Richtingaanwijzer unit VALEO
Moderator: webmasters
Richtingaanwijzer unit VALEO
Heb vannochtend mijn AX opgehaald bij het schadebedrijf nadat ik een kat had platgereden.
Zit een nieuwe bumper op. GT. Gladgeschuurd en gespoten. Nieuwe linker richtingaanwijzer en het scherm is opnieuw gespoten. En hij is uitgelijnd.
Ziet er allemaal heel mooi uit.... Maar... Mijn andere richtingaanwijzer is een SIEM... En 10 jaar oud. De nieuwe aan de linkerkant is een VALEO en splinternieuw.
Je ziet nu van 5 meter afstand verschil. En niet zo'n klein beetje ook. Die VALEO is mooier. Enig idee waar je zo'n origele unit haalt? En wat dat kost... Een imitatie kost maar 10 euro.
Zit een nieuwe bumper op. GT. Gladgeschuurd en gespoten. Nieuwe linker richtingaanwijzer en het scherm is opnieuw gespoten. En hij is uitgelijnd.
Ziet er allemaal heel mooi uit.... Maar... Mijn andere richtingaanwijzer is een SIEM... En 10 jaar oud. De nieuwe aan de linkerkant is een VALEO en splinternieuw.
Je ziet nu van 5 meter afstand verschil. En niet zo'n klein beetje ook. Die VALEO is mooier. Enig idee waar je zo'n origele unit haalt? En wat dat kost... Een imitatie kost maar 10 euro.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.
-
- AX Spaster Mammer
Nieuwe Valeo unit kan ik vrijdag ophalen bij de dealer. Die hadden hem gewoon liggen. Valt weer mee. 32.50 euro. Valt weer tegen.
Maar ja. Ik ga hem zaterdag denk ff erop schroeven. En dan maak ik wel ff foto's.
Hoe gaat die richtingaanwijzer er eigenlijk af? Ik hoop niet dat je je koplamp eraf moet halen. Want dan breken al die plastic nopjes weer af. En dan hangt die lamp weer op half 7.
Iemand tips hoe je de richtingaanwijzer vervangt?
Maar ja. Ik ga hem zaterdag denk ff erop schroeven. En dan maak ik wel ff foto's.
Hoe gaat die richtingaanwijzer er eigenlijk af? Ik hoop niet dat je je koplamp eraf moet halen. Want dan breken al die plastic nopjes weer af. En dan hangt die lamp weer op half 7.
Iemand tips hoe je de richtingaanwijzer vervangt?
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.
Ok. Dus je koplamp hoeft er niet af?
En hoeveel tijd ben je ermee kwijt met vervangen. Moet namelijk nog meer gebeuren en als het lang duurd... Dan wacht het nog maar even.
En hoeveel tijd ben je ermee kwijt met vervangen. Moet namelijk nog meer gebeuren en als het lang duurd... Dan wacht het nog maar even.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.
Ok thx voor de info.
Gaan we dan vrijdag avond maar is ff proberen in het donker.
Gaan we dan vrijdag avond maar is ff proberen in het donker.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.
Tja. Kapot issie niet. Dus ja... En ik denk dat zij er ook pas laat achterkwamen. Maar ja. Het had wel netjes geweest.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.
-
- AX super weirdo
Ik wil niet lullig doen, maar je koplamp is er met enig belijd makkelijk af te halen. Mijn knipperlicht zat met een vleugelmoer vast inplaats van een bout, dus mijn koplamp moest er toch echt wel af.
Koplamp eraf halen gaat als volgt: Ik neem als voorbeeld ff je linkerkoplamp (van voren gezien) is makkelijker uit te leggen. Als je voor je koplamp staat zitten er rechts (naast je grill) 2 stelstangetjes daar zitten kogeltjes op die je voorzichtig los kunt trekken. het 3de helemaal linker stangetje (zit onderin) zit een schuifconstructie op. Die kun je er naar rechtsuitschuiven als je de andere 2 hebt losgetrokken.
Snap je het nog Anders kunnen we het wel ff op de meeting doen
Koplamp eraf halen gaat als volgt: Ik neem als voorbeeld ff je linkerkoplamp (van voren gezien) is makkelijker uit te leggen. Als je voor je koplamp staat zitten er rechts (naast je grill) 2 stelstangetjes daar zitten kogeltjes op die je voorzichtig los kunt trekken. het 3de helemaal linker stangetje (zit onderin) zit een schuifconstructie op. Die kun je er naar rechtsuitschuiven als je de andere 2 hebt losgetrokken.
