10 cm verhoging? Dat hebben ze in Zeeland altijd zkr? Goeiendag dan rij je met een standaard auto nog je bumper aan gortq01z wrote:zoiets was het wel idd! ik wist alleen niet meer of het nou omhoog of omlaag was.. als je 10cm verhoging tegenkomt met 80pu dan blijft er nix van je auto over volgens mijJoost wrote:master-arnie wrote:dan zou het idd zeer goed mogelij kzijn dat er het 1 en ander kapot is. Maar d8 van Joost (twijfel) gehoord te hebbe dat het door een drempel kwamq01z wrote:stond mij iets bij dat Johan met normale kruissnelheid in een greppel gekomen was (dus 80km/u) ofzo.. iets met wegwerkzaamheden
en bij die snelheden klap je aardig doorMaar idd ik leef ook met je mee schade is altijd weer gezeik!
bijna goed
als ik het goed heb een asfalt weg die af geschraapt is en de overgang naar een gewoon wegdeel.
/correct me if wrong het is al even geleden
Johan aka BeTTeRMaN (AX 1.4 GT '90)
Moderator: webmasters
-
arnie
- AX super weirdo

Freude am Fahren.
Allemaal bijna goed.
't is gekomen doordat (binnen de bebouwde kom) een stuk van ??n meter 8cm over de hele breedte was weg geslepen (gefreesd).
Ik kom dus met 30km/h aanrijden maar helaas hadden de luie mensen van de gemeente maar ??n klein verkeersbordje erbij gezet.
Dus ik bleef in eerste instantie met m'n bumper hangen achter die 8cm verhoging (ook doordat de banden indeuken op een haakse helling
) waardoor de bumper onder de wagen komt te liggen en m'n carter nog eens tegen de verhoging in de weg terecht komt.
Toen ben ik nog een stukkie doorgegleden op m'n voorbumper en per slot van rekening bleef m'n einddemper nog eens hangen aan de verhoging met het resultaat dat 'n einddemper defect is en mn hele middenpijp scheef (of liever gezegd recht) gebogen is en door de trekkracht ook nog eens een scheur in m'n uitlaat spruitstuk zit.
En natuurlijk is het dempend gedeelte van m'n pijp iets groter dan de uitsparing in m'n achterbumper dus die werd er mee af getrokken.
en doordat ik op m'n voorbumper stond heeft die m'n hele zijkanten (alleen sideskirts) beschadigd.
??n gelukje wel gehad, m'n webers zitten nog vast aan het blok en de ax rijd (nog een beetje).
En ik hoor zojuist van axirally dat de verzekeringsexpert me zowiezo ?1750,- uitbetaald, en ik hoop zelf nog iets meer te krijgen ivm Bumpers/Stallingskosten/Vervangende auto.
't is gekomen doordat (binnen de bebouwde kom) een stuk van ??n meter 8cm over de hele breedte was weg geslepen (gefreesd).
Ik kom dus met 30km/h aanrijden maar helaas hadden de luie mensen van de gemeente maar ??n klein verkeersbordje erbij gezet.
Dus ik bleef in eerste instantie met m'n bumper hangen achter die 8cm verhoging (ook doordat de banden indeuken op een haakse helling
Toen ben ik nog een stukkie doorgegleden op m'n voorbumper en per slot van rekening bleef m'n einddemper nog eens hangen aan de verhoging met het resultaat dat 'n einddemper defect is en mn hele middenpijp scheef (of liever gezegd recht) gebogen is en door de trekkracht ook nog eens een scheur in m'n uitlaat spruitstuk zit.
En natuurlijk is het dempend gedeelte van m'n pijp iets groter dan de uitsparing in m'n achterbumper dus die werd er mee af getrokken.
en doordat ik op m'n voorbumper stond heeft die m'n hele zijkanten (alleen sideskirts) beschadigd.
??n gelukje wel gehad, m'n webers zitten nog vast aan het blok en de ax rijd (nog een beetje).
En ik hoor zojuist van axirally dat de verzekeringsexpert me zowiezo ?1750,- uitbetaald, en ik hoop zelf nog iets meer te krijgen ivm Bumpers/Stallingskosten/Vervangende auto.
King for a day, Fool for a lifetime.
alles te koop...voor AX
06-20412458
foto's : Http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=707
alles te koop...voor AX
06-20412458
-
arnie
- AX super weirdo

Zozo. kl*te situatie dus. maar hoe kom je dan aan een kapot achterlichtbetterman wrote:Allemaal bijna goed.
Dus ik bleef in eerste instantie met m'n bumper hangen achter die 8cm verhoging (ook doordat de banden indeuken op een haakse helling) waardoor de bumper onder de wagen komt te liggen en m'n carter nog eens tegen de verhoging in de weg terecht komt.
??n gelukje wel gehad, m'n webers zitten nog vast aan het blok en de AX rijd (nog een beetje).
Freude am Fahren.
de achterbumper heeft die kapot gedrukt. 
alles te koop...voor AX
06-20412458
alles te koop...voor AX
06-20412458
-
citro-power
- AX Master

