Peter (GT 1.6 16v + BMW E30 325i cabrio)
Moderator: webmasters
Brutus heeft t al een beetje verklapt, maar hij is dus afgekeurd
De afkeurpunten volgens de keurmeester:
1.CO+ stationair toerental te hoog (CO was 1,5 mag maar 0,5 zijn)
2.Remleiding tegen schutbord vastzetten indien te veel geroest vervangen
3.Remslangen voor juist monteren
4.Roestige remleiding LA controleren, vrijleggen.
5.Kentekenverlichting wit naar achteren.
Punt 2, 3 en 4 zijn inmiddels verholpen, in de kou, gewoon buiten op de oprit BRRR
Punt 5 zal ook wel lukken, en dan blijft nummer 1 over. De auto draait koud 2000 tpm, en als ie warm is 1500 tpm. De gewone uitlaat zit eronder inclusief katalysator. Morgen ga ik het injectiehuis van de andere ax overzetten, ff kijken hoeveel dat helpt. Tips zijn altijd welkom
De afkeurpunten volgens de keurmeester:
1.CO+ stationair toerental te hoog (CO was 1,5 mag maar 0,5 zijn)
2.Remleiding tegen schutbord vastzetten indien te veel geroest vervangen
3.Remslangen voor juist monteren
4.Roestige remleiding LA controleren, vrijleggen.
5.Kentekenverlichting wit naar achteren.
Punt 2, 3 en 4 zijn inmiddels verholpen, in de kou, gewoon buiten op de oprit BRRR
Punt 5 zal ook wel lukken, en dan blijft nummer 1 over. De auto draait koud 2000 tpm, en als ie warm is 1500 tpm. De gewone uitlaat zit eronder inclusief katalysator. Morgen ga ik het injectiehuis van de andere ax overzetten, ff kijken hoeveel dat helpt. Tips zijn altijd welkom
Brutus wrote:Dat ene stekkertje monteren?
Wat zei BM in driebond?
Ben ik niet meer geweest, maar t schijnt geen invloed op het CO te hebben... voor degenen die geen idee hebben over welk stekkertje (is eigenlijk een blokje) het gaat:
beetje wazige foto, zal wel van de vorst komen.
Wie weet wat dat dingetje is? 2,2 Uf staat er op....
injectie reiniger?
heb ook wel eens gelezen om eerst een vlink stuk te planken en dan meten..
http://www.gummen.org/newforum/forum_message.asp?mes_id=0715120
een topic over je co verlagen voor de apk.. staan veel handige dingen in...
heb ook wel eens gelezen om eerst een vlink stuk te planken en dan meten..
http://www.gummen.org/newforum/forum_message.asp?mes_id=0715120
een topic over je co verlagen voor de apk.. staan veel handige dingen in...
De herkeuring kost 25 euro en moet binnen 8 weken gebeuren. Het injectiehuis heb ik met m'n andere GT omgewisseld en de blauwe draait nu netjes 900 toeren stationair met een warme motor, de grijze wat harder. De remleidingen heb ik opgeschuurd en opnieuw getectyleerd, en 1 leiding ff in een klemmetje gedrukt zodat ie op de juiste plaats zit. Hij staat nu bij de garage waar ze de leidingen controleren en een CO meting doen. Vanmiddag krijg ik daar nog telefoon over. Als het in orde is maak ik een afspraak voor een herkeuring, en als ze tijd bij de RDW hebben zal dat volgende week maandag zijn (dan hoef ik er geen vrije dag voor te nemen). Het enige wat ik nog zelf moet doen is de kentekenverlichting bijstellen zodat het niet wit naar achteren schijnt. De blauwe loopt trouwens wel behoorlijk onregelmatig beneden en rond de 1000 toeren, maar dat zal wel van de nokkenas komen denk ik.
Al met al heb ik goede hoop dat ik volgende week kentekenplaten kan laten maken, en dan dus rijden
Al met al heb ik goede hoop dat ik volgende week kentekenplaten kan laten maken, en dan dus rijden