Marc aka q01z, GTI '92, Twingo 1.5 '12, GSA 1.3, C5 2.0Break
Moderator: webmasters
omdat ik nog niet helemaal tevreden was over mn sound, ben ik dr vandaag maar eens mee verder gegaan..
ik zette namelijk vanmiddag tijdens het poetsen een cd op van Seeed en ik miste een heel stuk bass! de echt diepe bass zat er zeg maar niet in, dus daar moest wat aan gebeuren..
eigenlijk heel simpele oplossing voor gevonden, we hadden nog wat PVC afvoerbuis liggen van ik denk 40rond.. dus ik heb in beide kistjes 2 gaten geboord van 40rond en daar die afvoerbuizen in geperst.
ik heb nu dus per kist 2 bassreflex buizen. niet helemaal hetgeen dat ik wilde maken, maar aangezien deze kistjes toch maar tijdelijk zijn konden die reflexbuizen ook wel ff half gedaan worden..
het resultaat is er echter zeker wel!
super diepe bass opeens en echt heerlijk trillen in de auto.. geweldig! sensatie gewoon
en dat zonder sub..
dus voor mensen met kistjes maar zonder bass; maak bassreflexbuizen!
ik zette namelijk vanmiddag tijdens het poetsen een cd op van Seeed en ik miste een heel stuk bass! de echt diepe bass zat er zeg maar niet in, dus daar moest wat aan gebeuren..
eigenlijk heel simpele oplossing voor gevonden, we hadden nog wat PVC afvoerbuis liggen van ik denk 40rond.. dus ik heb in beide kistjes 2 gaten geboord van 40rond en daar die afvoerbuizen in geperst.
ik heb nu dus per kist 2 bassreflex buizen. niet helemaal hetgeen dat ik wilde maken, maar aangezien deze kistjes toch maar tijdelijk zijn konden die reflexbuizen ook wel ff half gedaan worden..
het resultaat is er echter zeker wel!
super diepe bass opeens en echt heerlijk trillen in de auto.. geweldig! sensatie gewoon
en dat zonder sub..
dus voor mensen met kistjes maar zonder bass; maak bassreflexbuizen!
zo ik heb een oplossing gevonden voor mijn foto 'probleem'
ik kan via school mn foto's hosten, dat deed ik al.. maar nu heb ik ervoor gezorgt dat ik een login heb voor de club.. zodat jullie daar kunnen kijken, mocht je zin hebben
www.automotivecenter.nl/autocom
inloggen met:
axclub@init-0.com
citroen ==> 'c i t r o e n' dus.. kleine C en geen puntjes op de E
dan op delink 'axclub' klikken en dan kom je op een 'site' met foto's en iets van een niet werkend forum..
voor de foto's:
klik in de onderste balk op 'downloads'
ik kan via school mn foto's hosten, dat deed ik al.. maar nu heb ik ervoor gezorgt dat ik een login heb voor de club.. zodat jullie daar kunnen kijken, mocht je zin hebben
www.automotivecenter.nl/autocom
inloggen met:
axclub@init-0.com
citroen ==> 'c i t r o e n' dus.. kleine C en geen puntjes op de E
dan op delink 'axclub' klikken en dan kom je op een 'site' met foto's en iets van een niet werkend forum..
voor de foto's:
klik in de onderste balk op 'downloads'
distributieriem vervangen..
jongens wat kan je hier over stressen
het is me wel gelukt.. maar vraag niet hoe!!
vanmorgen alles opgehaald, inclusief nieuwe bougie sleutel omdat mn andere nog bij Joost ligt nah ik bougies losdraaien.. sleutel erin, marc draait.. en hoort krak.. ja hoor.. sleutel doormidden! was een ding van de praxis.. zo'n soort kruis met een kniestuk eronder.. maar die was niet bestand tegen mij blijkbaar.. wel mn geld terug gekregen en thuisgekomen met een nieuwe bougiedop16 en kniestuk (LuX) ging het een stuk beter..
opzich ging verder alles redelijk.. ik heb alleen het ophangpunt van mn krik eraf moeten breken omdat ik anders de riem nauwelijks kon zien (bij type 1 carbs hangt de krik op de rechterwielkast). verder was het een beetje klooien om overal bij te komen..
het echte leuke kwam pas bij het monteren.. ik had die nieuwe riem erop gelegt en keurig de merktekens aangehouden.. alles vast gezet op spannning en toen ronddraaien.. maar na 2 rondjes klopte mn merktekens niet meer marc in paniek natuurlijk, want dat kan nooit goed zijn.. ondertussen was mn onderste merkteken verdwenen (slechte stift) maar mn bovenste klopte dus niet meer.. uit eindelijk wijze raad van Sander opgevolgt (kijken of de blokkeerpennen nog passen, dan zit alles nog goed) en alles aangesloten en een rondje gereden..