Tja ik heb de wegbeheerder aansprakelijk gesteld (bijne 5 maanden geleden) en die heeft schuld bekend.
vervolgens heeft de verzekering een expert gestuurd (vorige week)
die heeft het schadebedrag op ?1750,- vastgesteld, nu moet ikzelf alleen nog iets weten te regelen met een vervangende auto/stallingskosten/bumpers
en hopen dat ik meer krijg :P
vervolgens heeft de verzekering een expert gestuurd (vorige week)
die heeft het schadebedrag op ?1750,- vastgesteld, nu moet ikzelf alleen nog iets weten te regelen met een vervangende auto/stallingskosten/bumpers
en hopen dat ik meer krijg :P
alles te koop...voor AX
06-20412458
alles te koop...voor AX
06-20412458
hehe
hehe eindelijk eruit met de verzekering, er valt niets meer te halen helaas voor mij en iedereen die geintereseerd waren in m'n bodykit restanten.
voor 1700 euro moet ik m'n hele auto repareren
heb net de eerste onderdelen besteld:
gele koni schokbrekers voor
gele koni 4cm verlagingsveren voor (eerst 6cm)
spaghetti spruitstuk
als deze onderdelen binnen zijn kan ik beginnen met de reparatie.
- uitlaatspruitstuk vervangen, middenpijp maken, einddemper (spliternieuwe remus voor ax 1.4
) monteren.
- voorophanging vervangen
- assen vervangen
- waarschijnlijk rechter versnellingsbak lager vervangen
- gescheurde motorsteunen vervangen
- voorbumper opnieuw in elkaar lijmen en afwerken/spuiten
- wheelarches opnieuw monteren afwerken/spuiten
- Sideskirts opnieuw monteren afwerken/spuiten
- achterbumper opnieuw monteren en afwerken
- achterlichten bestellen en monteren
- knipperlichten vervangen.
- bodem inspecteren/lassen/tectileren
- achteras inspecteren/repareren
- gele koni schokbrekers achter monteren
- kleppenspeling afregelen (eindelijk)
- dubbele webers afstellen
- electronische ontstekingsmodule (waarschijnlijk) vervangen.
en dan is ie klaar (hoop ik)
owja keuren en als ie volledig opnieuw is gespoten laten taxeren
voor 1700 euro moet ik m'n hele auto repareren
heb net de eerste onderdelen besteld:
gele koni schokbrekers voor
gele koni 4cm verlagingsveren voor (eerst 6cm)
spaghetti spruitstuk
als deze onderdelen binnen zijn kan ik beginnen met de reparatie.
- uitlaatspruitstuk vervangen, middenpijp maken, einddemper (spliternieuwe remus voor ax 1.4
- voorophanging vervangen
- assen vervangen
- waarschijnlijk rechter versnellingsbak lager vervangen
- gescheurde motorsteunen vervangen
- voorbumper opnieuw in elkaar lijmen en afwerken/spuiten
- wheelarches opnieuw monteren afwerken/spuiten
- Sideskirts opnieuw monteren afwerken/spuiten
- achterbumper opnieuw monteren en afwerken
- achterlichten bestellen en monteren
- knipperlichten vervangen.
- bodem inspecteren/lassen/tectileren
- achteras inspecteren/repareren
- gele koni schokbrekers achter monteren
- kleppenspeling afregelen (eindelijk)
- dubbele webers afstellen
- electronische ontstekingsmodule (waarschijnlijk) vervangen.
en dan is ie klaar (hoop ik)
owja keuren en als ie volledig opnieuw is gespoten laten taxeren
alles te koop...voor AX
06-20412458
alles te koop...voor AX
06-20412458
thnx, ik zal 'm proberen in een betere staat terug te brengen naar de volgende meeting (kan ff duren)
wat ik nog vergeten ben in m'n lijstje:
- linkerdeur vervangen
en dus ook
- Electrisch venster (uit engeland 9 maanden oud
)
- Centrale deurvergrendeling (binnenkort et automatische opener)
- deurpaneel (binnenzijde)
- deurpaneel bodykit (buitenzijde)
dus nog een aantal kleine dingen..
niet toevallig iemand hier met een extra grijze deur (hoef ik m tenminste de eerste tijd niet helemaal te spuiten)
wat ik nog vergeten ben in m'n lijstje:
- linkerdeur vervangen
en dus ook
- Electrisch venster (uit engeland 9 maanden oud
- Centrale deurvergrendeling (binnenkort et automatische opener)
- deurpaneel (binnenzijde)
- deurpaneel bodykit (buitenzijde)
dus nog een aantal kleine dingen..
niet toevallig iemand hier met een extra grijze deur (hoef ik m tenminste de eerste tijd niet helemaal te spuiten)
alles te koop...voor AX
06-20412458
alles te koop...voor AX
06-20412458
owja nog ff 't spruitstuk

Last edited by betterman on WedMar02, 2005 8:51:59 PM, edited 1 time in total.
alles te koop...voor AX
06-20412458
alles te koop...voor AX
06-20412458
geen idee of ik 't haal, maar als ik t op tijd weet laat ik t je weten (moet m'n auto wel een beetje leuk uitzien natuurlijk)
alles te koop...voor AX
06-20412458
alles te koop...voor AX
06-20412458
Dat klopt inderdaad, bij onlinetuning heb ik ook dat spruitstuk besteld.
alleen vreemd dat een spruitstuk voor een AX 522,95 euro kost en dit saxo 1.4 8v spruitstuk maar 275,-
achja....
alleen vreemd dat een spruitstuk voor een AX 522,95 euro kost en dit saxo 1.4 8v spruitstuk maar 275,-
achja....
alles te koop...voor AX
06-20412458
alles te koop...voor AX
06-20412458