Menno Mulder ake menmulder (AX 1.1 TGE '92)
Moderator: webmasters
Menno Mulder ake menmulder (AX 1.1 TGE '92)
Na al heel wat auto's te hebben gehad nu tijd voor een ax, kheb onderhand in 2 jaar al een B kadett (1969) gehad, een olympia (1970), een 205 1.4xs lpg, een vw golf, een fiesta (1989). En nu voor de verandering een AX 1.1 tge uit 11/92.
Ik heb de AX vrijdag gekocht in deventer, hij heeft 128000 op de teller, apk tot 11-2005 en ik heb er 450 euro voor betaald, inc gratis mankermentjes :
- missende antenne
- sluitingsmeganisme achterklep los (gemaakt)
- Trillen bij remmen (remschijven eraf schoongemaakt en er weer op) trilt veel minder maar mischien toch ooit eens nieuwe
- 1 kapot dashboardlampje (waar koop je die trouwens????)
- stukje van het kapje van de spiegel afgebroken
- 1 heel klein roestgaatje
- spanrol die waarschijndelijk herrie maakt
Al met al niet heel veel bijzonders en aangezien ik al regelmatig complete motoren, versnelingsbakken, aandrijfassen en de hele zut heb in en uitgebouwd bij mijn oldtimer ook geen probleem hij rijd voor de rest prima. Leuke auto effe zien of ik hem lang houd wil eigenlijk wel weer een oldtimer das wel voordelig als student 7 euro verzekering en rijden op LPG maja we zien wel
Ik heb de AX vrijdag gekocht in deventer, hij heeft 128000 op de teller, apk tot 11-2005 en ik heb er 450 euro voor betaald, inc gratis mankermentjes :
- missende antenne
- sluitingsmeganisme achterklep los (gemaakt)
- Trillen bij remmen (remschijven eraf schoongemaakt en er weer op) trilt veel minder maar mischien toch ooit eens nieuwe
- 1 kapot dashboardlampje (waar koop je die trouwens????)
- stukje van het kapje van de spiegel afgebroken
- 1 heel klein roestgaatje
- spanrol die waarschijndelijk herrie maakt
Al met al niet heel veel bijzonders en aangezien ik al regelmatig complete motoren, versnelingsbakken, aandrijfassen en de hele zut heb in en uitgebouwd bij mijn oldtimer ook geen probleem hij rijd voor de rest prima. Leuke auto effe zien of ik hem lang houd wil eigenlijk wel weer een oldtimer das wel voordelig als student 7 euro verzekering en rijden op LPG maja we zien wel
Nee dat zij me pa ook al maar dat is meteen zo prutserig, ik heb een bout gevonden die ik erin kon draaien aan de andere kant oo keen bout in gedraaid ma die was net iets teklein 2 componentenlijm erin gedaan kijk ik 2 dagen later is die bout der half uit aangezien er lucht achter zat, maja ik kan hem nu ook niet meer los krijgen aangezien 2 componentenlijm nogal stevig is en in princiepe zit hij nu goed vast
-
- AX Master
- Posts: 1979
- Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
- Location: Hoogeveen (Drenthe)
- Contact:
Welkom welkom hier bij de AXCLUB, heel veel rijplezier met je AXje.
Voor vragen kun je hier altijd terecht, dan rest mij nog 1 vraagje:
Heb je al foto's gemaakt We zijn benieuwd
Voor vragen kun je hier altijd terecht, dan rest mij nog 1 vraagje:
Heb je al foto's gemaakt We zijn benieuwd
Greetz Martin
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
Owke toch maar besloten om me auto een grote beurd te gaan gevenm hij is toch best wel aardig, ik heb jullie advies er wel bij nodig maar dan komt het helemaal goed. Wat ga ik allemaal doen
Wat ga ik allemaal vervangen de komende tijd :
nieuwe spiegel
antenne
renschijven
distributieriem
spanrol
waterpomp
luchtfilter
oliefilter
bougies
olie
carterpakking
Wat moet er verder dan nog aan gebeuren, een paar strips aan
de zijkant zitten met tape vast dit is geen gezicht, dus die moet ik weer normaal vastmaken. De lak is op sommige plekken een beetje dof dus ik ga hard aan het polijsten. Er zit een klein gaatje in de motorkap (roest) dus dat ga ik bewerken ook moeten er een paar lelijke krassen worden weggewerkt.
Ik zal kijken of ik woensdag foto's kan maken op de distributieriem en het druklager na zie ik geen problemen, is er ook een howto van hoe de distributieriem te vervangen?
