compressie verhogen
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- AX liefhebber
- Posts: 363
- Joined: FriJan21, 2005 11:05:32 PM
- Location: st.nyk
- Contact:
compressie verhogen
als je de compressie nou wat verhoogd (ik heb namelijk een paar zuigers en bussen van een 1.4i 206 motor liggen) zou je dan ook meer vermogen kunnen krijgen of alleen maar meer ellende?
Bij hogere compressie heb je ook een grotere kans dat je je koppakking eruit blaast toch? Ik ga in de zomer mijn koppakking vervangen aangezien die al een beetje aan het lekken is. Ik ben nog aan het twijfelen in hoeverre ik mijn kop ga laten vlakken.
Er zijn ook toch nog verschillende pakkingen die je compressie (en natuurlijk sterkte van de pakking) ietswat bepalen?
Er zijn ook toch nog verschillende pakkingen die je compressie (en natuurlijk sterkte van de pakking) ietswat bepalen?
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2744
- Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
- Location: Fijnaart (West Brabant)
- Contact:
Buks wrote:waarom zit er dan niet standaard in elke auto een metalen pakking? kosten?
geen flauw idee. Maar zelfs mijn diesel heeft origineel zo'n fiber pakking. Zal wel met kosten te maken hebben jah. Of misschien omdat die metalen pakkingen wat dikker zijn. (dat na vlakken juist moet).
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Er zijn ook mooie dunne volmetalen pakkingen voor TU motoren, ze zijn inderdaad wat duurder dan kunststof. Voordeel van een kunstof pakking is dat de diverse kanalen over een groter pakking oppervlak afgesloten worden van elkaar. Omdat bij opwarmen en weer afkoelen van een rvs koppakking in een aluminium blok een metalen pakking wat grotere spanningen te verduren krijgt dan een wat meegevende kunststoffen loop je bij metaal een iets groter risico op lekkende olie en waterkanalen. Een volmetalen pakking is echter weer een stuk sterker rond de cylinders en zal minder snel kapot geblazen worden.
P.
P.
-
- AX liefhebber
- Posts: 363
- Joined: FriJan21, 2005 11:05:32 PM
- Location: st.nyk
- Contact:
edwin ss50 wrote:maar stel dat ie meer compressie heeft, dan moet hij zeker ook op 98 rijden want anders heb je kans dat ie gaat pingelen, en als ie gaat pingelen kun je hem misschien wel meer voorontsteking geven dan is dat ook weer over.
ik denk dat ik het maar niet ga doen
m??r voorontsteking????? dan wordt het pingelen alleen maar erger, je moet het ontstekingstijdstip juist later zetten om detoneren te voorkomen. Maar allereerst 98 tanken.
_________________________________________________________________
ax 1.4 diesel - 320240