APK en nu
Moderator: webmasters
nou nog een aanvulling voor jullie
blindering mag maar niet meer dan 30% voorzijramen
45& voorruit
bij andere velgen met slotbout moet die aanwezig zijn inde auto
bij een ander tankdop met andere sleutel, dan moet deze aanwezig zijn bij de auto
knipper lichten mogen tussen de 60 en 120 x knipperen maar moeten orange
booskijkers mogen maar niet meer dan een bepaald % van je licht wegnemen
blindering mag maar niet meer dan 30% voorzijramen
45& voorruit
bij andere velgen met slotbout moet die aanwezig zijn inde auto
bij een ander tankdop met andere sleutel, dan moet deze aanwezig zijn bij de auto
knipper lichten mogen tussen de 60 en 120 x knipperen maar moeten orange
booskijkers mogen maar niet meer dan een bepaald % van je licht wegnemen
- Joris
- AX Master Spammer
- Posts: 2018
- Joined: TueAug12, 2003 12:51:05 AM
- Location: Heerenveen (Friesland)
- Contact:
citrovts wrote:nou nog een aanvulling voor jullie
blindering mag maar niet meer dan 30% voorzijramen
45& voorruit
bij andere velgen met slotbout moet die aanwezig zijn inde auto
bij een ander tankdop met andere sleutel, dan moet deze aanwezig zijn bij de auto
knipper lichten mogen tussen de 60 en 120 x knipperen maar moeten orange
booskijkers mogen maar niet meer dan een bepaald % van je licht wegnemen
Bron ?? volgens mij is er niemand die het zeker weet hoe het zit met blinderen.
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79
citrovts wrote:ik wel ben er mee door de RDW keuring gekomen en ze vonden het schitterend
achterruiten mogen helemaal zwart zijn
voorzijruiten 30%
en de voorruit mag niet veel geloof 45 of hoger maar je je heoft de voorruit maar heel licht te tinten om het donker te krijgen
Wat geeft dit percentage nou aan?
De hoeveelheid licht die doorgelaten word of de hoeveelheid die tegengehouden word??
pcrodent wrote:Stickerland.nl zegt dit.
Ik dacht da's niet veel... maar zag toen je link!

Stickerland wrote:Wetgeving voor het tinten van autoramen
Keurmeester bepaalt de mate van zicht
Bij de RDW komen regelmatig vragen binnen over de APK-keuring van autoruiten. Zoals bekend, mag de lichtdoorlatendheid van ruiten bij de typegoedkeuring van een voertuig minder zijn dan 100 procent. Maar in hoeverre mogen autoruiten donker zijn gemaakt of zijn voorzien van folie bij een APK-keuring?
Het antwoord hierop wordt gevonden in artikel 5.*.42 van de Permanente Eisen. Hierin staat, dat voor- en zijruiten niet mogen zijn voorzien van verkleuringen of onnodige voorwerpen die het uitzicht van de bestuurder belemmeren. Het gaat hierbij dus nadrukkelijk om het uitzicht van de bestuurder. Het is bij de keuring niet van belang of er door de ruiten goed naar binnen kan worden gekeken. Is het zicht naar buiten goed, dan is er geen reden tot afkeur. Er bestaat wel apparatuur om de verminderde lichtdoorlatendheid van ruiten te meten, maar de RDW wil niet alle keuringsinstanties verplichten die kostbare apparatuur aan te schaffen. Kortom, de keurmeester bepaalt of het verminderde uitzicht van de bestuurder toelaatbaar is
Nog een puntje...
Die van mij is zojuist afgekeurd.
Punt 1: De draagarmbusrubbers hadden speling.
Juist. Check: www.markve.dds.nl/ax/draagarmbusrubber.jpg
Punt 2: De NIET aangesloten neon balken waren zichtbaar vanaf de onderkant. Alles moet er alsnog onderuit.
Grrr. Veel werk.
Punt 3. Mijn Philips Power2Night H4 bollen zijn niet legaal. Wist ik niet eens. Die koop je bij iedere zaak.
Maar goed. Al met al zijn het bijna geen kosten maar een hoop tijd.
Die van mij is zojuist afgekeurd.
Punt 1: De draagarmbusrubbers hadden speling.

Punt 2: De NIET aangesloten neon balken waren zichtbaar vanaf de onderkant. Alles moet er alsnog onderuit.

