Verkeerde kentekenplaten op auto....
Moderators: Rock's, webmasters
Verkeerde kentekenplaten op auto....
Aaaaarrrggghhhh, ik wordt gek !
Kom ik er vanmiddag bij toeval achter dat mijn kentekenplaten niet kloppen... De laatste 2 cijfers zijn anders dan die op de papieren staat, tja, nooit gecontroleerd, misschien fout van mij ??
Maar het is dus een APK punt, en de garage die de auto gekeurd heeft heeft dit dus ook niet gezien. Weer een minpuntje voor de garage. Wil er ook niet meer naar toe, maar zag nu geen andere mogelijkheid datn hun te bellen. Ga morgen langs voor een afspraak. Volgende week gaat ie dan een middag daar naar toe om nieuwe kentekenplaten te bestellen en erop te laten zetten. Bijkomende kosten (eventueel) betalen hun maar.
Maar als ik dus controle zou hebben gehad van de politie, had ik zwaar de l*l geweest hoor ik. Balen zeg, wat een minpunt ook van de garage, en ja fout van mij ook, maar ja, wie gaat er nu z'n papieren vergelijken met z'n kentekenplaten, je gaat er toch vanuit dat dat klopt ?
Zo, ff m'n frustratie kwijt haha !
Kom ik er vanmiddag bij toeval achter dat mijn kentekenplaten niet kloppen... De laatste 2 cijfers zijn anders dan die op de papieren staat, tja, nooit gecontroleerd, misschien fout van mij ??
Maar het is dus een APK punt, en de garage die de auto gekeurd heeft heeft dit dus ook niet gezien. Weer een minpuntje voor de garage. Wil er ook niet meer naar toe, maar zag nu geen andere mogelijkheid datn hun te bellen. Ga morgen langs voor een afspraak. Volgende week gaat ie dan een middag daar naar toe om nieuwe kentekenplaten te bestellen en erop te laten zetten. Bijkomende kosten (eventueel) betalen hun maar.
Maar als ik dus controle zou hebben gehad van de politie, had ik zwaar de l*l geweest hoor ik. Balen zeg, wat een minpunt ook van de garage, en ja fout van mij ook, maar ja, wie gaat er nu z'n papieren vergelijken met z'n kentekenplaten, je gaat er toch vanuit dat dat klopt ?
Zo, ff m'n frustratie kwijt haha !
-
- AX liefhebber
Nee, niet bij hun gekocht, ik denk dat het fout is gegaan toen die nummerborden met NL erop moesten. De vorige eigenaar, een kennis van me, heb ik net gesproken, maar hem is het dus nooit opgevallen.
Maar ja, net wat ik al zei, wie controleert dat nu.
Nou, ik dus voortaan wel, want m'n vader had vorig jaar hetzelfde, een auto bij de dealer gekocht, na 3 jaar komen ze er ook pas achter, dat er 1 letterje anders was....
Dus voortaan echt goed nakijken !
Maar ja, de garage die de APK heeft gedaan, heeft dus ook niet goed gecontroleerd, heb op het APK formulier gekeken, maar wordt echt als APK punt gerekend. Maar ik kan me ook goed voorstellen dat ze dat niet bij elke auto gaan controleren, je gaat er toch vanuit dat het goed is.
Dus ik ga er van uit dat ik nu alleen de platen hoef te betalen, en geen extra tijd of uren ofzo (ben vorige keer genaaid door deze garage, zou me niets verbazen als ze een half uur arbeidsloon rekenen ofzo, even goed afspreken vantevoren)
Maar ja, net wat ik al zei, wie controleert dat nu.
Nou, ik dus voortaan wel, want m'n vader had vorig jaar hetzelfde, een auto bij de dealer gekocht, na 3 jaar komen ze er ook pas achter, dat er 1 letterje anders was....
Dus voortaan echt goed nakijken !
Maar ja, de garage die de APK heeft gedaan, heeft dus ook niet goed gecontroleerd, heb op het APK formulier gekeken, maar wordt echt als APK punt gerekend. Maar ik kan me ook goed voorstellen dat ze dat niet bij elke auto gaan controleren, je gaat er toch vanuit dat het goed is.
Dus ik ga er van uit dat ik nu alleen de platen hoef te betalen, en geen extra tijd of uren ofzo (ben vorige keer genaaid door deze garage, zou me niets verbazen als ze een half uur arbeidsloon rekenen ofzo, even goed afspreken vantevoren)
-
- AX liefhebber
toets je kenteken eens hier in http://www.partsbase.nl/2/Index.asp
en kijk dan eens wat voor auto je krijgt..
en kijk dan eens wat voor auto je krijgt..
TTf: heb het kenteken ingetypt, maar de site doet het momenteel niet, jammer.
Limovo; goede tip, ik zal idd het chassisnr. eens controleren, je weet maar nooit.
Pcrodent; ja slordig he, ik baal ook van die garage, wil er niet meer naar toe, maar ja, moet nu wel even. Ze lossen het maar op !
Maar voor de volgende apk keuring ga ik naar een ander !
Limovo; goede tip, ik zal idd het chassisnr. eens controleren, je weet maar nooit.
Pcrodent; ja slordig he, ik baal ook van die garage, wil er niet meer naar toe, maar ja, moet nu wel even. Ze lossen het maar op !
