Tjisse Paulusma aka TjizZzuH (Renault M?gane 1.9 DTI Coup?)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

TjizZzuH
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 795
Joined: WedJan26, 2005 2:06:57 PM
Location: Pingjum

Tjisse Paulusma aka TjizZzuH (Renault M?gane 1.9 DTI Coup?)

Post by TjizZzuH »

Op deze pagina zal ik de wijzigingen aan mijn AX bijwerken en andere info vertellen.

Ik...
...ben Tjisse Paulusma. Ik ben 25 jaar en ben eind februari afgestudeerd aan de Noordelijke Hogeschool Leeuwarden in de richting Chemische Technologie. Daarom mag / kan ik me voortaan Ing. Tjisse Paulusma noemen :).

Vanwege mijn eerste stage (en omdat ik al langer een eigen autootje wilde hebben) ben ik begin augustus langs een aantal garages geweest en bij ??n van hen trof ik mijn huidige auto.

De auto...
...was een metallic zwarte Citroën AX 1.1i Volcane uit februari 1995 met ongeveer 81000 km op de teller (toen ik haar kocht). De hele onderhouds historie zat er bij en de vorige eigenaar was een monteur geweest in de garage waar ik hem gekocht heb.

Omdat mijn eerste stage in Sneek was, mn tweede in Heerenveen en m'n afstudeerstage in Wolvega, reed ik per week ongeveer 500 km en staat de kilometerteller momenteel op ruim 162000 km.

Laatst stond mn AX'je wat vaker thuis dan dat ik er mee onderweg was. Daar was zij het niet altijd mee eens...Laatst ff de auto verzet (ivm kans op bekeuring vanwege foutparkeren) en vervolgens met OV naar school...de volgende dag met de AX naar mn vriendin toe, wil ie niet starten. Startkabels erbij en na ongeveer 5 - 15 minuten proberen eindelijk aan de praat gekregen. Conclusie: Mijn AX heeft een eigen willetje en is snel gepikeerd als ik haar laat staan om met het OV naar school te gaan.

Maar verder is het een TOP auto...lekker vlot bij stoplichtsprintjes. Alhoewel ik laatst wel even een blunder sloeg toen ik er een VW Golf uit probeerde te trekken...ik had namelijk niet gezien dat het een VR6 was :oops: Daar kon mijn AXje dus niet tegen op.

Geschiedenis:


FOTO'S
Zo als ie was:
Image
Image
Image
Image

En hoe ie nu is:

Image
Image


En HIER nog een paar foto's van mindere kwaliteit :lol:
Last edited by TjizZzuH on SunAug26, 2007 9:26:34 AM, edited 19 times in total.

Huidige: Renault Clio Campus 1.2 16v Sport ('06)
Ex: Citroën AX 1.1i Volcane ('95), Renault Mégane Coupé 1.9 DTI Sport ('00)

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

Hoi Welkom hier
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

User avatar
Joris
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2018
Joined: TueAug12, 2003 12:51:05 AM
Location: Heerenveen (Friesland)
Contact:

Post by Joris »

Welkpm nieuw noordelijk lid 8)
Waar loop je stage in Heerenveen?
Heb je een paar foto's van je bakkie?
Ben je ook van plan om op meetings te komen?
20feb in nieuwegein!!

bad_my84
AX Master
AX Master
Posts: 1514
Joined: ThuJan13, 2005 8:05:14 AM
Location: Meerssen (Limburg)

Post by bad_my84 »

Welkom!
Harttransplantatie is geslaagd!
Nu in de testfase beland...

TjizZzuH
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 795
Joined: WedJan26, 2005 2:06:57 PM
Location: Pingjum

Post by TjizZzuH »

Ik loop stage bij Johnson Polymer op de Research & Development afdeleling.

Ik heb al wel een paar foto's, maar die staan nog op mijn digitale camera, dus binnenkort zal ik ze even hier plaatsen. Maar mijn auto lijkt wel veel op de driftende AX op mijn avatar (alleen heb ik geen witte velgen...komt waarschijnlijk nog wel). Ik moet ook nog maar een paar nieuwe foto's maken, want ik heb binnenkort andere mistlampen (geel ipv wit).

