Het dilemma autoradio

Show your sound, of vraag de audiofiel voor tips

Moderators: Drake, webmasters

Anouschka
AX Master
AX Master

Het dilemma autoradio

Post by Anouschka »

Aangezien ik voor mijn nieuwe audio projectje ook een andere autoradio nodig heb, met onder meer meerdere uitgangen, ben ik maar een beetje aan het rondkijken op internet. Heb afgelopen zondag op de Rai ook veel leuks gezien, hieronder een selectie:

:arrow: Pioneer DEH-P80MP MP3/WMA
:arrow: Pioneer DEH-P8600MP MP3/WMA
:arrow: Pioneer DEH-P7700MP MP3/WMA

:arrow: JVC KD-SHX701 MP3/WMA

Modellen zijn te bekijken via www.carmedia.nl. Persoonlijk ben ik zelf altijd wel fan van Pioneer, kan alleen niet kiezen haha. HELLUP!

TTF
AX weirdo
AX weirdo

Post by TTF »

1 woord jvc... veel meer waar voor je geld..

vertel eens je eisen en wat je wil besteden ...

nog een kleine tip.. de 2005 modelen zijn deze week uitgekomen dus de 2004 modelen gaan in de "uitverkoop"
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'

Image Image

pcrodent
Moderator
Moderator

Post by pcrodent »

Juh-huh uhm....
Je hebt best dure smaak zo te zien.... Mag ik je dan wijzen op een in het algemeen compleet over het hoofd geziene optie? Bouw een PC in je auto!

Kosten (goedkoopste wat ik kan bedenken):
Voeding: 100 euro. Ja, sorry, die is duur.
Moederbord, processor, werkgeheugen: voor 2 tot 4 tientjes heb je al heel wat!
Beeldscherm: Wat je hieraan uitgeeft heb je helemaal zelf in de hand.
Behuizing: <10 euro (zelf maken) (kant-en-klaar: tientallen euro's)
Versterker (zonder HU heb je die nodig): kies een leuke uit. Met zo'n dure HU zou je 'm toch wel kopen dus netto kost ie je nix :D
Speakers: (heb je die nog niet?) kun je eventueel bij de kringloop halen, net als ik :lol:
Generieke kostenpost: 30 euro (allerlei uitgaven)
Harde schijf: vraag aan een handige buurman. Kost je hooguit 2 tientjes en dan heb je heel wat ruimte voor je mp3's!

Dit heeft de volgende voordelen:
Volledig aan je smaak aan te passen. Speelt mp3's. Meer opslagruimte dan CD's. Minder makkelijk uit je auto te jatten. Kun je ook andere dingen mee doen dan muziek afspelen. Kost minder of evenveel als de HU's die jij op het oog hebt. Je DIN-slot (waar je radio in zou gaan) blijft leeg, dus daar kun je andere leuke dingen mee doen.

Dit heeft de volgende nadelen:
Al je vrienden lachen je uit terwijl je bezig bent met de opbouw. Het duurt even voor een PC is gestart (maar dat geldt ook voor het inlezen van de CD als je MP3 afspeelt op een gewone radio). Het duurt even voor je PC in elkaar zit (bouwen) en het is niet heel makkelijk. Maar de how-to is in de maak!

(ja heb je mij weer :oops: )
Kijk uit, een Cactussssss

Anouschka
AX Master
AX Master

Post by Anouschka »

Heb al 6 speakers in mijn auto liggen, plus subwoofer en versterker. Ga de speakers in de hoedenplank vervangen (komt dan ook meteen mdf hoedenplankje in, ligt trouwens al klaar met speakers en al) en daar komt ook nog een extra subwoofer en versterker bij. Plus dat ik nog een versterker aan ga sluiten op die speakers in de hoedenplank. Als dat er allemaal in zit is mijn audioprojectje helemaal af! :)

Dat was het eigenlijk al maar goed... Totdat ik een leuk audiopakketje voor weinig van een kennis over kon nemen.

pcrodent
Moderator
Moderator

Post by pcrodent »

Kijk aan, de versterkers heb je al! Zoals ik al zei, die kosten je dus nix :D
Nu nog een computer (de kosten van het deel computer dat je nu nog nodig hebt waren voor mij 100 voor de voeding + 20 voor moederbord, proc en geheugen + 3 euro voor hout voor de behuizing = 123 euro) en you're good to go. Misschien dat je nog een beeldscherm nodig hebt, of een betere geluidskaart. Beeldscherm kost je ongeveer 200 euro (auw!), geluidskaart zoveel als je wilt. Met wat mazzel zit ie al op het moederbord.

Maar ergens heb ik het idee dat ik dit voor niets typ en dat je toch een gewone radio gaat kopen ;)
Kijk uit, een Cactussssss

TTF
AX weirdo
AX weirdo

Post by TTF »

Anouschka wrote:Heb al 6 speakers in mijn auto liggen, plus subwoofer en versterker. Ga de speakers in de hoedenplank vervangen (komt dan ook meteen mdf hoedenplankje in, ligt trouwens al klaar met speakers en al) en daar komt ook nog een extra subwoofer en versterker bij. Plus dat ik nog een versterker aan ga sluiten op die speakers in de hoedenplank. Als dat er allemaal in zit is mijn audioprojectje helemaal af! :)

Dat was het eigenlijk al maar goed... Totdat ik een leuk audiopakketje voor weinig van een kennis over kon nemen.

okee neem dan een auto radio met subwoofer out en met rear out... zo dat je er2 versterkers op kan aan sluiten eventueel ook nog een 3de als er een front out op zit...

deze radios zijn mischien wat duurder maar het is erg handig wil je je radio upgraden ..

wat heb je te besteden .. er is een nieuw model van jvc rond de 400 euro geloof ik en die eet alles je kunt er zelfs dvd's mee afspellen.. niet goedkoop maar ja.. je hebt er 3 jaar garantie op dus.....

Citroën Ax 1.6 gti 92'

Image Image

Anouschka
AX Master
AX Master

Post by Anouschka »

Ik wil dus ook een radio met meerdere uitgangen, das ook de reden dat ik een nieuwe wil. Die er nu inzit doet het nog prima, helaas heeft ie maar 1 uitgang (geloof ik) en dat werkt niet met mijn nieuwe audio feestje.

TTF
AX weirdo
AX weirdo

Post by TTF »

http://www.jvc.nl/product.php?id=KD-DV6101&catid=26 deze bedoel ik ..

ook een leuk feitje.. het 2004 model van deze kost nog ruim over de 700 euro ..

Citroën Ax 1.6 gti 92'

Image Image

Ralf
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Ralf »

hmm jammer bij ecs in cuijk was uiteverkoop van jvs modellen van vorig jaar,.. hij had er best leuk spul liggen voor weinig geld

Perconte
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Perconte »

http://www.rondevries.nl
Is meestal redelijk goedkoop met zijn prijzen. d8 ik deel even deze kennis met jullie.
Heey het is dat wel een 106 maar er zit hetzelfde hartje in hoor.

TTF
AX weirdo
AX weirdo

Post by TTF »

Ralf wrote:hmm jammer bij ecs in cuijk was uiteverkoop van jvs modellen van vorig jaar,.. hij had er best leuk spul liggen voor weinig geld

idd zo heb ik voor heel weinig ook een leuk model van jvc gekocht met alles er op en er aan hij eet alles op dvd na.. :) sub out en front en rear enz...

Citroën Ax 1.6 gti 92'

Image Image

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Brutus »

TTF wrote:sub out en front en rear enz...

Dat zijn toch geen speciale opties meer ;)

Maar mp3 etc?

RichardRR
prof AX driver
prof AX driver

Post by RichardRR »

ik ben 100% voor pioneer... top spul voor middenklas prijzen.

En nog een relaxe site www.digitalo.de. Zij zijn het goedkoopste en leveren ook in nederlnad... moet je gewoon vooruit betalen. Ik heb al meerdere dingen gekocht en nooit problemen gahad.

Kunt btw ook aan de deur betalen maar dan is het natuurlijk wat duuder
Ax is back

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

Voeding: 100 euro. Ja, sorry, die is duur.

Iemand hulp nodig met pc's in auto's bouwen? Ik heb het al 2x gedaan, ben er echter vanaf gestapt omdat je het in een sedan zo mooi onzichtbaar in kan bouwen, en in een hatch als de AX niet...

Maarrem.. Voeding? Dan kan je beter een oude UPS gebruiken, die zijn intern ook 12V! Kwestie van het eerste gedeelte er vanaf halen (en de spanningsregelaar niet!)

UPS heeft trouwens nog een voordeel: Je kan je auto starten met de radio al aan.

