master-arnie wrote:nog 1 voordeel: Bij ons kom je met zulke overtredingen in het plaatselijke krantje
hahaha.... Sorry.. maar dat is wel een dure publiciteitsstunt..
Ah je weet wel joh, zo'n politie-bericht dat ze een flitscontrole hebben gehouden en dat de hoogste gemeten snelgheid 90km/h is Er zijn nu paar mensen die ik het verteld heb, dat gaat als een lopend vuurtje hier
master-arnie wrote:nog 1 voordeel: Bij ons kom je met zulke overtredingen in het plaatselijke krantje
Ah je weet wel joh, zo'n politie-bericht dat ze een flitscontrole hebben gehouden en dat de hoogste gemeten snelgheid 90km/h is Er zijn nu paar mensen die ik het verteld heb, dat gaat als een lopend vuurtje hier
Het worden gossips...
Straks komt het bericht via via weer bij jou terecht met de uitspraak:" Heb je het al gehoord... Iemand is geflitst en reed 95km/h waar 50 was toegestaan"... Later wordt het: "Iemand is zijn rijbewijs kwijt.. hij reed meer dan 50km/h te hard..." etc..
Het worden gossips... Straks komt het bericht via via weer bij jou terecht met de uitspraak:" Heb je het al gehoord... Iemand is geflitst en reed 95km/h waar 50 was toegestaan"... Later wordt het: "Iemand is zijn rijbewijs kwijt.. hij reed meer dan 50km/h te hard..." etc..
Risico van een dorpje he Iedereen kent mekaar.
Maare vanaf wanneer heeft het invloed op een puntenrijbewijs? Vanaf 30km/h te hard of vanaf 40km/h? Ik denk toch dat ik rond de 80 reed, nou dan gaat er nog een correctie af enzo....
a) Snelheidsmeters zijn niet altijd betrouwbaar van een AX b) Punten beginnen al bij snelheidsovertredingen vanaf .....
Laat ik het anders formuleren:
Als ik voor door rood licht rijden of een ernstige snelheidsovertreding wordt geflitst, hoe weet de politie dan dat ik achter het stuur zat en niet bijvoorbeeld mijn broer ? Dat weet de politie inderdaad niet. Daarom tellen alleen de feiten mee die zijn vastgesteld nadat een beginnende bestuurder op straat is staande gehouden door de politie en er proces-verbaal is opgemaakt.
Pfjoe Ik hoop maar dat mijn snelheidsmeter flink afwijkt Kilometertellertje wiebelt in ieder geval vrolijk op en neer. Daardoor weetk ook niet of het nou 80 of 90 was
Volgens mij kun je het nog wel aanvechten als je van voren geflitst bent. Als een motorrijder daar nou veel te hard reed kunnen ze hem ook niet van voren flitsen dus das niet bepaald eerlijk. Je kan het altijd proberen.
Ben zelf ook een keer van voren geflitst, braaf betaald, hoorde ik later dat je het dus ook aan kan vechten. Weet alleen niet of het helpt....
Anouschka wrote:Volgens mij kun je het nog wel aanvechten als je van voren geflitst bent. Als een motorrijder daar nou veel te hard reed kunnen ze hem ook niet van voren flitsen dus das niet bepaald eerlijk. Je kan het altijd proberen.
Ben zelf ook een keer van voren geflitst, braaf betaald, hoorde ik later dat je het dus ook aan kan vechten. Weet alleen niet of het helpt....
Je kan alles aanvechten... Minste wat je daarmee bereikt is uitstel van betaling...Want wie communiceert hoeft (nog) niet te betalen...
Maar om maar direct duidelijk te zijn.. Van voren flitsen mag!
Over de punten...
Overtreding >30km/h te hard: 1 punt
Bumperkleven: 1 punt
Andere ernstige dingen: 1 punt
3 punten: rijbewijs kwijt.
Oftewel: tenzij je een heuse wegpiraat bent raak je never ever je rijbewijs kwijt aan die punten. >30 km/h te hard is echt wel veel te hard... En 1x kan gebeuren, maar daarom mag je er 3 halen.
Verder:
Overtreding > 50km/h te hard: rijbewijs kwijt
Overtreding > 100% te hard: rijbewijs kwijt en auto kwijt
pcrodent wrote:Overtreding > 100% te hard: rijbewijs kwijt en auto kwijt
Hoe wil je dat ik dit opvat?
Want dat is normaliter lariekoek. Er zijn geen normen voor..Vroeger werd gezegd dat men bij staande houding de auto mocht inleveren..
50km/h te hard bij staande houding is rijbewijs laten zien en inleveren.. Bij flitsen... is het simpelweg voorkomen!
Tevens is twee keer 30km/h te hard is voorkomen...Waarbij een voorwaardelijk rijontzegging kan volgen.. Maar dat hangt af van de rechter.. Een derde keer is rijontzegging! (let wel.. de boete loopt wel op hoor.. tis niet drie keer rond de 220 euri!)
Dus als je 60 rijdt waar je 30 mag (zoals bij ons op doorgaande dijken waar je een paar jaar geleden nog 80 mocht ) ben je je rijbewijs kwijt?
Zoals Brutus al eerder wrote:Want dat is normaliter lariekoek. Er zijn geen normen voor..Vroeger werd gezegd dat men bij staande houding de auto mocht inleveren..
schuin van voren is altijd niet goed, je krijgt geen boete,
dit is namelijk niet te ijken en mag niet, en kan ook niet.
no worry, het was die andere auto.
speedguns kunnen echter wel schuin van voren flitsen.
flitsen van achter tot max 15graden is normaal.
hoe dan ook, je een lasoog bezorgen is verkeersgevaarlijk,
en dus moet je een klacht indienen.
