autoradio problemen

Show your sound, of vraag de audiofiel voor tips

Moderators: Drake, webmasters

Post Reply
Margje
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
Posts: 44
Joined: SatDec04, 2004 6:01:54 PM
Location: Utrecht

autoradio problemen

Post by Margje »

hmm, 2 maanden geleden een autoradio met mp3 gekocht en nu al kapot! Hij begon in een keer heel hard te spelen, te ruisen en van box naar box te springen. Vervolgens ging hij ook rare dingen doen als je op een knopje drukte, bijvoorbeeld: je drukt op mode om van radio naar cd te gaan en hij gaat op mute. Heel vreemd... grrrrrr :angry5: :angry5: Zeker omdat de radio maar 2 maanden oud is... (nog meer grrrrrrr)

Ik heb er 4 boxen in zitten, 2x230 watt in de hoedenplank en 2boxen op de standaard plaats in de ax (bij de achterpassagiers). geen versterker overigens. Zou het kunnen zijn dat ik gewoon de versterker in de radio heb opgeblazen omdat de boxen te zwaar zijn? Heeft iemand anders dit ook een keer gehad?

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

kan ook je contacten van het frontje zijn maak die maar eens schoon
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

User avatar
Joris
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2018
Joined: TueAug12, 2003 12:51:05 AM
Location: Heerenveen (Friesland)
Contact:

Post by Joris »

Over watvoor radio praten we?
ALs hij echt kapot is heb je gelukkig garantie 8)
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79

User avatar
Ralf
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 369
Joined: MonMay10, 2004 6:17:08 PM

Post by Ralf »

zowiezo terugbrengen je hebt toch garantie?

ut_paterke
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 113
Joined: FriDec26, 2003 11:44:46 PM
Location: Alkmaar

Post by ut_paterke »

Speaker hebben een zogenaamde impedantie

De weerstand die word opgewekt door de lengte van de spoel, in je speaker, die zich afzet tegen de magneet.
Hoe langer de spoel, hoe hoger de impedantie.
De meeste Auto speakers en radio's gaan uit van 4Ω

Belangrijk voor de versterker is dat je nooit een speaker gebruikt met een lagere impedantie dan de versterker aangeeft.
Hoger maakt eigenlijk niet uit.

Als je 2 speaker paralel aansluit op 1 kanaal dan word de impedantie gehalveert. En dus kom je op 2Ω.
Dat zou een rede kunnen zijn om je versterker op te blazen.
Anders is het bijna niet mogenlijk en dus een productie fout.

Ut Paterke

Margje
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
Posts: 44
Joined: SatDec04, 2004 6:01:54 PM
Location: Utrecht

Post by Margje »

het zal dan wel een productiefout zijn. Het was ook niet de duurste radio. Een AV 8429 geloof ik, van 100 euro met mp3, hij is wel 4x55 watt. Heb hem inmiddels teruggebracht naar Remco (zaakje in utrecht) en ik hoop dat ie binnen 2 weken gerepareerd is. Ben benieuwd want hij deed wel heel raar, volgens mij is de software gewoon niet goed! bij bepaalde knoppen ging hij ook in een keer andere functies doen die ik niet had opgegeven! vaag! Hoop dat ik een nieuwe krijg, maar bij remco zeiden ze dat dat waarschijnlijk wel ging gebeuren! Relaxed, best redelijke winkel wat dat aangaat!

Remy
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 272
Joined: SunAug10, 2003 6:48:43 PM
Location: Klundert

Post by Remy »

Mja, ik mag dan ook Remco heten maar qua caraudio ben ik toch geen Remco-fan. Maar goed, met 2 tientjes extra heb je al n JVC/Sony of soms een Pioneer. In die merken heb ik over het algemeen toch meer vertrouwen. Maar goed, hopelijk wordt het gefixt voor je. :)
Renault Clio 1.4 16V SI

PS. Als me plaatjes het niet doen, ligt de server van Tiscali er weer eens uit. Ik kan er ook niets aan doen :(

Post Reply