Lees wrote:Hij kan er gewoon uit hoor. Dat ie blijft steken komt niet door de stekkertjes en snoeren, maar door de KM teller kabel. Die springt gewoon los als je aan je dash trekt. Je kan ook kijken of je met je hand erachter kan komen om hem zo zelf los te rekken. Je kan hier op geen enkele andere manier bij. Succes ermee
beide type1 kan je die kmteller kabel vrij eenvoudig losmaken.. ik zou dr niet te hard aantrekken om m niet te beschadigen [schijnt snel te gaan]
maar je kan de klem met een platte schroevendraaier over het klemrandje heenwippen, dan issie zo los..
\
Maar ik heb het gevoel dat ik de stekker er niet meer inkrijg als ik klaar ben en de boel weer netjes terug wil plaatsen.!
dat kost idd iets kracht, maar is niet moeilijk ofzo.. als je dr tenminste bij kan en m dr recht op kan duwen..
ik weet niet hoe het bij een type2 dashboard zit!! Rolling Eyes foto's iemand?
Je ziet niks en het moet dan op de tast. Kan me geen voorstelling maken van die kmtellerdraad hoe dat nu precies werkt. Tot zover bedankt en we gaan morgen weer verder kijken. Wel toevallig dat meerdere mensen juist nu dit klusje gaan doen...
kabel van je kilometerteller is een kwestie van trekken. Tenminste zo ging het bij mij goed.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
dat kost idd iets kracht, maar is niet moeilijk ofzo.. als je dr tenminste bij kan en m dr recht op kan duwen..
ik weet niet hoe het bij een type2 dashboard zit!! Rolling Eyes foto's iemand?
Je ziet niks en het moet dan op de tast. Kan me geen voorstelling maken van die kmtellerdraad hoe dat nu precies werkt. Tot zover bedankt en we gaan morgen weer verder kijken. Wel toevallig dat meerdere mensen juist nu dit klusje gaan doen...
Jeroen
'
Na drie keer het stuur eraf te hebben gehaald was ik er flauw van..
Maar morgen gaat het dus weer gebeuren..
hmm mij lukte dat na veel gepriegel net wel. heb je al een waterpomptang geprobeerdt misschien dat je er dan net wel bij ken. Veel kracht hebbie namelijk toch niet nodig om em vast te klikken.
En dat bedoel ik dus... Eruit wil wel.. Maar er weer induwen wil niet! Krijg mijn vingers daar niet... (Neen, heb geen worstevingers..)
Ben vanochtend ook nog even wezen prutsen. Ik durfde de kabel er niet uit te trekken, dus heb geen lampjes verwisseld. Wel heb ik ondervonden dat je via het zekeringenkastje met je hand bij de snelheidsmeterkabel kunt komen wanneer het instrumentarium in de oorspronkelijke positie zit. Misschien kun je op deze manier de kabel er weer in krijgen.
En dat bedoel ik dus... Eruit wil wel.. Maar er weer induwen wil niet! Krijg mijn vingers daar niet... (Neen, heb geen worstevingers..)
Ben vanochtend ook nog even wezen prutsen. Ik durfde de kabel er niet uit te trekken, dus heb geen lampjes verwisseld. Wel heb ik ondervonden dat je via het zekeringenkastje met je hand bij de snelheidsmeterkabel kunt komen wanneer het instrumentarium in de oorspronkelijke positie zit. Misschien kun je op deze manier de kabel er weer in krijgen.
Jeroen
Maar jij hebt je zekeringenkast bovenop zitten neem ik aan?
Maar jij hebt je zekeringenkast bovenop zitten neem ik aan?
Nee, ik heb ook een type 2. Ik had ook niet verwacht dat ik er langs dat kastje bij kon. Een andere optie is misschien wel gewoon de tellerkabel los te halen bij de versnellingsbak en vast te laten bij de meters. Dan trek je alles denk ik vrij gemakkelij zo naar voren toe. Heb nu geen zin om weer alles los te halen, maar de volgende keer ga ik het op die manier proberen!
Dat kan niet waar je kabel je schutbord doorgaat zit een afdichting die dit verhindert.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Het begint nu echt een probleem te worden. Gisteravond begaf het volgende lampje het. Dus het zal wel zo geschakeld zitten dat als 1 van de lampjes kapot is de weerstand minder is en de rest dus ook snel kapot gaat ...
Maar goed .. ik zie dus nu alleen nog maar de rechter helft van mijn snelheidsmeter en de linker heft van de klok Wel een mooie reden om maar gewoon hard te gaan rijden natuurlijk
Dus nogmaals, hoe krijg ik dat kl*te stuur los?? Vind het ook zo overdreven om hem hiervoor naar de garage te brengen... maar als het zelf niet lukt zal dat toch maar moeten