Ik denk niet dat ik 20 feb in Nieuwegein ben...ik werk namelijk zaterdag 's nacht in een discotheek en lig dus meestal zondag tot een uur of 3 soms 4 te slapen. En het is voor mij ongeveer 2 uren rijden om er te komen :(



Nog even wat meer informatie over mezelf:
Ben sinds eind september 2000 in het bezit van mijn rijbewijs. Sindsdien heb ik er denk ik al minstens 50000 km opzitten waarvan het grootste gedeelte in de auto van mijn ouders: ritjes naar Mysteryland, familie in Brabant, vakantie Belgi?, nog meer dancefeesten, enz. Ook nog ritjes naar mijn vriendin (al twee jaar).

Qua audio is er niet veel opzienbarends te zien / horen in mijn auto:
*Kenwood Radio / CD speler (4 x 45 W)
*2 x JBL GTR5002 (2 x 90 W RMS)
*Subwoofer (+/- 50 W RMS denk ik) ligt nu nog achter mijn voorstoel en is direct aangesloten op een van de JBL'etjes (ik weet het...dat is niet goed)

In de zomervakantie ga ik even knutselen, want dan wil ik de flessenhouders in de voordeuren vervangen voor speakers.
Ook gaat de subwoofer er uit en komt er een nieuwe hoedenplank met 2 woofers van elk ongeveer 150 W. Die komen uit een grote speakerbak die ik ooit een keer gekocht heb. Daarin zaten 2 woofers, 2 middentonen en 2 tweeters. Deze bak heb ik ongeveer 2 maanden lang in mijn kofferbak gehad, maar ja, ik hield geen ruimte meer over op die manier. Er kwam wel heeeeeeel veel geluid uit mijn AXje...als ik ongeveer 100 tot 200 meter van mijn huis af was, konden ze binnen al horen dat ik er aan kwam...en dat zonder extra verstrekers en zo
:rave :D
Last edited by TjizZzuH on ThuMar31, 2005 9:18:08 AM, edited 2 times in total.

Huidige: Renault Clio Campus 1.2 16v Sport ('06)
Ex: Citroën AX 1.1i Volcane ('95), Renault Mégane Coupé 1.9 DTI Sport ('00)

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

TjizZzuH wrote:Qua audio is er niet veel opzienbarends te zien / horen in mijn auto:
*Kenwood Radio / CD speler (4 x 45 W)
*2 x JBL GT (2 x 100 W)
*Subwoofer (+/- 50 W denk ik) ligt nu nog achter mijn voorstoel en is direct aangesloten op een van de JBL'etjes (ik weet het...dat is niet goed)


Niet zoveel opzienbarends.... Ach het is al beter (lees: duurder :D) dan wat ik heb hoor :)

Maar welkom!
Kijk uit, een Cactussssss

TjizZzuH
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 795
Joined: WedJan26, 2005 2:06:57 PM
Location: Pingjum

Post by TjizZzuH »

Ik heb eigenlijk alleen maar die radio betaald...de JBL speakers heb ik van mijn zusje...ze had ze nieuw in haar auto gezet en een maandje later was haar auto total loss. Heeft ze een nieuwe gekocht, maar daar zaten al speakers in, dus kreeg ik die JBL's van haar. Lief h?

