Vreemd probleem
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Vreemd probleem
De AX (1.1 image) van m'n vriendin heeft een raar tegenstrijdig probleem nl. Hij stottert onderin toeren, waar mijn AX 1.1 gewoon in 3 de rotonde af trekt, begint die van haar te stotteren. Op toeren, ik schat 2500 ? 3000, trekt ie wel goed. Dit zou in mijn ogen duiden op te weinig benzine, het gekke is dat ie 1 : 12 loopt en das weer niet de bedoeling. We hebben al computers gewisseld maar dat maakt niks uit. Ze rijd iedere dag op en neer naar school (70 km) dus korte stukken rijden doet ze ook niet. Als ik een tank leeg rijdt in haar auto loopt ie ook 1 : 12 en als zij een tank van mij leeg rijdt blijft ie ook gewoon 1 : 15 rijden.
Ik heb al zitten denk aan valse lucht...
Wie heeft er een idee? Ze rijd mede een AX omdat die van mij redelijk zuinig is...
Ik heb al zitten denk aan valse lucht...
Wie heeft er een idee? Ze rijd mede een AX omdat die van mij redelijk zuinig is...
Ik geniet van m'n eendje, Xsara en van m'n sAXo diesel.
q01z wrote:ik zou eerder zeggen dattie te weinig lucht krijgt
zeker door het hoge verbruik.. en alstie te ruik loopt dan loopt hij onderin de toeren helemaal niet meer...
is dit overigens ook als de motor goed warm is? dat stotteren?
Altijd zowel koud als warm...
Te w??nig lucht... luchtfilter eens proberen... Ik wil alles uitsluiten
Ik geniet van m'n eendje, Xsara en van m'n sAXo diesel.
nee geen gaskleppotmeter dit keer. Die is het vaak bij stationair problemen. Ik denk dat ie te koude lucht aanzuigt. check even of je warme lucht toevoer werkt.
Hoe:
haal dat stuk buis weg tussen de kap over je uilaatspruitstuk. En dat plastice blok in je inlaatkanaal. In dat vierkante blok zie je dan een klep zitten. Zodra je je motor start moet die open gaan zodat er warme lucht aangezogen wordt.
Het kan ook je onsteking zijn.
Hoe:
haal dat stuk buis weg tussen de kap over je uilaatspruitstuk. En dat plastice blok in je inlaatkanaal. In dat vierkante blok zie je dan een klep zitten. Zodra je je motor start moet die open gaan zodat er warme lucht aangezogen wordt.
Het kan ook je onsteking zijn.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Lijkt me sterk. Onstekingstijdstip verandert alleen als je het complete ontstekingshuis zou verdraaien.LumbRjack wrote:Zou het tijdstip van de ontseking onjuist kunnen zijn? Dat ga ik dan ff checken, we hebben zo'n stroboscoop (wat'n woord) die bij elke "vonk" een knipper geeft.
Check vacuumslangen eens; schoonmaken/doorblazen.
misschien tikkie : Ik las in de Haynes dat de 1.4i (niet-GTI)motor, de laagste compressie heeft van alle blokjes in de ax (dacht 8,8:1), ging wel over de serie 1 trouwens, betekent dit nu ook dat je er in duitsland van die goedkope "benzin 91 ron" in mag? Lijkt me niet cool als je em met 170 op de autobahn laat pingelen namelijk, dus ik doe er altijd 95 in, maar was gewoon interesse...
-
- Technische Man
- Posts: 200
- Joined: ThuAug14, 2003 9:28:21 AM
- Location: Spijkenisse