Naast mijn Citroën AX bevind ik me ook weleens in een Dodge Ram Van Turbodiesel. Nu is hiervan recentelijk de koppakking kapot gegaan, maar het loont zich totaal niet om deze bij de garage te laten repareren, aangezien deze (ivm grijs kenteken) zo snel mogelijk verkocht zou gaan worden. Ik heb er eigenlijk ook gewoon weinig geld voor (over) trouwens. Nu vroeg ik me af of ??n van de wat technischere leden van het clubje toevallig zin en tijd heeft om (tegen een wat lager tarief dan bij de garage) te helpen met het vervangen van de koppakking...
Ter info: Er ligt een 2.5-liter VM Dieselmotor in, z?nder distributieriem (dus met tandwielen/ketting)
Ik hoor het wel (PB?)
Groetjes!
technische hulp met een Dodge Diesel
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2744
- Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
- Location: Fijnaart (West Brabant)
- Contact:
kakanox wrote:Hmm.. ja.. kreng staat nu dus helemaal stil. e.e.a. kapot gegaan tijdens de roetmeting...
roetmeting is ook funest voor een diesel auto. Volgens de regels moeten ze hem met koude motor op de staart trappen.
Iets waar een TUD dus helemaaaal niet tegen kan

Tip: gooi zonnebloemolie in de tank voor de roetmeting
-50% minder roetuitstoot
-smeert de zuigerwanden beter dan gewone diesel
-is dikker waardoor de koude motor minder snel op toeren komt. (kunnen ze hem niet gelijk onderin stampen)
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)