Rob GT wrote:Enne, leon... je hebt dus een 1.0 van zo'n 650 KG gestript. Zijn een kooi en GTI motor en wat extra platen dan zo zwaar dat je op 788 KG uitkomt? Mijn GTI weegt 785 op kenteken, en die is dan toch echt niet gestript!
Sorry voor de late reactie, maar ik heb het razend druk en dus weinig tijd om te internetten. Maar vanavond moest het weer eens, vond ik
Ja inderdaad, ik had een 637 kg 1.0 gekocht. Maar met alle (verplichte) voorzieningen voor de rally wordt ie toch een portie zwaarder. Neem ook eens een motor, bak, incl. kabelboom+computer enz. uit een GTI, kijk eens wat dat meer weegt tov zo'n 1.0 carb. motor met 4 bak. Dan nog een rolkooi, 2 kuipstoelen, een brandblusinstallatie, een losse brandblusser, hoodpins, tripmaster, voetensteun navi, carterplaat, tankbeschermer, enz, enz. Het lijkt niks, totdat je het allemaal op een hoop gooit en gaat wegen
Als je je GTi ombouwd conform de huidige rally-eisen, denk ik dat ie zeker tegen de 950 kg gaat wegen. En dan nog eens 2 volwassen personen erin van gemiddeld ieder 70 kg, dan moet die GTi behoorlijk aan de bak om snel vooruit te kunnen
Wat zegt men ook alweer; om 10 kg vooruit te trekken hebben je 1 pk nodig
Groet en gaef gaas !