Zonet de temperatuur sensor vervangen. Tot onze stomme verbazing, kwamen we er achter, dat deze sensor niet in het water hing... Er lekte dus ook geen water uit!
Is dit wel goed? Zo niet, wat betekend dit.
Ik dacht zelf misschien omdat het circuit gesloten was aangezien de thermostaat misschien gesloten is aangezien de auto stil staat??
Temperatuur Sensor Vraag.
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Temperatuur Sensor Vraag.
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!
ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**
Klik Hier!!
ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**
Re: Temperatuur Sensor Vraag.
Je hebt het over de temperatuursensor in de radiator neem ik aan? En je bedoelt dat het koelvloeistofniveau erg laag stond in de radiator?
Het is niet zo dat het niveau verschilt in de radiator met het open of dicht gaan van de thermostaat. De radiator moet voor 80% of meer gevuld zijn. Als het lager is, dan lekt er toch ergens vloeistof weg. Controleer daarom al je koelslangen op haarscheurtjes (voordat je ooit stil komt te staan met een gescheurde slang > moeilijk repareerbaar door Wegenwacht). De meeste TU-motoren verbruiken trouwens iets koelvloeistof doordat de koppakking wat smal is op een bepaald plekje.
Het is niet zo dat het niveau verschilt in de radiator met het open of dicht gaan van de thermostaat. De radiator moet voor 80% of meer gevuld zijn. Als het lager is, dan lekt er toch ergens vloeistof weg. Controleer daarom al je koelslangen op haarscheurtjes (voordat je ooit stil komt te staan met een gescheurde slang > moeilijk repareerbaar door Wegenwacht). De meeste TU-motoren verbruiken trouwens iets koelvloeistof doordat de koppakking wat smal is op een bepaald plekje.
Neej, ik bedoel de temperatuur sensor in de kop, vlakbij het thermostaat huis. De gene die het lichtje in het dashbord moet laten branden.
Overigens net testritje gemaakt, en het lampje blijft nu branden dat de motor te warm is
Overigens net testritje gemaakt, en het lampje blijft nu branden dat de motor te warm is

Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!
ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**
Klik Hier!!
ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**
Dan zit er lucht inFoxHunter wrote:Neej, ik bedoel de temperatuur sensor in de kop, vlakbij het thermostaat huis. De gene die het lichtje in het dashbord moet laten branden.
Overigens net testritje gemaakt, en het lampje blijft nu branden dat de motor te warm is

Als dat nog niet lukt even een luchtdicht systeem bouwen met een slang/colafles en op de radiator aansluiten. Zorg dat de colafles hoger is dan de motor zodat er druk op het systeem komt. Maar er zal altijd een klein beetje lucht in de motor blijven. Dat rijdt je er wel uit.
Ok bedankt, denk dat het komt omdat ik de laatste keer vergeten was de kachel op vol te zetten bij het ontluchten. Zal hem even opnieuw ontluchten, heb weer de oude sensor erin onderin ff een nieuwe erin want die was niet op voorraad.
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!
ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**
Klik Hier!!
ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2744
- Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
- Location: Fijnaart (West Brabant)
- Contact:
FoxHunter wrote:Ok bedankt, denk dat het komt omdat ik de laatste keer vergeten was de kachel op vol te zetten bij het ontluchten. Zal hem even opnieuw ontluchten, heb weer de oude sensor erin onderin ff een nieuwe erin want die was niet op voorraad.
Op het thermostaathuis zit ook nog een ontluchtingsnippel. (dop 16) Die kun je ook nog proberen als het niet goed ontlucht.
Overigens maakt niet uit of de kachel open staat of niet. Als de kachelschuif op "warm" staat gaat de lucht langs de kachelradiator, als deze op "koud" staat niet. De koelvloeistof stroomt zowiezo door de kachelradiator heen.
Wat wel kan schelen; Tijdens het ontluchten even flink toeren draaien, gewoon ff volgas (of bijna volgas) zodat alle laatste luchtbelletjes eruit komen.
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)