Wat ga ik allemaal vervangen de komende tijd :
nieuwe spiegel
antenne
renschijven
distributieriem
spanrol
waterpomp
luchtfilter
oliefilter
bougies
olie
carterpakking
Wat moet er verder dan nog aan gebeuren, een paar strips aan
de zijkant zitten met tape vast dit is geen gezicht, dus die moet ik weer normaal vastmaken. De lak is op sommige plekken een beetje dof dus ik ga hard aan het polijsten. Er zit een klein gaatje in de motorkap (roest) dus dat ga ik bewerken ook moeten er een paar lelijke krassen worden weggewerkt.
Ik zal kijken of ik woensdag foto's kan maken op de distributieriem en het druklager na zie ik geen problemen, is er ook een howto van hoe de distributieriem te vervangen?
verslagje van mijn vervanging distri + waterpomp kan je hier vinden http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=3727&start=20
Ik heb de distributieset besteld, de remschijven, oliefilter, luchtfilter, en bougies. Die ga ik van de week monteren als blijkt dat me waterpomp ook slecht is haal ik die bij de lokale boer wel effe. verder heb ik een antenne besteld die van mij was afgebroken en een linker spiegel het kapje was bij mij kapot deze onderdelen we 2 de hands voor de rest van plan om ook de pakking van het carter te vervangen en dan zitten we al een end op de goede weg
-
- AX Master
- Posts: 1979
- Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
- Location: Hoogeveen (Drenthe)
- Contact:
Zozo, je hebt goeie plannen met je AXje lees ik wel weer.
Heel veel succes met het sleutelwerk en hopelijk zien we je eens
op een meeting verschijnen, is altijd gezellig.
Er is in het weekend van 7 en 8 mei trouwens een AXCLUB-weekend,
mischien OOK wat voor jou?
Heel veel succes met het sleutelwerk en hopelijk zien we je eens
op een meeting verschijnen, is altijd gezellig.
Er is in het weekend van 7 en 8 mei trouwens een AXCLUB-weekend,
mischien OOK wat voor jou?
Greetz Martin
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
Ja ja vandaag begonnen met klussen om hem technisch in goede staat te krijgen, kwa uiterlijk ga ik er niet zoveel aan doen hij is al een beetje dof enzo, heb al uren met commandant staan polijsten maar veel beter word het niet. Vandaag alles losgehaald, remschijven eraf, distributie eraf, waterpomp wil er nog niet af vervelend, spanrol los, en ben bezig met de carterpakking maar daarvoor moet dus blijkbaar ook de uitlaat los waarvoor ik eerst weer een nieuwe inbus sleutel moest halen khoop dat ik morgen een heel eind kom heb hem eigenlijk morgenavond weer nodig maja we zien het wel
To do's:
Antenne Done
Spiegel Done
Grote beurd Done
Carter pakking Done
Motorkap
Distributie Done
Remschijfen Done
Koppakking Done
Ashoes Done
Antenne Done
Spiegel Done
Grote beurd Done
Carter pakking Done
Motorkap
Distributie Done
Remschijfen Done
Koppakking Done
Ashoes Done
Zo vandaag druk bezig geweest maar dan heb je ook wat kben begonnen met de distributieriem + spanrol + waterpomp na wat moeite is me dat gelukt kheb de distributieriem op gevoel gespannen zit iets strakker nu als die eerst zat. Toen heb ik de carterpakking gedaan, moest die stomme uitlaat er ook onder uit heel fijn ja . Toen de remschijven gedaan dit was een makkelijk klusje en uiteindelijk het oliefilter en luchtfilter wat hellaas niet goed past dus daar moet ik weer een ander voor halen. Al 2 bougies vervangen haha ja heb de verkeerde sleutel en die past niet bij bougie 1 en 2. Water + olie er weer ingedaan en hij reed weer. Wat me alleen opviel hij lekte nogsteeds wat olie in de buurd van de dinamo wat zou dit kunnen zijn?? krukaskering?? en is dit moeilijk te vervangen eventueel?
To do's:
Antenne Done
Spiegel Done
Grote beurd Done
Carter pakking Done
Motorkap
Distributie Done
Remschijfen Done
Koppakking Done
Ashoes Done
Antenne Done
Spiegel Done
Grote beurd Done
Carter pakking Done
Motorkap
Distributie Done
Remschijfen Done
Koppakking Done
Ashoes Done