Betaalbaar opvoeren
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Betaalbaar opvoeren
Ondertussen is iedereen wel duidelijk dat je met een 1.6 16v blok een hele rappe AX krijgt. Ook met de 1.6 8v kom je al vlot vooruit.
Maar die engineswaps zijn niet goedkoop!
Daarom zou ik wel eens op een rijtje willen hebben wat er aan betaalbare mogelijkheden zijn om een AX blok wat op te voeren. Ik weet het, hier zijn al verschillende draadjes over. Maar ik zie door al die losse opmerkingen in verschillende draadjes door de bomen het bos niet meer.
Mijn idee is om in dit draadje de mogelijkheden te verzamelen. Dus svp aangeven welk soort blok op welke manier is op te voeren, wat dat ongeveer kost, en wat het resultaat zou moeten zijn.
Voorbeeld:
1.1 injectie -> inlaatspruitstuk + injectie van 1.4 erop.
Graag jullie aanvullingen!
Maar die engineswaps zijn niet goedkoop!
Daarom zou ik wel eens op een rijtje willen hebben wat er aan betaalbare mogelijkheden zijn om een AX blok wat op te voeren. Ik weet het, hier zijn al verschillende draadjes over. Maar ik zie door al die losse opmerkingen in verschillende draadjes door de bomen het bos niet meer.
Mijn idee is om in dit draadje de mogelijkheden te verzamelen. Dus svp aangeven welk soort blok op welke manier is op te voeren, wat dat ongeveer kost, en wat het resultaat zou moeten zijn.
Voorbeeld:
1.1 injectie -> inlaatspruitstuk + injectie van 1.4 erop.
Graag jullie aanvullingen!
Das dingetje in je uitlaat zit er nou juist om ervoor te zorgen dat je een betere doorspoeling krijgt. Laten zitten dus (Er zijn hier trouwens heel veel verschillende meningen over). Dat dingetje weghalen is hetzelfde als je spaghetti doorverbinden.
Prijzig maar erg nuttig.
Multipoint injectie van een GTI of een SAXO oid. Je moet de kop hebben alle sensoren de kabelboom en de computer. Dan heb je wel 20 pk winst.
Spaghetti spruitstuk ?250
Compleet open uitlaatsysteem. Kosten zijn heel variabel.
Nokkeas ?400 (duur maar leuk)
Kop maximaal vlakken en stalen koppakking. Hogere compressie dus meer vermogen en economischer bij hetzelfde rijgedrag.
Toerenbegrenzer er door iemand af laten halen
Als je dit bovenste allemaal gedaan hebt dan wordt het serieus tijd om te denken aan een beter onderstel.
Prijzig maar erg nuttig.
Multipoint injectie van een GTI of een SAXO oid. Je moet de kop hebben alle sensoren de kabelboom en de computer. Dan heb je wel 20 pk winst.
Spaghetti spruitstuk ?250
Compleet open uitlaatsysteem. Kosten zijn heel variabel.
Nokkeas ?400 (duur maar leuk)
Kop maximaal vlakken en stalen koppakking. Hogere compressie dus meer vermogen en economischer bij hetzelfde rijgedrag.
Toerenbegrenzer er door iemand af laten halen
Als je dit bovenste allemaal gedaan hebt dan wordt het serieus tijd om te denken aan een beter onderstel.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
-
- AX liefhebber
- Posts: 363
- Joined: FriJan21, 2005 11:05:32 PM
- Location: st.nyk
- Contact:
een langer inlaatspruitstuk ------> zorgt voor meer koppel bij lager toeren
een korter inlaatspruitstuk ------> zorgt voor meer koppel bij hoger toeren
en anders eens op www.boutiquepeugeotsport.com kijken.
bij 106 groep n, zijn ook goedkope chipjes te krijgen, moet je er wel zelf inzetten
een korter inlaatspruitstuk ------> zorgt voor meer koppel bij hoger toeren
en anders eens op www.boutiquepeugeotsport.com kijken.
bij 106 groep n, zijn ook goedkope chipjes te krijgen, moet je er wel zelf inzetten
GTI 1.4 8v ---> GTI ... 16v
edwin ss50 wrote:een langer inlaatspruitstuk ------> zorgt voor meer koppel bij lager toeren
een korter inlaatspruitstuk ------> zorgt voor meer koppel bij hoger toeren
en anders eens op www.boutiquepeugeotsport.com kijken.
bij 106 groep n, zijn ook goedkope chipjes te krijgen, moet je er wel zelf inzetten
Ik kan ze niet vinden op die site hoor de chippies alleen voor de 1.6 16v.
Kan ik nou niet zoeken of zijn ze er niet.
Heey het is dat wel een 106 maar er zit hetzelfde hartje in hoor.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
een stukje wat ik ooit nog ga verwerken. Je kan een 1.4 injectiehuis op een 1.1 spruitstuk zetten. Maar dan ben je hartstikke gek. Ik ben met het overzetten begonnen omdat het 1.1 spruitstuk zo beroerd is. De ecu en het injectiehuis zijn echter wel met elkaar verbonden. Als je de ene er inzet moet de ander ook. Het verschil is enorm. Het is net alsof je je gaspedaal een stuk door het schurbord heen kan trappen.
_________________
Grtz Sander
-
- AX liefhebber
- Posts: 363
- Joined: FriJan21, 2005 11:05:32 PM
- Location: st.nyk
- Contact:
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX liefhebber
- Posts: 254
- Joined: TueMay11, 2004 11:43:07 PM
- Location: Berkel en Rodenrijs
- Contact:
Ook leuke low budget projecten die aardig wat vermogenswinst opleveren (alleen voor als je handig bent):
Van 4 gelijke monopointhuizen de gaskleppen halen en throttlebodies van maken.
Of een dubbele monopoint setup maken. Cilinder 1 + 2 en 3 + 4 op een apart monopointhuis.
Dat zal aardig wat pk- en koppelwinst opleveren.
Van 4 gelijke monopointhuizen de gaskleppen halen en throttlebodies van maken.
Of een dubbele monopoint setup maken. Cilinder 1 + 2 en 3 + 4 op een apart monopointhuis.
Dat zal aardig wat pk- en koppelwinst opleveren.
Voorzitter Saxo 16V Club & Club C2 Sportive
Saxo 1.6i 16v '00
Saxo 1.6i 16v '03
Saxo 1.5 D X '97
AX 1.1i Volcane '94
Saxo 1.6i 16v '00
Saxo 1.6i 16v '03
Saxo 1.5 D X '97
AX 1.1i Volcane '94
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX liefhebber
- Posts: 254
- Joined: TueMay11, 2004 11:43:07 PM
- Location: Berkel en Rodenrijs
- Contact:
kakanox wrote:Meer dan een multipointkop?
Dat ligt meer aan de combinatie van het geheel. Een 1.6 monopointkop heeft grotere kleppen, een beter inlaatspruitstuk en een groter gasklephuis.
Voorzitter Saxo 16V Club & Club C2 Sportive
Saxo 1.6i 16v '00
Saxo 1.6i 16v '03
Saxo 1.5 D X '97
AX 1.1i Volcane '94
Saxo 1.6i 16v '00
Saxo 1.6i 16v '03
Saxo 1.5 D X '97
AX 1.1i Volcane '94
-
- AX liefhebber
- Posts: 254
- Joined: TueMay11, 2004 11:43:07 PM
- Location: Berkel en Rodenrijs
- Contact: