens nog steeds niet helemaal achter wat men nu bedoelt met 'auto poetsen'. Waxen en wassen snap ik, maar poetsen is mij nooit iets van verteld... Iemand die me dat kan uitleggen? Om voor zo'n vraag nou een heel nieuw topic te openen.... :roll:
Kijk uit, een Cactussssss

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Kakelbont »

waxen = die vettige zooi die uit de wasstraat komt

waxen = turtle wax. Geef mij deze maar! Hier komt toch heel wat poetsen bi jkijken dacht ik zo.

En wat dacht je van met een nagelborstel en wat jif alle witte kunstof delen onder hande nemen :idea:
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

Anouschka
AX Master
AX Master

Post by Anouschka »

Als ik hem poets bedoel ik dus gewoon dat ik zo'n fles polisher/wax of hoe het ook heten mag koop, daar mijn auto mee inwrijf en het even later oppoets tot hoogglans.

Van het voorjaar laat ik hem weer eens echt GOED poetsen bij een professioneel poetsbedrijf. Kan via mijn vriend dus voor 2 kratjes bier ofzo ziet ie er weer als nieuw uit. :)

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Kakelbont »

Anouschka wrote:Van het voorjaar laat ik hem weer eens echt GOED poetsen bij een professioneel poetsbedrijf. Kan via mijn vriend dus voor 2 kratjes bier ofzo ziet ie er weer als nieuw uit. :)

:shock: Is er ook niet zo'n korting te regelen voor clubleden :wink: :P
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

Anouschka
AX Master
AX Master

Post by Anouschka »

Ik zal het eens vragen :wink:

Weet niet of het werkt maar kan het altijd proberen. Hebben we ook laten doen toen ik hem net had. Voordat ie gepoetst werd was ie echt roze ofzo, na het poetsen was hij felrood. De vorige eigenaar moest wel ff slikken toen hij dat zag...... :D

Tja, je auto onderhouden blijft ook een vak zullen we maar denken....

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by IceByte »

pcrodent wrote:Heb ik ook, onder m'n tankdop kun je een heel spoor zien zitten... Vorige eigenares had denk ik niet zo'n vaste hand... Maar mooier wordt het er niet op. Ben er trouwens nog steeds niet helemaal achter wat men nu bedoelt met 'auto poetsen'. Waxen en wassen snap ik, maar poetsen is mij nooit iets van verteld... Iemand die me dat kan uitleggen? Om voor zo'n vraag nou een heel nieuw topic te openen.... :roll:

Heb ik met mn diesel geen last van, en daar is het toch een aantal keren flink dr overheen gegaan doordat de pomp niet afsloeg als de tank vol was, afgeveegd en doorrijden, enige dat dr wel gebeurd is dat de rubber sierlijsten dr los van gaan zitten

TjizZzuH
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by TjizZzuH »

IceByte wrote:
pcrodent wrote:Heb ik ook, onder m'n tankdop kun je een heel spoor zien zitten... Vorige eigenares had denk ik niet zo'n vaste hand... Maar mooier wordt het er niet op. Ben er trouwens nog steeds niet helemaal achter wat men nu bedoelt met 'auto poetsen'. Waxen en wassen snap ik, maar poetsen is mij nooit iets van verteld... Iemand die me dat kan uitleggen? Om voor zo'n vraag nou een heel nieuw topic te openen.... :roll:

Heb ik met mn diesel geen last van, en daar is het toch een aantal keren flink dr overheen gegaan doordat de pomp niet afsloeg als de tank vol was, afgeveegd en doorrijden, enige dat dr wel gebeurd is dat de rubber sierlijsten dr los van gaan zitten

Zou het er ook kunnen liggen of je metallic lak hebt of niet.

(Ik roep maar wat hoor, ik heb er echt totaal geen verstand van)

Huidige: Renault Clio Campus 1.2 16v Sport ('06)
Ex: Citroën AX 1.1i Volcane ('95), Renault Mégane Coupé 1.9 DTI Sport ('00)

pcrodent
Moderator
Moderator

Post by pcrodent »

Anouschka wrote:Als ik hem poets bedoel ik dus gewoon dat ik zo'n fles polisher/wax of hoe het ook heten mag koop, daar mijn auto mee inwrijf en het even later oppoets tot hoogglans.

Thank thee!
Kijk uit, een Cactussssss

Post Reply