Punt 3. Mijn Philips Power2Night H4 bollen zijn niet legaal. Wist ik niet eens. Die koop je bij iedere zaak.
Maar goed. Al met al zijn het bijna geen kosten maar een hoop tijd.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

Er staat gewoon een keurmerk op die lampen.
http://www.power2night.com/
Heb ik ook gezegd. Maar het voertuig voorschrift zegt:
Of witte lampen.
Of gele lampen.
En geen blauwe tint erdoorheen.
Maar ja. Die lampen is zo gefixed. Die neon is gewoon vervelend. Die zooi zit vastgeschroeft in je bodemplaat. En die schroeven eruit halen gaat alleen maar extra roesten. Mag ik wel weer flink met tectyl gaan spuiten.
En die draagarmbusrubbers... Heeft iemand dat vaker gehad? Wat kosten die dingen eigenlijk? Ziet eruit als een heel simpel klusje om te vervangen.
http://www.power2night.com/
Heb ik ook gezegd. Maar het voertuig voorschrift zegt:
Of witte lampen.
Of gele lampen.
En geen blauwe tint erdoorheen.
Maar ja. Die lampen is zo gefixed. Die neon is gewoon vervelend. Die zooi zit vastgeschroeft in je bodemplaat. En die schroeven eruit halen gaat alleen maar extra roesten. Mag ik wel weer flink met tectyl gaan spuiten.
En die draagarmbusrubbers... Heeft iemand dat vaker gehad? Wat kosten die dingen eigenlijk? Ziet eruit als een heel simpel klusje om te vervangen.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

Mark wrote:Er staat gewoon een keurmerk op die lampen.
http://www.power2night.com/
Heb ik ook gezegd. Maar het voertuig voorschrift zegt:
Of witte lampen.
Of gele lampen.
En geen blauwe tint erdoorheen.
Maar ja. Die lampen is zo gefixed. Die neon is gewoon vervelend. Die zooi zit vastgeschroeft in je bodemplaat. En die schroeven eruit halen gaat alleen maar extra roesten. Mag ik wel weer flink met tectyl gaan spuiten.
En die draagarmbusrubbers... Heeft iemand dat vaker gehad? Wat kosten die dingen eigenlijk? Ziet eruit als een heel simpel klusje om te vervangen.
die bout los eruit en vast klopt echt
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
@ Mark,
nog ff over die neon, hij werd afgekeurd omdat de niet werkende neon buizen onder de auto te zien waren. Bedoel ja dat ze alleen te zien waren als je onder de auto ging liggen of dat ze ook zichtbaar waren als je er naast stond?
Ik moet eind september pas voor de APK maar geloof dat ik met die neon eronder toch weinig kans maak....
nog ff over die neon, hij werd afgekeurd omdat de niet werkende neon buizen onder de auto te zien waren. Bedoel ja dat ze alleen te zien waren als je onder de auto ging liggen of dat ze ook zichtbaar waren als je er naast stond?
Ik moet eind september pas voor de APK maar geloof dat ik met die neon eronder toch weinig kans maak....

Re: APK en nu
[quote="Sander"]
Ashoezen:
Deze mogen niet gescheurt zijn of lekker. Hetzelfde geldt voor de hoesjes over je fusees.
[end]
ben wel door de keuring gekomen met een gescheurde hoes.
ze hebben het dichtgesmeert en verder niet moeilijk gedaan.
gelukje?
Ashoezen:
Deze mogen niet gescheurt zijn of lekker. Hetzelfde geldt voor de hoesjes over je fusees.
[end]
ben wel door de keuring gekomen met een gescheurde hoes.
ze hebben het dichtgesmeert en verder niet moeilijk gedaan.
gelukje?
Re: APK en nu
tufffen wrote:Sander wrote:Ashoezen:
Deze mogen niet gescheurt zijn of lekker. Hetzelfde geldt voor de hoesjes over je fusees.
[end]
ben wel door de keuring gekomen met een gescheurde hoes.
ze hebben het dichtgesmeert en verder niet moeilijk gedaan.
gelukje?
heel aardig van ze! (het mag ook de eis is dicht niet hoe dicht)
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
Als ik even een beetje reclame mag maken voor een goede vriend van me:
www.leenapk.nl
Een eerlijk en onafhankelijk apk keurstationnetje midden in Gouda. Heeft ook een online helpdesk voor alle vragen!
Grt,
www.diek2cv.nl
www.leenapk.nl
Een eerlijk en onafhankelijk apk keurstationnetje midden in Gouda. Heeft ook een online helpdesk voor alle vragen!
Grt,
www.diek2cv.nl
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM