ik heb eindelijk de aandrijfashoes geplaats (zie hier).
Maar daar ging het mij niet om, want ik ging onder de auto liggen om de remmen. Als ik rem dan knalt het rempedaal steeds terug. Eerst dacht ik aan lucht in het systeem maar dat was het niet. Naar een grondige inspectie kwam ik bij de achterrem terecht.
Het wiel hebben we eraf gehaald en als je dan dat ding draait waar de band op zit (hoe heet ie ook al weer) dan draait ie op den duur vast. Geen flauw idee wat het is en konden het vandaag ook niet meer achterhalen want om de trommels te bekijken hadden we inbussleuter nr 11 nodig en die hadden we niet. Bij de nieuwere AXen moet je aan een schroefje achter een boutgat draaien oid om de trommel de verwijderen. Nu moet het met een inbus aan de achterkant. Vreemd, vreemd, vreemd.
Iemand een idee wat stuk kan zijn.
achterrem kapot
Moderators: denny, vtspower, webmasters
achterrem kapot
administrator & moderator Citroën-forum.nl
Brutus wrote:Je bedoelt de trommel zelf? Dat die op den duur zelf vast draait?
Als je op de rem trapt, kan dan een 2e persoon de trommel nog wat bewegen???
Of zet em op de handrem? En kijk dan nog eens?
als je op de rem trapt of als je hem op de handrem zet dan zit hij helemaal vast. Het is ook zo vaag want soms die ie het wel en soms niet
administrator & moderator Citroën-forum.nl
-
- AX Master Spammer
Joost wrote:het kan zijn dat je schoen los is gekomen
en tussen je rempedaal en schutbord vast zit :big
Nee maar losse remschoen heb ik ook al eens gehad. Toen sloeg me achterwiel idd vast.
Wat het ook kan zijn (blijkt sinds gisteren bij mij het geval te zijn ) is dat het zelfstellend mechanisme vastzit en de remschoenzoedoende aanlopen.
Ennieweej, d'r af die trommel, dan zie je het vanzelf
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)