Huidige: Renault Clio Campus 1.2 16v Sport ('06)
Ex: Citroën AX 1.1i Volcane ('95), Renault Mégane Coupé 1.9 DTI Sport ('00)

ax_mania
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 164
Joined: TueDec14, 2004 7:57:58 PM
Location: Den haag

Post by ax_mania »

welcome natuurlijk

maar foto's mogen niet ontbreken :P
Grtn
Sebas

-9 cm grondspeling :P
-eindelijk morrete's

TjizZzuH
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 795
Joined: WedJan26, 2005 2:06:57 PM
Location: Pingjum

Post by TjizZzuH »

Voor ik het vergeet te vermelden...binnen kort zal ik met mijn digitale camera foto's maken met een betere kwaliteit...toen ik het gister wilde doen was het al donker, dus dat schoot niet zo erg op

Huidige: Renault Clio Campus 1.2 16v Sport ('06)
Ex: Citroën AX 1.1i Volcane ('95), Renault Mégane Coupé 1.9 DTI Sport ('00)

Cees
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 598
Joined: ThuJan20, 2005 7:39:27 PM
Location: GORINCHEM
Contact:

Post by Cees »

Sorry maar bij mij doen de foto,s het niet ???
Krijg te zien , u bent niet gemachtigd om deze pagina te bekijken .
Maar natuurlijk eerst nog WELKOM bij de gezelligste club van NL.
Ik heb ook flink geworsteld voor het lukte Foto,s te plaatsen,
Kijk maar eens naar mijn wie is wie ( Cees.v.Drunen )
Veel plezier en veilige KM gewenst met je AX
ER IS WEER EEN Image. C 1

TjizZzuH
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 795
Joined: WedJan26, 2005 2:06:57 PM
Location: Pingjum

Post by TjizZzuH »

OK...zal nog een poging wagen...

(de kwaliteit is slecht. Ze zijn met mijn telefoon gemaakt)

Zie hier het resultaat van poging 2:

*Mijn AXje toen ik hem net had en er nog werkende mistlampen inzaten:
Image

*Same day, same car, different photo: AX van heeeeel dichtbij:
Image

*Hoe snel wil een AX? Nou best wel snel met 3 man erin op de Afsluitdijk (met zijwind):
Image

*28 december 2004: hoe maak ik een zwarte AX wit...
Image
Last edited by TjizZzuH on ThuJun30, 2005 10:48:10 AM, edited 1 time in total.

Huidige: Renault Clio Campus 1.2 16v Sport ('06)
Ex: Citroën AX 1.1i Volcane ('95), Renault Mégane Coupé 1.9 DTI Sport ('00)

Remy
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 272
Joined: SunAug10, 2003 6:48:43 PM
Location: Klundert

Post by Remy »

Welkom,

Volgens mij ben jij de twee CT-er hier op het forum :) :) :) In ieder geval voor zover mijn kennis reikt :) :) :) Ik heb Chemische Technologie gestudeerd in Breda (Avans Hogeschool) en ben nu alweer n maandje of 8 afgestudeerd. Helaas ook weer AX-loos sinds 1 week, maar dat is een ander verhaal.

Veel plezier hier op het forum en de club :D

mzzl Remy
Renault Clio 1.4 16V SI

PS. Als me plaatjes het niet doen, ligt de server van Tiscali er weer eens uit. Ik kan er ook niets aan doen :(

TjizZzuH
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 795
Joined: WedJan26, 2005 2:06:57 PM
Location: Pingjum

Post by TjizZzuH »

Zoals al eerder beloofd: foto's met een betere kwaliteit:
KLIK HIER VOOR FOTO'S
Last edited by TjizZzuH on WedMay04, 2005 11:50:59 AM, edited 2 times in total.

Huidige: Renault Clio Campus 1.2 16v Sport ('06)
Ex: Citroën AX 1.1i Volcane ('95), Renault Mégane Coupé 1.9 DTI Sport ('00)

TjizZzuH
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 795
Joined: WedJan26, 2005 2:06:57 PM
Location: Pingjum

Post by TjizZzuH »

Even een kleine update:

Zolas te zien is op de foto's hierboven ergens, zijn de nieuwe mistlampen geel. Ze komen van een of andere Rover af. Omdat de bedrading aan de onderkant van de mistlampen eruitkwamen, moest ik een stukje uit de bumper frezen, maar dat was niet zo'n probleem.

