Wat is bij jullie het gemiddelde verbruik?
Moderator: webmasters
Wat is bij jullie het gemiddelde verbruik?
Ik rij dus sinds kort met een AX 1.1 TGE uit 1992 zoals wel bekend. Ik ben toch wel benieuwd naar het verbruik.
Toen ik de auto ophaalde heb ik gelijk getankt, maar omdat de dagteller het niet doet heb ik t niet echt bijgehouden (ga ik binnenkort wel even naar kijken want is wel handig als ie t zou doen). Heb nu zo een 200 km gereden en heb ruim 1/4 tank verbruikt.
Wat is jullie verbruik?
Toen ik de auto ophaalde heb ik gelijk getankt, maar omdat de dagteller het niet doet heb ik t niet echt bijgehouden (ga ik binnenkort wel even naar kijken want is wel handig als ie t zou doen). Heb nu zo een 200 km gereden en heb ruim 1/4 tank verbruikt.
Wat is jullie verbruik?
Citroën 2cv6 Sp?cial - 1984 (in restauratie)
Daihatsu Charade 1.0 TS - 1991
dagteller die niet werkt is wel vaag weet niet hoe het zit bij een type2.. maar bij een type1 werkt dat synchron dacht ik.. zal nog eens kijken strx
bij mij is het verbuik zo 1:18/19 en ik rij niet rustig (lees plankgas).. met een 1.1i is geloofk het verbruik zo rond de 1:17 dus reken maar uit hoever je komt op je tank
bij mij is het verbuik zo 1:18/19 en ik rij niet rustig (lees plankgas).. met een 1.1i is geloofk het verbruik zo rond de 1:17 dus reken maar uit hoever je komt op je tank
Snap ook niet echt waarom de dagteller het niet doet. De km-teller doet het wel en klopt gewoon. Ook de snelheidsmeter doet t gewoon, alhoewel die soms wel een beetje trilt (frans he...)
Moet er binnenkort even naar kijken, want wil ook wat lampjes in het dashboard vervangen.
In ieder geval lekker zuinig zo een 1:17. Kan best wel kloppen denk ik! Ik ga het bijhouden wanneer ik weer ga tanken (maar dat kan nog wel ff duren!)
Moet er binnenkort even naar kijken, want wil ook wat lampjes in het dashboard vervangen.
In ieder geval lekker zuinig zo een 1:17. Kan best wel kloppen denk ik! Ik ga het bijhouden wanneer ik weer ga tanken (maar dat kan nog wel ff duren!)
Citroën 2cv6 Sp?cial - 1984 (in restauratie)
Tegen de 800 km, maar 900 is ook haalbaar.
Gemiddeld verbruik over de laatste 30.000 km is 1:22,0
Oh ja, een liter brandstof kost 82,5 eurocent bij de Esso.
En als klap op de vuurpijl ook nooit bekeurd voor te hard rijden, want dat is bijna onmogelijk....
Gemiddeld verbruik over de laatste 30.000 km is 1:22,0
Oh ja, een liter brandstof kost 82,5 eurocent bij de Esso.
En als klap op de vuurpijl ook nooit bekeurd voor te hard rijden, want dat is bijna onmogelijk....
1 op 20 hier met een 1.4 dieseltje, wel langere stukken.
Dat de dagteller niet werkt zou best kunnen, kan je hem toevallig ook niet meer op 0 zetten, dan is dr namelijk wat afgebroken binnenin, had ik bij de mijne ook, heb dr maar gewoon een ander klokkenwerk ingezet, geen zin om alles uit elkaar te slopen.
Dat de dagteller niet werkt zou best kunnen, kan je hem toevallig ook niet meer op 0 zetten, dan is dr namelijk wat afgebroken binnenin, had ik bij de mijne ook, heb dr maar gewoon een ander klokkenwerk ingezet, geen zin om alles uit elkaar te slopen.
-
- AX Master Spammer
TB wrote:De dagteller staat 0 en blijft daar ook op staan.
Ik wil toch nog wat lampjes in t dashboard vervangen dus dan kan ik daar ook gelijk naar kijken. Wie weet is t simpel op te lossen.
Dan zal dr wel iets afgebroken zijn bij het op 0 zetten, gebeurde bij de mijne ook na het tanken, ging nogal zwaar, en bij een aantal keer drukken brak dr iets af waarna ie niet meer liep
IceByte wrote:TB wrote:De dagteller staat 0 en blijft daar ook op staan.
Ik wil toch nog wat lampjes in t dashboard vervangen dus dan kan ik daar ook gelijk naar kijken. Wie weet is t simpel op te lossen.
Dan zal dr wel iets afgebroken zijn bij het op 0 zetten, gebeurde bij de mijne ook na het tanken, ging nogal zwaar, en bij een aantal keer drukken brak dr iets af waarna ie niet meer liep
oeioeioei, hoe herkenbaar, bij mij ging het op precies dezelfde manier. Nu staat de dagteller vast op 658,0..... Voorlopig heb ik geen zin om het op te lossen.