Hey mensen,
* Mijn aanjager blaast, maar koude lucht
* Mijn temp. meter loopt gewoon op
Dus ik onder de motorkap kijken, is er 1 slang niet aangesloten maar ik weet niet waar deze naar toe moet...
Weet iemand waar deze opaan gesloten moet worden? Hij komt vanuit binnen maar in de Kluwer stond geen duidelijke pic...
ALvast bedankt!
Mzzls geert
Warme lucht probleem?!
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Warme lucht probleem?!
Mzzls Geert
Wie niet snel is.......is laag!!
Wie niet snel is.......is laag!!
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2115
- Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
- Location: Den Ham (OV)
- Contact:
Mijn gok is dat je de kachel nu niet in het circuit hebt zitten, anders kan dat ding geen koude lucht blazen, als 1 kant aangesloten zou zijn zou de koelvloeistof dr uit moeten lopen, dus ik denk dat je daar eens naar moet kijken, de slang met het dopje dr op is iig 1 van de kachelslangen, die ontluchting is voor de kachelontluchting.
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2115
- Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
- Location: Den Ham (OV)
- Contact:
euhm.... als de kachel op et koelsysteem is aangesloten moet ie warm worden, dus als ie niet warm wordt loopt dr of geen vloeistof doorheen, wat me zeer waarschijnlijk lijkt in dit geval aangezien ik maar 1 slang aangesloten zie op de kachel op de 1e foto, dus ERGENS zit een slang doorverbonden, dat kan niet anders
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2115
- Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
- Location: Den Ham (OV)
- Contact:
De losse slang zal wel naar de bovenste aansluiting van de kachel lopen, die moet aan de aansluiting met het doppie komen, het andere einde zal wel op de onderste aansluiting vd kachel moeten.
Ofwel, de kachel zit niet aangesloten, dr zit alleen een loos stuk slang op dat nergens op is aangesloten, en zoals het nu zit heb je feitelijk de aan en de afvoer vd kachel aan elkaar doorverbonden, dus de kachel buiten het circuit zitten.
Dat de kachel buiten het circuit zit ben ik 100% zeker van, aangezien op de 1e foto de retourleiding van de kachel te zien is, en hierop zit geen slang.
Als de kachel wel aangesloten zou zijn, had je nooit van zn levensdagen kunnen rijden.
Ofwel, de kachel zit niet aangesloten, dr zit alleen een loos stuk slang op dat nergens op is aangesloten, en zoals het nu zit heb je feitelijk de aan en de afvoer vd kachel aan elkaar doorverbonden, dus de kachel buiten het circuit zitten.
Dat de kachel buiten het circuit zit ben ik 100% zeker van, aangezien op de 1e foto de retourleiding van de kachel te zien is, en hierop zit geen slang.
Als de kachel wel aangesloten zou zijn, had je nooit van zn levensdagen kunnen rijden.
Als ik zo de foto ziet heb je gelijk, kachelradiateur zit helemaal niet aangesloten. E?n van de slangen is gebruikt om de boel door te verbinden. Het kan zijn dat de kachelradiateur lek is (komt nogal eens voor) en dat dit de manier is geweest om natte voeten en een te hete motor te voorkomen. De remedie is dan een nieuwe radiateur er in zetten en de boel weer origineel aansluiten.
P.
P.