alles werkt! zover ik weet gewoon goed.. beetje vlammen ging aardig en er ratelt niets dat nog niet ratelde voordat ik het verving!
overigens was de riem 30000km geleden vervangen, maar de spanrol duidelijk niet.. deze zat volledig vast en kon dus ECHT niet meer draaien..
ik heb geen foto's kunnen maken, mn camera ligt nog bij Minolta..
jongens wat kan je hier over stressen
het is me wel gelukt.. maar vraag niet hoe!!
vanmorgen alles opgehaald, inclusief nieuwe bougie sleutel omdat mn andere nog bij Joost ligt nah ik bougies losdraaien.. sleutel erin, marc draait.. en hoort krak.. ja hoor.. sleutel doormidden! was een ding van de praxis.. zo'n soort kruis met een kniestuk eronder.. maar die was niet bestand tegen mij blijkbaar.. wel mn geld terug gekregen en thuisgekomen met een nieuwe bougiedop16 en kniestuk (LuX) ging het een stuk beter..
opzich ging verder alles redelijk.. ik heb alleen het ophangpunt van mn krik eraf moeten breken omdat ik anders de riem nauwelijks kon zien (bij type 1 carbs hangt de krik op de rechterwielkast). verder was het een beetje klooien om overal bij te komen..
het echte leuke kwam pas bij het monteren.. ik had die nieuwe riem erop gelegt en keurig de merktekens aangehouden.. alles vast gezet op spannning en toen ronddraaien.. maar na 2 rondjes klopte mn merktekens niet meer marc in paniek natuurlijk, want dat kan nooit goed zijn.. ondertussen was mn onderste merkteken verdwenen (slechte stift) maar mn bovenste klopte dus niet meer.. uit eindelijk wijze raad van Sander opgevolgt (kijken of de blokkeerpennen nog passen, dan zit alles nog goed) en alles aangesloten en een rondje gereden..
alles werkt! zover ik weet gewoon goed.. beetje vlammen ging aardig en er ratelt niets dat nog niet ratelde voordat ik het verving!
overigens was de riem 30000km geleden vervangen, maar de spanrol duidelijk niet.. deze zat volledig vast en kon dus ECHT niet meer draaien..
ik heb geen foto's kunnen maken, mn camera ligt nog bij Minolta..
YES!!
vandaag een hele tank diesel leeggereden, maar het was het waard.. buiten in de Xsara ligt achterin:
een 1.1i blok! helemaal van mij het was in totaal 640km rijden, best een aardig eindje! en een blok uitbouwen in regen en wind is ook niet alles.. maar het is allemaal goed gelukt!
het wilde alleen niet echt lukken om de auto van het blok af te tillen, de auto was flink zwaarder dan we dachten.. uiteindelijk met brute kracht en hulp van een dikke 80*80*4000mm koker (metalen balk zeg maar) de auto een halve meter opgetild. en toen ging het wel!
Gizart (wiebe) en Teun hartstikke bedankt voor alles!
en hopelijk krijg ik dus binnenkort de gelegenheid om het geheel in te bouwen!
overigens ben ik nu ook voorzien van electrische ramen en centrale deurvergrendeling! (+kabelboom daarvan) dus dat wordt ook spannend beunen..
foto's volgen wellicht nog.. het ligt dus nog in de auto.. en ik heb geen camera
vandaag een hele tank diesel leeggereden, maar het was het waard.. buiten in de Xsara ligt achterin:
een 1.1i blok! helemaal van mij het was in totaal 640km rijden, best een aardig eindje! en een blok uitbouwen in regen en wind is ook niet alles.. maar het is allemaal goed gelukt!
het wilde alleen niet echt lukken om de auto van het blok af te tillen, de auto was flink zwaarder dan we dachten.. uiteindelijk met brute kracht en hulp van een dikke 80*80*4000mm koker (metalen balk zeg maar) de auto een halve meter opgetild. en toen ging het wel!
Gizart (wiebe) en Teun hartstikke bedankt voor alles!
en hopelijk krijg ik dus binnenkort de gelegenheid om het geheel in te bouwen!
overigens ben ik nu ook voorzien van electrische ramen en centrale deurvergrendeling! (+kabelboom daarvan) dus dat wordt ook spannend beunen..
foto's volgen wellicht nog.. het ligt dus nog in de auto.. en ik heb geen camera
omdat een project nooit af is..
ben ik dit weekend ook weer aan het beunen geweest en op leuke en minder leuke dingen gestuit!
zaterdagmorgen eerst rondje NLD gedaan, eerst gezellig bij Aad een Sebring einddemper opgehaald en Maarten geholpen met het bandjes wisselen.. Toen door naar DenHaag om een cilinderkop op te halen bij AX_mania
thuis aangekomen natuurlijk gelijk aan het beunen geslagen! einddemper MOEST er gelijk onder. Alleen brak toen mijn tussenpijp finaal doormdden.. en toen deze dus aan de achterzijde naar beneden kwam zetten scheurde hij bij mn spruitstuk ook gelijk kapot..
