Rem druk valt weg.
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Rem druk valt weg.
Als ik begin met een rit werken de remmen perfect maar na een tijdje kan ik mijn pendaal steeds vedder indrukken tot dat hij begint met remmen. dit gaat door tot dat ik het pendaal niet meer vedder in kan drukken. wat kan dit zijn.
<--AX on the MOVE-->
Ik vermoed de hoofdremcilinder. Maar hoe lang zit de remvloeistof er eigenlijk al in?
Last edited by TB on WedJan26, 2005 6:53:00 PM, edited 1 time in total.
Citroën 2cv6 Sp?cial - 1984 (in restauratie)
Daihatsu Charade 1.0 TS - 1991
Daihatsu Charade 1.0 TS - 1991
Trix wrote:Ja volgens mij al heel lang zal ik hem moeten bijvullen of vervangen.
Vervangen. In principe moet je dat niet bijvullen. Als je je remblokken zou vervangen dan komt ie weer op de max. te staaan. En als je m zou bijvullen dan komt ie daarna te hoog te staan.
Volgens mij kunnen ze bij een garage ook meten hoeveel vocht erin zit. Als je een tijd rijdt dan worden je remmen warm. Deze warmte wordt overgenomen door je remvloeistof. Als daar vocht in zit.... nou ga maar na!
Citroën 2cv6 Sp?cial - 1984 (in restauratie)
Daihatsu Charade 1.0 TS - 1991
Daihatsu Charade 1.0 TS - 1991
Re: Rem druk valt weg.
Klinkt als lucht in de leidingen. Kan komen door een kapot onderdeel van je remsysteem, bijvoorbeeld de (hoofd)remcilinder of een leiding.
Visa, AX'jes en 205'jes staan bekend om frequent terugkerende remproblemen. Dit komt omdat het systeem enorm condensgevoelig is. En DOT3/4-remvloeistof is hygroscopisch, dus neemt al dat vocht op. Met als gevolg veel gecorrodeerde remonderdelen, overmatige slijtage, etc. Er is bijna geen AX die geen remproblemen heeft/gehad op recente termijn.
Het is dus zaak heel vaak (eens per 2 jaar) de remvloeistof te vervangen om een goed werkend systeem te garanderen.
Visa, AX'jes en 205'jes staan bekend om frequent terugkerende remproblemen. Dit komt omdat het systeem enorm condensgevoelig is. En DOT3/4-remvloeistof is hygroscopisch, dus neemt al dat vocht op. Met als gevolg veel gecorrodeerde remonderdelen, overmatige slijtage, etc. Er is bijna geen AX die geen remproblemen heeft/gehad op recente termijn.
Het is dus zaak heel vaak (eens per 2 jaar) de remvloeistof te vervangen om een goed werkend systeem te garanderen.
ik ben er vrij zeker van dat dit de hoofdremcilinder is. Gewoon even rondbellen en je vindt wel ergens een plaats waar je goedkoop een nieuwe kan kopen. Heb voor mijne iets van een 40? betaald. Op andere plaatsen vroegen ze meer dan 100?. Je moet dus goed rond bellen. Wat mij wel opviel op het doosje van mijn hoofdremcilinder was dat hij ook voor verschillende vw modellen was. Dus hij moet wel makkelijk te vinden zijn.
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2744
- Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
- Location: Fijnaart (West Brabant)
- Contact:
Weet je wat jij moet doen; bij KWIKFIT een gratis remmentest laten doen. Dan weet je gelijk wat er precies mis mee is.
Daarna bedank je gewoon voor de gratis test en breng je hem naar je eigen garage of je repareert het zelf.
Dan weet je teminste wat het is.
Zo heb ik dat ook gedaan toen er bij mij iets vastzat in de achterremmen. Die 2 remcilinders vervangen kostten bij mij wel wat geld hoor. Maar ik heb dan ook alles laten doen.
Daarna bedank je gewoon voor de gratis test en breng je hem naar je eigen garage of je repareert het zelf.
Dan weet je teminste wat het is.
Zo heb ik dat ook gedaan toen er bij mij iets vastzat in de achterremmen. Die 2 remcilinders vervangen kostten bij mij wel wat geld hoor. Maar ik heb dan ook alles laten doen.
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)