Wat ik binnenkort nog ga veranderen aan mijn auto is het volgende:
*rechte ruitenwisserarm (BX) en de ruitenwisser rechtop zetten (mbv How To... van de site)
*AX verlagen en daarna in de zomervakantie of zo de achterkant ook verlagen (ook dit mbv How To... van de site)

Ik had bijna ook nog een achterspoiler op de kop getikt, maar helaas...deze was niet zwart (en ik had geen zin om hem nog e moeten spuiten). Dus dat wordt een projectje voor op langere termijn.

Dat was het weer voor nu...

Huidige: Renault Clio Campus 1.2 16v Sport ('06)
Ex: Citroën AX 1.1i Volcane ('95), Renault Mégane Coupé 1.9 DTI Sport ('00)

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

Eyz!!

ziet er netjes uit op deze goede foto's :)

die mistlichten.. weet je van wat voor Rover die afkomen? ik heb ook nog lampjes nodig namelijk :roll:

ben benieuwd hoe dat ding is als hij laag is ;)
Image

TjizZzuH
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 795
Joined: WedJan26, 2005 2:06:57 PM
Location: Pingjum

Post by TjizZzuH »

Volgens mij van zo'n relatief oude rover met van die oranje lampjes schuin achter de voorwielen (net als die Volvo S40's hebben). Maar dat weet ik niet zeker. En volgens mij had de vorige eigenaar van die Rover de lampjes er zelf opgezet, dus of het originele Rover mistlampen zijn kan ik niet met zekerheid zeggen.

Ik verlaag hem niet zo heel erg veel...ongeveer een 3 ? 4 cm denk ik...dan lijken die wielkasten niet zo groot meer tenminste...ik heb nu namelijk ongeveer een ruimte van 10 cm tussen de bovenkant van de band en de onderkant van de wielkast (zoals ook wel te zien is op de foto's) en dat vind ik net iets te veel ruimte.

Huidige: Renault Clio Campus 1.2 16v Sport ('06)
Ex: Citroën AX 1.1i Volcane ('95), Renault Mégane Coupé 1.9 DTI Sport ('00)

CitroënAXDriver
AX Master
AX Master
Posts: 1979
Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
Location: Hoogeveen (Drenthe)
Contact:

Post by CitroënAXDriver »

Van harte welkom, mede-noordeling :!: :!:
Hele veel plezier hire bij de club ?n natuurlijk met je AX-je :wink:
Wie weet tot ziens op een meeting 8) 8)
Greetz Martin

BVB Rallying

Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

q01z wrote:Eyz!!

ziet er netjes uit op deze goede foto's :)

die mistlichten.. weet je van wat voor Rover die afkomen? ik heb ook nog lampjes nodig namelijk :roll:

ben benieuwd hoe dat ding is als hij laag is ;)


Of je pakt een setje gele renault lampjes, hoef je niks aan de bumper te frezen, op een paar nieuwe gaatjes prikken na :D

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

IceByte wrote:Of je pakt een setje gele renault lampjes, hoef je niks aan de bumper te frezen, op een paar nieuwe gaatjes prikken na :D


mee eens... bovendien heb ik al 2 renault lampen liggen.. alleen is daarvan het stelmechanisme kapot en van 1tje het glas :? (daarom rijd ik zonder) en op de sloop denk ik elke keer dat die van een 19 te groot zijn en neem ik ze niet mee :roll: (3x al.. )
Image

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

q01z wrote:
IceByte wrote:Of je pakt een setje gele renault lampjes, hoef je niks aan de bumper te frezen, op een paar nieuwe gaatjes prikken na :D


mee eens... bovendien heb ik al 2 renault lampen liggen.. alleen is daarvan het stelmechanisme kapot en van 1tje het glas :? (daarom rijd ik zonder) en op de sloop denk ik elke keer dat die van een 19 te groot zijn en neem ik ze niet mee :roll: (3x al.. )


Als het dezelfde lampjes zijn kan je ze ook van een 25 pakken, of een oud model clio, etc etc, renault is volgens mij ook net lego, alles past overal op :D

Post Reply