1.6 16V in AX?
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- AX Spaster Mammer
1.6 16V in AX?
Aangezien mijn motortje niet helemaal lekker meer loopt, zit ik aan een transplant te denken.
Nu zocht ik via de gangbare kanaaltjes naar een willekeurig TU-motorblok.. En ik vind een 1.6 16V (TU5JP4, 109pk) met heel weinig kilometers, voor een complete bodemprijs, uit een schade-auto.
Mijn vraag is: Wat moet ik hier allemaal voor aanpassen/regelen?
>> Een zestienklepskop valt wel op, mocht ik ooit een ongeluk veroorzaken o.i.d... En dus moet mijn auto dan herkeurd worden bij de RDW...
Is dit een beetje te doen? En wat kost het?
Nu zocht ik via de gangbare kanaaltjes naar een willekeurig TU-motorblok.. En ik vind een 1.6 16V (TU5JP4, 109pk) met heel weinig kilometers, voor een complete bodemprijs, uit een schade-auto.
>> Een zestienklepskop valt wel op, mocht ik ooit een ongeluk veroorzaken o.i.d... En dus moet mijn auto dan herkeurd worden bij de RDW...
-
- AX super weirdo
Re: 1.6 16V in AX?
kakanox wrote:Aangezien mijn motortje niet helemaal lekker meer loopt, zit ik aan een transplant te denken.
Wow, mazzelpik! Wat voor kanaaltjes zijn dat wel niet? Zijn heel veel mensen hier die goedkoop zo'n blok zoeken

Freude am Fahren.
-
- AX Spaster Mammer
-
- AX super weirdo
Hier een topic waar je misschien wat aan hebt:
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewt ... 44&start=0
Er staat hierboven in "zoeken" moet je ff op 16v zoeken. Er zijn veel meer topics over geweest namelijk. Ik denk dat het beetje nutteloos is er weer 1 te beginnen
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewt ... 44&start=0
Er staat hierboven in "zoeken" moet je ff op 16v zoeken. Er zijn veel meer topics over geweest namelijk. Ik denk dat het beetje nutteloos is er weer 1 te beginnen

Freude am Fahren.
-
- AX Spaster Mammer
gewoon verzekeren zoals je je auto nu ook hebt verzekert want je kenteken blijft het zelfde of je moet hem laten herkeuren bij de rdw.. maar dat is alleen van toepassing als je een vermogen stijging hebt van 40%..
Ik heb nu 60 pk (1124cc..), zo'n 1.6 16V heeft origineel 109 pk.. als ik even gauw reken is dat een stijging van rond de 80%... En dan komt er mogelijk nog een open pijp onder (geen uitlaat die bij zo'n 16V past zonder hem gigantisch af te knijpen, wel?), en een open luchtfilter voor het mooie geroffel..
Wat nu??
tja...
ik zag laatst ook een corsa op internet met een 2liter turbo uit een calibra standaart 200 pk... zoek je het kenteken op is het een 1200 op kenteken ...
en voor dat geld zou ik hem gewoon kopen .. desnoods opkopen en de kelder in gooien ...
tis dat ik het geld op dit moment niet heb anders kocht ik gewoon zo'n blok en er mee in de kelder en dan een oude ax opkopen en gaan knutselen ..
ik zag laatst ook een corsa op internet met een 2liter turbo uit een calibra standaart 200 pk... zoek je het kenteken op is het een 1200 op kenteken ...
en voor dat geld zou ik hem gewoon kopen .. desnoods opkopen en de kelder in gooien ...
tis dat ik het geld op dit moment niet heb anders kocht ik gewoon zo'n blok en er mee in de kelder en dan een oude ax opkopen en gaan knutselen ..
-
- AX Spaster Mammer
Ja, maar ik heb geen kelder en ik heb ook geen geld om meer aan te schaffen dan om m'n auto goed rijdend te houden...
Is er iemand die weet wat ik zoal aan moet passen om dit blok erin te krijgen? Zou het bijvoorbeeld voorlopig kunnen lopen i.c.m. met mijn originele vierbak?
En heeft er iemand ervaring met wat er gebeurt als je met zo'n auto een ongeluk veroorzaakt? Word je dan gewoon niet verzekerd? Of kijken ze ?berhaupt nog naar of je met 220 of 100 op een andere auto bent geklapperd? Kijken ze achteraf nog of je auto enigszins veilig was, of je bijv. de remmen, onderstel en de stevigheid van je auto aangepast hebt op je nieuwe vermogen?
Kan ik, bij een eventuele steekproef waarbij het gewicht van m'n auto zeker hoger uitkomt dan 648 kg, een naheffing krijgen van verzekering+wegenbelasting bijvoorbeeld?
Is er iemand die weet wat ik zoal aan moet passen om dit blok erin te krijgen? Zou het bijvoorbeeld voorlopig kunnen lopen i.c.m. met mijn originele vierbak?
En heeft er iemand ervaring met wat er gebeurt als je met zo'n auto een ongeluk veroorzaakt? Word je dan gewoon niet verzekerd? Of kijken ze ?berhaupt nog naar of je met 220 of 100 op een andere auto bent geklapperd? Kijken ze achteraf nog of je auto enigszins veilig was, of je bijv. de remmen, onderstel en de stevigheid van je auto aangepast hebt op je nieuwe vermogen?
Kan ik, bij een eventuele steekproef waarbij het gewicht van m'n auto zeker hoger uitkomt dan 648 kg, een naheffing krijgen van verzekering+wegenbelasting bijvoorbeeld?
-
- AX liefhebber
Ja idd! als je zon blok erin gooit moet je zeker niet op de remmerij besparen en er geventileerde schijven op gooien! En als t allemaal te duur wordt kun je het beter niet doen want tis tenslotte toch wel belangrijk dat t een 16klepper blijft en dat t geen 16klapper wordt!
Mzzls geert
ps als je n grotere motor erin hebt en je maakt een"grote klap"checken ze de nummers na, onder de 5.000 euro niet (grens weet ik nie zeker). Maar t verschil is wel heel goed te zien dat t geen tu 8klepper is...

Mzzls geert
ps als je n grotere motor erin hebt en je maakt een"grote klap"checken ze de nummers na, onder de 5.000 euro niet (grens weet ik nie zeker). Maar t verschil is wel heel goed te zien dat t geen tu 8klepper is...
Mzzls Geert

Wie niet snel is.......is laag!!

Wie niet snel is.......is laag!!
-
- AX Spaster Mammer