Eric wrote:schuin van voren is altijd niet goed, je krijgt geen boete, dit is namelijk niet te ijken en mag niet, en kan ook niet. no worry, het was die andere auto. speedguns kunnen echter wel schuin van voren flitsen. flitsen van achter tot max 15graden is normaal.
hoe dan ook, je een lasoog bezorgen is verkeersgevaarlijk, en dus moet je een klacht indienen.
Lasogen of niet, ik reed gewoon te hard dus daarmee uit. Ben ik zelf verantwoordelijk genoeg voor om dat gewoon toe te geven....
Ik had al eens ergens gelezen dat ze van voren niet mochten flitsen, drom twijfelde ik er al aan, maar ja reed natuurlijk wel gewoon te hard. Zou dus gewoon fair zijn als ik hem betaal, hoe zuur het ook zal zijn.
Ik denk dat ik me autootje maar weer een paar maanden in de loods ga parkeren, want met dat tunen en scheuren weet je van geen ophouden.....
Eric wrote:schuin van voren is altijd niet goed, je krijgt geen boete, dit is namelijk niet te ijken en mag niet, en kan ook niet. no worry, het was die andere auto. speedguns kunnen echter wel schuin van voren flitsen. flitsen van achter tot max 15graden is normaal.
hoe dan ook, je een lasoog bezorgen is verkeersgevaarlijk, en dus moet je een klacht indienen.
Eric.. Nu ik toch zo op dreef ben met alles uit te leggen... Schuin van voren is gewoon goed.. Iets anders wordt het als het statief schuin (scheef) staat...
Immers, een flitser kan nooit recht achter je staan (dan is het een VROS)
Sinds ik in de GTI rijdt nog geen enkele boete! (even afkloppen) Ik rijd ook meestal zo'n 20 kilometer te hard. Moet wel eerlijk bekennen dat ik de laatste tijd ook wel mazzel heb.
Ik denk dat ik me autootje maar weer een paar maanden in de loods ga parkeren, want met dat tunen en scheuren weet je van geen ophouden.....
Onzin! Je moet gewoon even opletten waar ze vaak staan en nooit harder dan 30 te hard rijden. Snelheidsboetes horen er gewoon bij. Als je straks 40 bent dan kun je altijd nog in een C4 1.4 gaan rondrijden.
Nog een tip... AX-Club kentekens kopen! Je kunt ze met tape vastplakken, blijft gewoon zitten op de snelweg! En als je wordt aangehouden dan ben je ze gewoon vergeten!
Rob GT wrote:Sinds ik in de GTI rijdt nog geen enkele boete! (even afkloppen) Ik rijd ook meestal zo'n 20 kilometer te hard. Moet wel eerlijk bekennen dat ik de laatste tijd ook wel mazzel heb.
Onzin! Je moet gewoon even opletten waar ze vaak staan en nooit harder dan 30 te hard rijden. Snelheidsboetes horen er gewoon bij. Als je straks 40 bent dan kun je altijd nog in een C4 1.4 gaan rondrijden.
Nog een tip... AX-Club kentekens kopen! Je kunt ze met tape vastplakken, blijft gewoon zitten op de snelweg! En als je wordt aangehouden dan ben je ze gewoon vergeten!
Ik hoop als ik 40 ben geen c4 1.4 meer te rijden, sorry. dan kan ik net zo goed stoppen met school denk ik
ja idd, maar dan zijn hun per ongeluk ook vergeten geen boete te schrijven....
En het gaat me niet alleen om die boetes. Ik blijf onderdelen kopen, tanken en te hard rijden Is gewoon niet leu kals je student bent, ik wil graag nog meer leuke dingen doen dan alleen auto rijden...
Hoe wil je dat ik dit opvat?
Want dat is normaliter lariekoek. Er zijn geen normen voor..Vroeger werd gezegd dat men bij staande houding de auto mocht inleveren..
50km/h te hard bij staande houding is rijbewijs laten zien en inleveren.. Bij flitsen... is het simpelweg voorkomen!
Tevens is twee keer 30km/h te hard is voorkomen...Waarbij een voorwaardelijk rijontzegging kan volgen.. Maar dat hangt af van de rechter.. Een derde keer is rijontzegging! (let wel.. de boete loopt wel op hoor.. tis niet drie keer rond de 220 euri!)
Hoe kan het nou dat als je geflist bent dat je moet voorkomen???
Ze kunnen toch niet bewijzen dat JIJ reed (zoals je zelf al eerder zei), dus kunnen ze je toch ook niet laten voorkomen?
Harttransplantatie is geslaagd!
Nu in de testfase beland...
ach .. zo ben ik ook wel eens geflitst.. met 5 autos kwamen te gemoet.. en ik reed te hard.. en ik werd geflits.. en kreeg toch een boete.. erg logisch
maar de camera weet je er altijd uit te vissen dus dat word sparen..
Nog even over de punten ik ben dus toen ik gelasert was gelijk naar politie bureau gegaan om te vragen hoe het zat met de punten maar daar wisten ze niets vanaf. Dus volgens mij is dat hele punten systeem nog niet eens in gebruik. Je zou eens anoniem kunnen bellen naar het politie bureau bij jou in de buurt
Heey het is dat wel een 106 maar er zit hetzelfde hartje in hoor.