Ik heb mijn 106je met een 1.4 motor op de 190 gekregen dit was alleen wel met wat hulp van een tunnel die wat naar beneden liep. Op een normaal recht stuk haalt hij de 180 ongeveer. Vraag me af wat hij gaat doen als ik de Cat er onder vandaan haal.
Heey het is dat wel een 106 maar er zit hetzelfde hartje in hoor.
waar ik me echter over verbaas is de GTi (phase1) van een vriend van me.. Afgelopen zondag van Zierikzee naar VLissingen gereden.. en op het stuk snelweg dat je daar tegenkomt zonder enige vorm van moeite 210 aangetikt.. hij had nog zat over maar moest afremmen voor langzaam verkeer (150 )
dat ding loopt vervolgens in zn 5 van 150 in 1 ruk door naar de 200! nou beweerde de vorige eigenaar wel dattie getuned was.. maar hij kon niet zeggen wat (niet zelf gedaan) ik vermoed zelf een andere (langere) bak? er zit overigens wel een gloednieuw uitlaatsysteempje onder.. maar de kat ook gewoon nog..
ideeen iemand? (we zaten er overigens ook nog eens met zn 4en in.. waarvan 2 mensjes duidelijk +90 wegen )
de c2 vts is ingereden, en heeft zijn eerste beurt gehad,
vandaag op digitale teller 213 gereden, foto is dan erg moeilijk maar ik zal het gaan proberen.
(bij 7200 rpm)
ik heb gister 'team blik op de weg' ingehaald... met 150 zag het busje wel rijden.. maar de volvo's die daarvoor reden had ik ff niet gezien! ze kwamenn niet achter me aan gelukkig
Sander wrote:Geloof me als je bij de 190 over een hobbeltje gaat heb je het idee dat je vliegt en das niet leuk.
Dan heb jij iets niet goed zitten. slechte banden misschien? als ik plankgas rij dan kan ik op de snelweg nog rustig een flauwe bocht maken geen probleem
1st car: Citroën AX 1.1 1995 33.000km
2nd car: Citroën Saxo 1.4 VSX Airco
3rd car: Citroën XM 2.5TD12 VSX
4th car: Citroën AX GTI
5th car: Jaguar XJ6 Sovereign 4.2
6th car: Jaguar XJ40 Sovereign
Now driving a AX 1.0E and still owning AX GTI
leij78 wrote:Boven 140 durf k ook niet echt. Mijnes trilt dan best in stuur Kan dit komen door m'n wieldop die niet lekker vast zit? Wil nl. best een stuk je naar buiten klapperen met de hand...
Misschien is het dan handig als je hem laat balanceren bij een bandenspecialist
1st car: Citroën AX 1.1 1995 33.000km
2nd car: Citroën Saxo 1.4 VSX Airco
3rd car: Citroën XM 2.5TD12 VSX
4th car: Citroën AX GTI
5th car: Jaguar XJ6 Sovereign 4.2
6th car: Jaguar XJ40 Sovereign
Now driving a AX 1.0E and still owning AX GTI
Sander wrote:Geloof me als je bij de 190 over een hobbeltje gaat heb je het idee dat je vliegt en das niet leuk.
Dan heb jij iets niet goed zitten. slechte banden misschien? als ik plankgas rij dan kan ik op de snelweg nog rustig een flauwe bocht maken geen probleem
Ik heb het over hobbels en niet over bochten. Ik heb bar weinig veerweg over. Bochten zijn geen probleem maar hobbels zijn dan vervelend.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Nou beste dames en heren,
met mijn eerste AX, een 11 RE van '87 met carb en 4-bak, heb ik ook eens 180 gehaald op een Duitse autobahn, op de terugweg van een mooie rit door Itali? en Zwitserland. Volgens mij klopte de teller behoorlijk, want ik heb er ook eens een boete mee gescoord, waarbij de snelheid precies gelijk was aan wat ik op het moment van de flits op mijn teller zag (110). Als je niet boven de 140 komt is er echt iets mis dus, hetzij aan je teller, hetzij aan je motor. Als het aanlopende remmen zijn, dan denk ik niet dat je blokjes of schoenen lang zullen leven.....
Overigens was de herrie wel het meest hinderlijke, niet de wegligging, want die was prima
Ik hou het op een beschijden 220 km. Ik heb hem nog nooit echt plank gehad, maar toen ie ruim over de 210 ging zat ik net onder 6000 tpm en mijn motor draait tot exact 7000 tpm. (digitaal gemeten) er zat dus nog in.
Maarja wanneer rij je dat nou eigenlijk, bijna nooit en als je geen remmen en onderstel hebt dat daar op aangepast is (mijne wel dus) is het inderdaad gevaarlijk.
mvdm wrote:Ik hou het op een beschijden 220 km. Ik heb hem nog nooit echt plank gehad, maar toen ie ruim over de 210 ging zat ik net onder 6000 tpm en mijn motor draait tot exact 7000 tpm. (digitaal gemeten) er zat dus nog in. Maarja wanneer rij je dat nou eigenlijk, bijna nooit en als je geen remmen en onderstel hebt dat daar op aangepast is (mijne wel dus) is het inderdaad gevaarlijk.
En hoe hard ga je dan op de gps
Heey het is dat wel een 106 maar er zit hetzelfde hartje in hoor.
Ik heb ongeveer 170 gehaald met mijn 1.1 TGE uit 92 op de teller dan volgens mij moet hij nog wel harder kunnen aangezien je ook nog teller afwijking heft enzo en hij volgens het boekje 168 echte kilomter moet halen dan moet de 180 op de teller toch wel mogelijk zijn of me teller klopt gewoon erg goed
To do's:
Antenne Done
Spiegel Done
Grote beurd Done
Carter pakking Done
Motorkap
Distributie Done
Remschijfen Done
Koppakking Done
Ashoes Done
de mijne ook alleen ik heb mn oude GT uitlaat er voor gebruikt.. en die is dus wat dunner.. ik denk dat het hem daar in zit.. in sommige stukjes wel 4 mm.. :S maar dat wist ik van te voren want het was een nood oplossing..
gelukkig word er nu ergens bij een uitlaat merk een katlose middenpijp ( met middendemper ) gemaakt voor mij . en dan waag ik het nog eens..