Daar sta je dan om half5 zaterdagmiddag.. geen garages/sloop meer open! maar toch een 1.4GT downpide/tussenpijp (met middendemper ) geregeld en die er dus vandaag (zondag) opgezet. Viel nog niet echt mee.. moest eerst mn originele pijp doorslijpen omdat hij er anders niet onder vandaan wilde.. en verder had ik erg ruzie met GunGum rommel wat echt niet te gebruiken valt
MAAARRRR het resultaat mag er wezen! super mooie diepe subtiele brom.. ben TROTS!
Wat hebben we verder nog gedaan, Tank_driver was er vandaag.. getracht zn probleem met het inhouden vd motor op te lossen.. das niet echt gelukt maar audio dingen zijn wel weer gelukt dus toch een productieve dag!
omdat het zonnetje scheen heb ik mn nieuwe blok ook maar eens naar buiten gereden.. en lekker buiten op mn platte gat de cilinderkop verwijderd..
en toen begon het te sneeuwen.
===============
Overigens is de planning nu om een rode GT aan te schaffen, daar een motor in te leggen.. en dan mijn witte mormel te gaan verkopen in onderdelen. dat zal nog wel een maandje duren.. inprincipe gaat de hele 1.0 in de verkoop. Al wissel ik wel wat onderdelen uit met de GT..
nou dat was mijn update wel weer, ik heb foto's.. maar tenzij iemand mij gaat vertellen hoe ik mijn email instellingen (orange free) op mn ericsson k700i goed krijg, blijven die foto's op mn telefoon
ben ik dit weekend ook weer aan het beunen geweest en op leuke en minder leuke dingen gestuit!
zaterdagmorgen eerst rondje NLD gedaan, eerst gezellig bij Aad een Sebring einddemper opgehaald en Maarten geholpen met het bandjes wisselen.. Toen door naar DenHaag om een cilinderkop op te halen bij AX_mania
thuis aangekomen natuurlijk gelijk aan het beunen geslagen! einddemper MOEST er gelijk onder. Alleen brak toen mijn tussenpijp finaal doormdden.. en toen deze dus aan de achterzijde naar beneden kwam zetten scheurde hij bij mn spruitstuk ook gelijk kapot..
Daar sta je dan om half5 zaterdagmiddag.. geen garages/sloop meer open! maar toch een 1.4GT downpide/tussenpijp (met middendemper ) geregeld en die er dus vandaag (zondag) opgezet. Viel nog niet echt mee.. moest eerst mn originele pijp doorslijpen omdat hij er anders niet onder vandaan wilde.. en verder had ik erg ruzie met GunGum rommel wat echt niet te gebruiken valt
MAAARRRR het resultaat mag er wezen! super mooie diepe subtiele brom.. ben TROTS!
Wat hebben we verder nog gedaan, Tank_driver was er vandaag.. getracht zn probleem met het inhouden vd motor op te lossen.. das niet echt gelukt maar audio dingen zijn wel weer gelukt dus toch een productieve dag!
omdat het zonnetje scheen heb ik mn nieuwe blok ook maar eens naar buiten gereden.. en lekker buiten op mn platte gat de cilinderkop verwijderd..
en toen begon het te sneeuwen.
===============
Overigens is de planning nu om een rode GT aan te schaffen, daar een motor in te leggen.. en dan mijn witte mormel te gaan verkopen in onderdelen. dat zal nog wel een maandje duren.. inprincipe gaat de hele 1.0 in de verkoop. Al wissel ik wel wat onderdelen uit met de GT..
nou dat was mijn update wel weer, ik heb foto's.. maar tenzij iemand mij gaat vertellen hoe ik mijn email instellingen (orange free) op mn ericsson k700i goed krijg, blijven die foto's op mn telefoon
-
- AX super weirdo
- Posts: 4586
- Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
- Contact:
q01z wrote: en verder had ik erg ruzie met GunGum rommel wat echt niet te gebruiken valt
MAAARRRR het resultaat mag er wezen! super mooie diepe subtiele brom.. ben TROTS!
Gungum moet je niet gebruiken,.......Kauwgom werkt veel makkelijker
Ik ben blij dat jij blij bent.......veel plezier ermee
TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah