bad_my84 wrote:Met dat probleem zit ik dus ook. Ik weet zelf niet hoe ik de olie moet vervangen. Motorisch durf ik ook niet te veel te veranderen, in de zomervakantie ga ik wel eens proberen om er een openluchtfiltertje op te zetten, maar dat was het dan ook wel. Wel ga ik dus mijn spoilertje nog afmaken(opschuren en spuiten) en hopelijk nog andere bumpers spuiten en monteren.
Olie verversen is wel stap 1 als je aan de auto wil gaan knutselen.
En je ligt dan toch onder de auto dus kan je gelijk mooi kijken hoe dat allemaal zit met die schakelstangetjes enzo.
Supersimpel; je zet een emmer onder de auto en draait de afdopplug eruit. FF koffie drinken, plug erin, nieue olie erin en blazen maar.
En je ligt dan toch onder de auto dus kan je gelijk mooi kijken hoe dat allemaal zit met die schakelstangetjes enzo. Supersimpel; je zet een emmer onder de auto en draait de afdopplug eruit. FF koffie drinken, plug erin, nieue olie erin en blazen maar.
draai dan alsjeblieft die plug wel goed aan, zodat je niet die mooie dunne olie verliest terwijl je rijdt, want dat gaat heel wat sneller dan die dikke stroperige knoei als ie koud is!
is dat geen optie eigenlijk om tijd te besparen? gewoon eerst motor een 20 minuten laten lopen, en d?n pas die plug er uit draaien met een tang ofzo?
Ik zou alleen geen syntetische olie gebruiken want dat is niet goed voor die oude blokkies. Die van mij was toen in 3 maanden door zen hele olie voorraad. Heb nu ouderwetse olie en dit gaat een stuk langer mee.
Heey het is dat wel een 106 maar er zit hetzelfde hartje in hoor.
Ik giet hem altijd leeg als ik een flink stuk gereden heb. Komt er lekker veel smurrie mee en dan is het lekker dun. Kan geen kwaad. Daarna wel de boel redelijk af laten koelen voor je er nieuwe olie in giet ivm temperatuurverschil.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.