hij valt stil

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Verooke
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 93
Joined: TueFeb15, 2005 11:31:28 PM

hij valt stil

Post by Verooke »

ik heb nog niet zo lang mijn ax. maar hij heeft de neiging stil te vallen als ik snelheid minder. Als hij dan even stil heeft gestaan dan rijd hij normaal. En dit gebeurt als hij nog niet warm is gereden.
Wie kan mij eventueel zeggen wat dit kan zijn :?:

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

Hoe oud issie? Bij een carburateur motor (zowiezo voor 1991) heb je namelijk vaak een handmatige shoke die je ff moet weten te bedienen... :)
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

je kan ook denken aan de Bobine/module

dus dat het vonk signaal niet sterk genoeg meer is..

dan gaattie ook stotteren.. uitvallen en naar 10sec ofzo pas weer starten
Image

Verooke
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 93
Joined: TueFeb15, 2005 11:31:28 PM

Post by Verooke »

en wat kan ik aan die bobine/module doen als dat het is?
alvast bedankt voor de reacties.

en hij heeft inderdaad een choke, en die duw ik altijd vrij snel terug in.

Handjes
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 421
Joined: WedNov19, 2003 11:58:21 PM

Post by Handjes »

Verooke wrote:en wat kan ik aan die bobine/module doen als dat het is?
alvast bedankt voor de reacties.

en hij heeft inderdaad een choke, en die duw ik altijd vrij snel terug in.
Dan ligt het 100% zeker aan je manier van choken. Mijn ervaring met diverse carburateur-AX'jes dat je vrij lang moet door blijven choken. Weliswaar kun je op rechte stukken al je choke helemaal of bijna uit doen, maar voor stoplichten moet je de eerste 3-7 minuten toch nog vaak de choke een flink stuk uittrekken om de motor gaande te houden. Hoe ik het meestal doe: starten 70% choke, wegrijden 50%, rechte stukken 20%, bij stoplichten weer 50%.

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

Precies. En mijn k-way (shoke 1.1) liep alleen maar stationair;

-Als de motor helemaal koud was en dan met de shoke open

-Als de motor helemaal warm was en dan de shoke helemaal dicht


Alles daartussenin was een beetje behelpen. :wink:
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

goed choken is bijna een kunst..

het valt met dit weer niet mee om m goed rijdend te houden.. maar ivm de huidige kou en vochtigheid;

zit het originele buizensysteem van het koelsysteem er nog op? (vanaf uitlaatspruitstuk een aluribbelbuis die overgaat in een berg plastic richting een grote ton??)

ondanks dat de halve club zonder rijd, wil mijn carbje het ook welleens te koud krijgen en bevriezen zonder die zooi.. waardoor hij dus stottert en uitvalt!
Image

Verooke
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 93
Joined: TueFeb15, 2005 11:31:28 PM

Post by Verooke »

ik weet niet of mijn buizensysteem origineel is. hij gaat binnenkort binnen voor een onderhoud dan kan ik dat wel eens vragen. maar ondertussen ga ik dus langer met de choke rijden.
bedankt voor de tips allemaal. want als het op het technisch vlak komt ben ik nog een leek.

Post Reply