Katalysator weghalen
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Katalysator weghalen
Ik lees op het forum telkens dingen over katalysators weghalen. Schijn je een stuk harder van te gaan?
Ik was voorheen een beetje sleutel-o-foob (geen enkele technische achtergrond... hooguit elektrisch), maar ik begrijp dat het niet zo moeilijk is?
Heeft het enige zin voor een 1.1 en, ongeacht het antwoord op de vorige, hoe doe je het? Is het een 'kastje' onder je auto of moet je hele uitlaat uit elkaar?
Heeft iemand foto's van waar het zit?
Ik was voorheen een beetje sleutel-o-foob (geen enkele technische achtergrond... hooguit elektrisch), maar ik begrijp dat het niet zo moeilijk is?
Heeft het enige zin voor een 1.1 en, ongeacht het antwoord op de vorige, hoe doe je het? Is het een 'kastje' onder je auto of moet je hele uitlaat uit elkaar?
Heeft iemand foto's van waar het zit?
Kijk uit, een Cactussssss
Het is niet echt een kastje onder je auto, als je onder je auto kijkt zie aan het eind de einddemper, verder zit er nog maar ??n verdikking in je uitlaat (35cm lang en 20cm breed ongeveer) dat is je kat.
Of het veel nut heeft, tsja het heeft nut en met weinig gewicht merk je het wel.
Mij is het risico op lekken van de uitlaat t? groot, je hebt er 2 aansluitingen bij die kunnen gaan lekken.
Ik heb er geen foto van, je hoefd je auto niet op te krikken om 'm te kunnen zien dus....
Of het veel nut heeft, tsja het heeft nut en met weinig gewicht merk je het wel.
Mij is het risico op lekken van de uitlaat t? groot, je hebt er 2 aansluitingen bij die kunnen gaan lekken.
Ik heb er geen foto van, je hoefd je auto niet op te krikken om 'm te kunnen zien dus....
Ik geniet van m'n eendje, Xsara en van m'n sAXo diesel.
Het is zeker de moeite waard. Je krijgt er meer vermogen door. En meer geluid. Voor het milieu hoef je het niet te laten want een AX heeft toch al geen uitstoot.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
De allermakkelijkste manier is om een tussenpijp van de sloop te halen zonder cat. Die zijn te vinden onder de wat oudere types. Je kan ze ook nieuw bestellen. Dan kun je mooi je pijp met cat houden voor het geval hij niet door de keuring komt.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2744
- Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
- Location: Fijnaart (West Brabant)
- Contact:
bij mij is het 1 lange pijp van uitlaatspruitstuk naar eindemper en deze zijn nog gewoon nieuw te krijgen en niet zo gek duur. Hij is van 89 dus er zat al geen kat. Maar als je een kat hebt is dit een mooie oplossing.
Voor keuring kan je dan idd je uitlaat in z'n geheel weer terugzetten met kat.
Voor keuring kan je dan idd je uitlaat in z'n geheel weer terugzetten met kat.
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Kakelbont wrote:bij mij is het 1 lange pijp van uitlaatspruitstuk naar eindemper en deze zijn nog gewoon nieuw te krijgen en niet zo gek duur. Hij is van 89 dus er zat al geen kat. Maar als je een kat hebt is dit een mooie oplossing.
Voor keuring kan je dan idd je uitlaat in z'n geheel weer terugzetten met kat.
Die pijp die doorloopt van uitlaatspruitstuk naar einddemper, heeft die niet een kleinere diameter??
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2115
- Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
- Location: Den Ham (OV)
- Contact:
Sander wrote:De allermakkelijkste manier is om een tussenpijp van de sloop te halen zonder cat. Die zijn te vinden onder de wat oudere types. Je kan ze ook nieuw bestellen. Dan kun je mooi je pijp met cat houden voor het geval hij niet door de keuring komt.
Of je kan ook gewoon de cat doorsteken met een stuk pijp, als je ax van voor een bepaald bouwjaar is heb je dat ding toch voor de keuring niet nodig.
Het moet gek lopen wil een AX zonder kat niet door de keuring komen
IceByte wrote:Sander wrote:De allermakkelijkste manier is om een tussenpijp van de sloop te halen zonder cat. Die zijn te vinden onder de wat oudere types. Je kan ze ook nieuw bestellen. Dan kun je mooi je pijp met cat houden voor het geval hij niet door de keuring komt.
Of je kan ook gewoon de cat doorsteken met een stuk pijp, als je AX van voor een bepaald bouwjaar is heb je dat ding toch voor de keuring niet nodig.
Het moet gek lopen wil een AX zonder kat niet door de keuring komen
Ze zien al een nieuwere type staan, zoals mijne.. eentje uit 95, zonder te meten zien ze dat ik er geen kat onder heb... Dan red je het al niet meer!
Dus loop geen risico.
En nieuw zijn ze te bestellen, ik heb mijnes voor 50 eurie!
Ter hoogte van die bruine sticker zit je KAT normaal!
aan hoeveel pk's ongeveer moet je dan denken?? Gezien het feit dat de oude GT met carb en zonder cat 85 pk had, zou je dan kunnen verwachten dat een 1.4 injectie blok (singlepoint) bijv ook die 85 pk gaat halen? Of is het gewoon zo dat die oude carb. versie er gewoon meer pk's uit wist te persen dan het singlepoint injectiesysteem?
Nee hoor zit hem niet in de carburateur. Single point injectie is beter. Om aan de emmissie eisen te voldoen. Is er ook nog een beetje geklooit aan de nokkeas en de compressieverhouding. Al zou je een GT kop of nog beter een sport kop op een GTi zetten dan zit je dik over die 85 pk heen.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2744
- Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
- Location: Fijnaart (West Brabant)
- Contact:
Sander wrote:Nee hoor zit hem niet in de carburateur. Single point injectie is beter. Om aan de emmissie eisen te voldoen. Is er ook nog een beetje geklooit aan de nokkeas en de compressieverhouding. Al zou je een GT kop of nog beter een sport kop op een GTi zetten dan zit je dik over die 85 pk heen.
oh ok

Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Ja want de carb van een GT heeft 2 gaskleppen als de ene bijna helemaal open is dan gaat de ander meedoen. Trouwens die kleine winst in pk lijkt de moeite niet maar er is nog een voordeel. Je motor klimt beter in de toeren waar je normaal gesproken bij de 5000 toeren echt moet schakellen kan dat nou bij de 6000 zodoende kan je langer doortrekken in de versnellingen en kan je harder optrekken.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.