Ik had de mogelijkheid om bij enkele clubleden voor een mooi bedrag van ong. 400 euro alles te kopen wat nodig was om van mijn 1.0 een leuke 1.4 GT te maken. Alleen omdat ik zelf niet technisch genoeg ben moet alles worden omgebouwd door de garage en dit gaat me veel te veel kosten. Was ik maar automonteur.
Waarschijnlijk als je die van jou inruilt en dan 400 euro bij legt heb je wel een GT. Volgens mij passen alleen je nieuwe velgen niet op een GT. Dia hebben volgens mij grotere remschijven. Maar dat weet ik niet zeker.
Ja citro-power, maar dat is wel zonde van z'n auto, kan me voorstellen dat ie daar ook wel aan gehecht is...
En, ik ken het probleem van Browny ook. Niet zozeer het geld (ik geef nooit zoveel uit ) maar het niet-zijn van automonteur is ook best frusti hoor... Zoals ik een paar clubleden op de meeting ook al had opgebiecht: ik heb dit weekend voor het eerst een accupool losgemaakt, en voor die tijd wist ik niet eens hoe dat moest. Zie je mij al een motor ombouwen
pcrodent wrote:Ja citro-power, maar dat is wel zonde van z'n auto, kan me voorstellen dat ie daar ook wel aan gehecht is... En, ik ken het probleem van Browny ook. Niet zozeer het geld (ik geef nooit zoveel uit ) maar het niet-zijn van automonteur is ook best frusti hoor... Zoals ik een paar clubleden op de meeting ook al had opgebiecht: ik heb dit weekend voor het eerst een accupool losgemaakt, en voor die tijd wist ik niet eens hoe dat moest. Zie je mij al een motor ombouwen
Tuurlijk!!
Een automonteur heeft ook ooit eens voor het eerst een accupool losgehaald
Gewoon proberen. De grootste reparatie die ik gedaan had voordat ik die koppakking vervangen had was het wisselen van een kachelradiator en olie verversen etc.
Twee jaar geleden wist ik alleen hoe een carburateur werkte, van mijn brommer wel te verstaan. Je moet gewoon een vraagbaak kopen en stapje voor stapje steeds meer dingen zelf gaan doen. Uiteindelijk heb ik van een kapotte diesel en goed lopende 1400 bezine gemaakt met dieselbak ! Liep enorm maar de rdw was t er niet mee eens...
AX_POWAH wrote:Twee jaar geleden wist ik alleen hoe een carburateur werkte, van mijn brommer wel te verstaan. Je moet gewoon een vraagbaak kopen en stapje voor stapje steeds meer dingen zelf gaan doen. Uiteindelijk heb ik van een kapotte diesel en goed lopende 1400 bezine gemaakt met dieselbak ! Liep enorm maar de rdw was t er niet mee eens...
Ik zou zeggen wie niet waagd wie niet wint!
Ik heb daar ten eerste het lef niet voor en ten tweede niet de tijd, want het is mijn enige auto die ik toch echt nodig heb om mezelf te vervoeren en ik kan niet een of meerdere maanden zonder vervoersmiddel. (te lui om meer als 10 km. te fietsen)
AX_POWAH wrote:dan snap ik niet dat je zoiezo alles uit bent gaan zoeken maar goed succes in ieder geval
Ik weet zo weinig van motortechniek of hoe je het wilt noemen, dat ik abslouut niet had gedacht dat de garage er meer als 8 uurtjes mee bezig zou zijn. Dan zou het dus maar ong. 350 euro gaan kosten om alles er in te laten zetten. Dat is ook hetgene wat zo erg tegenvalt, niet de kosten voor de spullen, dat valt mee.
TTF wrote:heb je geen vrienden als automonteur of iets dergelijks?
mischien kan je een autotechnische school eens vragen of die zin hebben in zo;n projectje.. tegen betalign welicht
vriend van mij doet namelijk zo;n opleiding en mag 2x 4 uur per week "vrij" sleutelen .. aan zn eigen auto maar ook aan mijn auto ..
Was dat maar zo. 1 vriend van mij is een half jaartje parttime automonteur geweest, maar kan niet veel meer als remmen vervangen. Daarna is hij full-time bij dat bedrijf gaan werken maar dan als verkoper.
Ik ken helemaal niemand die handiger is met auto's als ik. Een subwoofer inbouwen, velgjes wisselen, bumpertje wisselen etc. kan ik, en mijn vrienden wel, maar van het motor gedeelte weten we allemaal 3x niks.
tsja.. ik durf ook steeds meer. je hebt een dik forum achter je staan met h??l veel technische kennis. kwestie van veel vragen! en heb je geen clubleden in de buurt?
kakanox wrote:tsja.. ik durf ook steeds meer. je hebt een dik forum achter je staan met h??l veel technische kennis. kwestie van veel vragen! en heb je geen clubleden in de buurt?
Als ik het zelf al kan denk ik niet dat ik het in korte termijn kan maar ik heb wel mijn auto nodig om op school te komen, das toch 30 km. verderop. Een paar dagen een auto regelen is geen probleem maar een hele week of meerdere weken wordt lastig. Misschien dat ik het inderdaad maar gewoon moet proberen maar dan moet dat dus met de zomervakantie ofzo.
Irriteert me ook soms enorm dat ik vrij weinig van auto's afweet. Heb 'n paar kleine dingetjes geleerd door zelf te kloten terwijl mn beun toekeek. Dat scheelde me in de eerste plaats arbeidskosten, en misschien nog belangrijker: ik leerde er zelf wat van. Zo wist ik vanaf toen hoe ik luchtfilter en oliefilter moest vervangen.
De versterker achterinbouwen heb ik helemaal zelf gedaan, terwijl ik 0,0 ervaring had. Kwestie van dit forum goed doornemen en nog wat andere handige sites, en dan gewoon beginnen.
Moet ik wel erbij zeggen dat ik ook niet zo gauw zelf aan de auto ging klooien als ik em echt nodig zou hebben. Dan zou het, zoals Browny al zegt, zijn in de zomervakantie, of als ik 'n goed alternatief vervoermiddel achter de hand heb. Zo kan ik zodra het weer mooi weer is aan mn 'nieuwe' volvo 340 werken, en heb ik de AX achter de hand mocht ik meer kapot maken dan repareren.
Met dat probleem zit ik dus ook.
Ik weet zelf niet hoe ik de olie moet vervangen.
Motorisch durf ik ook niet te veel te veranderen, in de zomervakantie ga ik wel eens proberen om er een openluchtfiltertje op te zetten, maar dat was het dan ook wel.
Wel ga ik dus mijn spoilertje nog afmaken(opschuren en spuiten) en hopelijk nog andere bumpers spuiten en monteren.
Harttransplantatie is geslaagd!
Nu in de testfase beland...