En voor een iets duurder moederbord/processor/werkgeheugen, maar wel compacter en zelfs in het vakje bij je autoradio te bouwen; check mini-itx.com

Ik heb er overigens even een topic voor gemaakt >>>>>>>>>>>>>>>>

TTF
AX weirdo
AX weirdo

Post by TTF »

http://www.acr.ch/acr/index.html altijd goed geprijst.. en genoeg verkoop punten in nederland

Citroën Ax 1.6 gti 92'

Image Image

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Rock's »

TTF wrote:http://www.jvc.nl/product.php?id=KD-DV6101&catid=26 deze bedoel ik ..

ook een leuk feitje.. het 2004 model van deze kost nog ruim over de 700 euro ..

Paar maanden verder en we zitten op de 339,- :)
http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/queryprices?readform&qcode=autoradio&q=kd-dv6101&pcode=autoradio

Ben zelf ook een beetje aan het kijken......andere auto, andere radio......

welk merk is nou echt goed !....... JVC is nog maar net met mosfet technologie begonnen,........Pioneer heeft ook zijn kwaaltjes,..... ik heb vroeger een x een onverwoestbare Kenwood gehad waardoor ik iedere x weer een kenwood koop, maar de laatste 2 kenwoods was ik niet zo tevreden over :? .......... maar als ik een kenwood neem, dan heb ik voor MP3 en kan ik mijn wisselaar behouden.....

Wat moet ik doen !............. zijn er nog goede kenwoods te vinden ?
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Drake »

Rock's wrote:
welk merk is nou echt goed!

Alpine. het enige merk waar ik bijna niemand hoor om zeuren,
maar verder maakt pioneer en clarion ook prima radio's alleen zijn helaas (met name pioneer) sommige modellen niet even goed als de andere.

jvc loop kwa techniek achter, vooral kwa geluidskwaliteit, maar ze zijn vaak wel goedkoper voor de opties die je krijgt.

kenwood begind aardig op te komen maar de bediening is waardeloos, geluidskwaliteit is daarintegen weer verassend ok.

Sony is altijd een achterblijvertje, maar de duurdere moddellen die ze leveren zijn weer allesinds te overwegen, licht aardig in de buurt van jvc.

Maar als we naar geluidskwaliteit en gebruikersgemak moeten kijken dan is Nakamichi de absolute top, nadeel is dat hun "basismodel" radio bij de 450 euro begint en ze eruit zien alsof ze zijn blijven steken in de jaren 80 :lol: .

Over de jvc dv6101:
heeft als leuke gimmick de dvd speler maar hou er rekening mee dat deze vrij beperkt is kwa instellingen van het geluid en slechts 2 preouts heeft op 2 volt (als je daar mee kan leven zou het een leuke optie zijn aangezien 4 gig aan mp3 op 1schijfje erg makkelijk is)

Btw verkijk je niet op mosfett, net als "Burr brown" zijn het meer marketing truukjes dan daadwerkelijk verbetering.

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Rock's »

de reden dat je niemand hoort over Alpine komt natuurlijk dat als er 500 JVC's over de toonbank gaan gaat er maar 1 Alpine over de toonbank..... en ik vind ze ook niet mooi.......
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Drake »

Rock's wrote:de reden dat je niemand hoort over Alpine komt natuurlijk dat als er 500 JVC's over de toonbank gaan gaat er maar 1 Alpine over de toonbank..... en ik vind ze ook niet mooi.......

dat is smaak :wink: ik vind ze redelijk niet mooi maar ook niet lelijk, en ze worden best veel verkocht alleen niet bij de standaard remco of kijkshop winkel ;), sowieso kosten ze wat meer dan een gemiddelde jvc maar dat zie je ook terug in de kwaliteit.

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

Drake wrote:Btw verkijk je niet op mosfett, net als "Burr brown" zijn het meer marketing truukjes dan daadwerkelijk verbetering.

Hier ben ik het absoluut niet mee eens! Ik heb in mijn ax vier radio's gehad, waarvan twee van pioneer met mosfet uitgangen. Kwaliteit hiervan was echt merkbaar beter dan die van jvc en die van blaupunkt, die geen mosfett hadden maar wel 4x50w.
En er zijn in mijn kennissen kring wat mensen die voor hun werk in licht en geluid zitten en die staan ook achter Mosfett.

Als je ook speakers wilt hebben zonder versterker ertussen zou ik zeker voor mosfett gaan.

Post Reply