Freude am Fahren.
master-arnie wrote:Ik wil niet lullig doen, maar je koplamp is er met enig belijd makkelijk af te halen. Mijn knipperlicht zat met een vleugelmoer vast inplaats van een bout, dus mijn koplamp moest er toch echt wel af.
Eh... als jij niet lullig wil gaan doen... dan doe ik het helemaal niet
Maar eh..... Mijn koplampen zitten met drie stelschroeven vast.. En alle drie hebben ze van die bolletjes.. Dus niks naks schuifsysteem..
Gewoon van alle drie de stelschroeven aftrekken.. (met beleid uiteraard!)
-
- AX super weirdo
Brutus wrote:master-arnie wrote:Ik wil niet lullig doen, maar je koplamp is er met enig belijd makkelijk af te halen. Mijn knipperlicht zat met een vleugelmoer vast inplaats van een bout, dus mijn koplamp moest er toch echt wel af.
Eh... als jij niet lullig wil gaan doen... dan doe ik het helemaal niet
Maar eh..... Mijn koplampen zitten met drie stelschroeven vast.. En alle drie hebben ze van die bolletjes.. Dus niks naks schuifsysteem..
Gewoon van alle drie de stelschroeven aftrekken.. (met beleid uiteraard!)
Mag jij een demonstratie geven, want er hoort toch echt zo'n schuifding te zitten onderin. je kan hem daar wel vanaf trekken natuurlijk, maar dan istie verrot/uitgerrekt
Last edited by arnie on FriFeb11, 2005 7:18:32 PM, edited 2 times in total.
Freude am Fahren.
Heb de unit al vervangen.
Koplamp moest er bij mij ook echt af.
Dat gaat wel simpel. Die lamp trek je er zo af.
Maar die dingetjes waar die op vast geklikt zit breken wel heel gauw af.
Voorzichtig te werk gegaan dus.
Richtingaanwijzer bleef echt vastzitten. Gehaakt in het zijscherm ofzo.
Wegens tijdgebrek gewoon die unit aan diggelen geslagen en met geweld eruit gehaald.
En netjes de nieuwe terug gezet.
Ziet er weer een stuk beter uit met twee dezelfde.
Had trouwens een Valeo en een CIBIE.
Richtingaanwijzer bleef echt vastzitten. Gehaakt in het zijscherm ofzo.
Wegens tijdgebrek gewoon die unit aan diggelen geslagen en met geweld eruit gehaald.
En netjes de nieuwe terug gezet.
Ziet er weer een stuk beter uit met twee dezelfde.
Had trouwens een Valeo en een CIBIE.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.
Mark wrote:Heb de unit al vervangen.
Vooral die imitatielampen... Daar breken snel de pootjes vanaf.. De ouderwetse kunstof lampen daar zweer ik nog steeds bij!
Vind het sowieso een brakke manier om je koplampen vast te zetten.
Alles van kunstof wordt na 10 jaar keihard. En dan zit er echt geen speling meer in om iets te buigen.
Heb pas 1 koplamp vervangen omdat zo nodig een auto voor me grind verloor en mijn lamp aan diggelen ging. 30 euro op de sloop. Was een Valeo Unit uit 1999. Daar bleef alles nog van heel.
Maar mijn 2de koplamp die 10 jaar oud is... Daar zijn die plastic klemdingetjes niet zo stevig meer van. 1 is er al gedeeltelijk afgebroken. Nou ja. Zolang die nog maar stevig zit.
Alles van kunstof wordt na 10 jaar keihard. En dan zit er echt geen speling meer in om iets te buigen.
Heb pas 1 koplamp vervangen omdat zo nodig een auto voor me grind verloor en mijn lamp aan diggelen ging. 30 euro op de sloop. Was een Valeo Unit uit 1999. Daar bleef alles nog van heel.
Maar mijn 2de koplamp die 10 jaar oud is... Daar zijn die plastic klemdingetjes niet zo stevig meer van. 1 is er al gedeeltelijk afgebroken. Nou ja. Zolang die nog maar stevig zit.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.