Maar voor de volgende apk keuring ga ik naar een ander !
je kan hem ook opgeven bij de rdw in het systeem
http://www.rdw.nl/ned/02_diensten/03_pa ... x_0046.htm
kan je kijken wat voor auto er mee hoort te rijden
http://www.rdw.nl/ned/02_diensten/03_pa ... x_0046.htm
kan je kijken wat voor auto er mee hoort te rijden
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
Hoi Joost, via deze site kwam ik er dus achter haha !
Had het kenteken van de platen in mijn hoofd zitten, en die
deed het dus niet, kenteken bestaat niet !
Toen op mijn papieren gekeken, bleken de laatste 2 letters
anders te zijn JG i.p.v. GT (het is een ax GT, misschien vandaar
de vergissing ? )
Het kenteken van mijn autopapieren is wel goed, autogegevens
kloppen ook.
Ik vermoed dat het ergens mis is gegaan, toen een jaar of 4 geleden
die kentekens met NL erop zijn gegaan. Vorige eigenaar heeft ook nooit iets gemerkt. Degene die de platen heeft gemaakt, heeft denk ik zitten slapen....
Had het kenteken van de platen in mijn hoofd zitten, en die
deed het dus niet, kenteken bestaat niet !
Toen op mijn papieren gekeken, bleken de laatste 2 letters
anders te zijn JG i.p.v. GT (het is een ax GT, misschien vandaar
de vergissing ? )
Het kenteken van mijn autopapieren is wel goed, autogegevens
kloppen ook.
Ik vermoed dat het ergens mis is gegaan, toen een jaar of 4 geleden
die kentekens met NL erop zijn gegaan. Vorige eigenaar heeft ook nooit iets gemerkt. Degene die de platen heeft gemaakt, heeft denk ik zitten slapen....
-
- AX liefhebber
De auto is jouw eigendom dus jij blijft verantwoordelijk niet een garage die een keuring uitvoerd. Zij kunnen hooguit een waarschuwing van het RDW krijgen.
Ik weet niet hoe lang je die auto al hebt en of je ooit geflitst bent o.i.d. maar ik zou eerst even goed informeren. Voor hetzelfde geld kun je straks ineens gaan betalen voor bekeuringen die nog open staan.
Ik weet niet hoe lang je die auto al hebt en of je ooit geflitst bent o.i.d. maar ik zou eerst even goed informeren. Voor hetzelfde geld kun je straks ineens gaan betalen voor bekeuringen die nog open staan.
Voorzitter Saxo 16V Club & Club C2 Sportive
Saxo 1.6i 16v '00
Saxo 1.6i 16v '03
Saxo 1.5 D X '97
AX 1.1i Volcane '94
Saxo 1.6i 16v '00
Saxo 1.6i 16v '03
Saxo 1.5 D X '97
AX 1.1i Volcane '94
Hoi, ik heb de auto sinds eind oktober, en ik weet zo goed als zeker dat ik zelf geen bekeuringen heb gekregen. Tevens bestaat het kenteken wat er nu op zit niet, dus er zit ook geen adres aan gekoppeld. Ik ga dit ook zeker niet melden aan de RDW ! De vorige eigenaar van de auto ken ik goed, maar voor hetzelfde geld heeft hij een keer te hard gereden.
Ik ga geen slapende honden wakker maken bij het RDW.
Ben net naar de garage geweest, hij bestelt gewoon nieuwe platen, de oude worden vernietigd en klaar.
En Saxo, je hebt helemaal gelijk hoor, natuurlijk is het mijn eigen verantwoordelijkheid, ik had het zelf natuurlijk ook moeten checken.
Ik verwijt de garage verder niets, ik vindt het alleen slordig van hun, maar wel heel begrijpelijk.
Ik ga geen slapende honden wakker maken bij het RDW.
Ben net naar de garage geweest, hij bestelt gewoon nieuwe platen, de oude worden vernietigd en klaar.
En Saxo, je hebt helemaal gelijk hoor, natuurlijk is het mijn eigen verantwoordelijkheid, ik had het zelf natuurlijk ook moeten checken.
Ik verwijt de garage verder niets, ik vindt het alleen slordig van hun, maar wel heel begrijpelijk.
-
- AX Spaster Mammer
hmm.. ik zou wel uitkijken met zoiets. zou denk ik zelf m'n kentekens diep onderin de grijze ton duwen en als gestolen opgeven, dan gewoon nieuwe aanvragen met zo'n schattige "1" erop. van die bekeuringen hoor je dan zeker nooit meer iets
(tenzij ze natuurlijk bij de RDW onder werktijd ook weleens bij de AXClub op het forum komen - ambtenaren he.. )
(tenzij ze natuurlijk bij de RDW onder werktijd ook weleens bij de AXClub op het forum komen - ambtenaren he.. )
kakanox wrote:hmm.. ik zou wel uitkijken met zoiets. zou denk ik zelf m'n kentekens diep onderin de grijze ton duwen en als gestolen opgeven, dan gewoon nieuwe aanvragen met zo'n schattige "1" erop. van die bekeuringen hoor je dan zeker nooit meer iets
Mee eens! Gewoon doorgeven dat je kentekenplaten gestolen zijn.