Katalysator weghalen
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Je sensor zit in je downpipe net onder je spruitstuk (sorry mierenneuken)
Ik denk ook niet dat alleen je kat leeghalen veel zin heeft. Je krijgt in die ruimte dan een heleboel wervelingen, en omdat de gassen daat een grotere diameter heeft zullen de ze in snelheid afnemen. Hierna moeten ze weer op snelheid komen doordat de diameter kleiner wordt. Al met al een heleboel weerstand. Ik zou zeggen probeer er eens een pijp door te krijgen.
Ik denk ook niet dat alleen je kat leeghalen veel zin heeft. Je krijgt in die ruimte dan een heleboel wervelingen, en omdat de gassen daat een grotere diameter heeft zullen de ze in snelheid afnemen. Hierna moeten ze weer op snelheid komen doordat de diameter kleiner wordt. Al met al een heleboel weerstand. Ik zou zeggen probeer er eens een pijp door te krijgen.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
ok misschien vind ik het ook wel een mooi plan om de cat. weg te gaan halen, maar waar ik bij jullie nog steeds geen uitsluitsel over krijg is: bij bijv. gewoon 120 rijden, zou zoiets dan minder verbruiken? of is dat verschil te verwaarlozen??
vraag 2: er staat op mijn papieren: ax 14 trs inj. u9 En ik meen me te herinneren dat u9 betekent dat er WEL een cat op moet zitten, hoewel de auto van 1990 is..
bedankt alvast voor de uitleg
vraag 2: er staat op mijn papieren: ax 14 trs inj. u9 En ik meen me te herinneren dat u9 betekent dat er WEL een cat op moet zitten, hoewel de auto van 1990 is..
bedankt alvast voor de uitleg
Verschil in verbruik zal te verwaarlozen zijn. U9 zegt alleen iets over de uitstoot niet over het al dan niet aanwezig zijn van een catalysator. Mijn auto is al diverse keren door de keuring gekomen zonder cat. Mijnes komt uit 91 en heeft ook U9 staan.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
dat zou zo moeten passen!
in principe moet je auto iets zuiniger worden bij de zelfde rijstijl...
namelijk door de verminderde weerstand zoals Sander al aan gaf.
grote kans dat je meer gas gaat geven en dus geen winst maakt qua verbruik. maar dit is volgens mij wel de goedkoopste manier om de eerste 5% vermogenwinst te halen!
in principe moet je auto iets zuiniger worden bij de zelfde rijstijl...
namelijk door de verminderde weerstand zoals Sander al aan gaf.
grote kans dat je meer gas gaat geven en dus geen winst maakt qua verbruik. maar dit is volgens mij wel de goedkoopste manier om de eerste 5% vermogenwinst te halen!
Die tussenpijp uit het plaatje boven die past niet.
De pijp zelf is wel goed maar de aansluitstukken zijn anders.
Zowel bij je einddemper als onder de motor. Je zult er 2 andere flenzen op moeten lassen.
Zo heb ik het ook opgelost.
De pijp zelf is wel goed maar de aansluitstukken zijn anders.
Zowel bij je einddemper als onder de motor. Je zult er 2 andere flenzen op moeten lassen.
Zo heb ik het ook opgelost.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

voor de 1.1 is er wel een pijp zonder kat en middendemper..
www.partbase.nl moet je even zoeken.. goed kijken naar de flensen ..
voor 1.4 gti is die pijp te smal ..
kijk maar even ik kijk anders vanavond nog wel even ..
www.partbase.nl moet je even zoeken.. goed kijken naar de flensen ..
voor 1.4 gti is die pijp te smal ..
kijk maar even ik kijk anders vanavond nog wel even ..