Ik heb een kast voor de PC gemaakt
Voorkant. Merk op dat de aansluitingen aan de voorkant zitten en niet, zoals gebruikelijk aan de achterkant. Verder wat feestelijke LEDjes voor de lichtshow.
Achterkant. De kabel die eruit komt is om een DVD-ROM-speler op aan te sluiten. Die paste niet op een fatsoenlijke manier in de kast, dan zou ie te groot worden. De drie kleintjes zijn de kabels die de voeding van de computer van stroom van de auto voorzien.
Opengemaakt. Merk op dat de voeding nu fatsoenlijk vast zit (niet meer met losse draadjes) geschroefd aan de behuizing. Merk ook de zee van ruimte op die ontstaat na het weglaten van de DVD-speler.
Hoe heb je dat gedaan?
De bodem van de kast is het stuk metaal uit de computerkast waar het moederbord op vast zat. Zo was dat deel meteen precies-pas. Wel een uur op die kast ingeramd voor dit stuk staal eruit kwam... In de zijkant ervan (opstaande randjes!) wat extra en extra grote gaten gemaakt, en met bouten aan het hout verbonden. Het hout is MDF van 6 mm dik.
Dimensies van de kast
Hoogte: 10 cm
Lengte: 36 cm
Breedte 26 cm
Waar komt ie?
Hij past op twee/drie plaatsen voorin.
a) Verticaal geplaatst links bij de voeten van de bijrijder (tegen middenconsole aan).
b) Horizontaal achter de middenconsole (die wordt het waarschijnlijk). Steekt stukje uit tot achterste stuk waar de voeten van de bijrijder uit kunnen komen.
c) Schuin tegen schutbord/onder dashboardkastje. Laatste optie. Past niet echt lekker.
Wat wordt er nog aan de kast gedaan?
Plannen die ik nog heb:
- Extra ventilatieopening in het 'dak'.
- En als ik dan toch bezig ben: een 'raam' (van plexiglas) in het dak, en een kleine neon in de kast.
- Gat erbij voor extra USB-poorten (zie hieronder)
Wat wordt er nog aan de computer gedaan?
- FM-modulator voor geluid over alle speakers
- GPS (moet ik wel eerst software vinden)
- Webcam komt eraan
- En een USB-ding voor draadloos internet/netwerken
"Hey, wacht eens, dat zijn meer dan 2 USB-dingen!"
Klopt. Maar op het moederbord zit een aansluiting voor extra (front) USB. Dus even wat extra USB-poortjes versieren en ik heb er 4 in totaal!
Dit was het weer!