Hallo,
Ik ben nieuw hier, zoek een AX voor mijn vrouw. Ik zag een '92 met die ronde bumbers, echter is dit het laatste model??
was een 1.1i
laat ff even weten aub.
Ray
wanneer kwam de laatste generatie AX?
Moderator: webmasters
paar duidelijke verschillen:
type I
oranje knipperlichten voor, citroen-logo links op motorkap, vierkant dashboard, vierkante achterspoiler onder achterruit, achterlichten duidelijk rood, oranje, wit.
type II
witte knipperlichten voor, citroen-logo midden op motorkap, afgerond dashboard, afgeronde achterspoiler onder achterruit, achterlichten een stuk donkerder
voor handig vergelijken van uitvoeringen kijk op www.autoweek.nl onder "carbase"
_______________________________________________________________________________
ax 1.4 diesel (type II) - 316500
type I
oranje knipperlichten voor, citroen-logo links op motorkap, vierkant dashboard, vierkante achterspoiler onder achterruit, achterlichten duidelijk rood, oranje, wit.
type II
witte knipperlichten voor, citroen-logo midden op motorkap, afgerond dashboard, afgeronde achterspoiler onder achterruit, achterlichten een stuk donkerder
voor handig vergelijken van uitvoeringen kijk op www.autoweek.nl onder "carbase"
_______________________________________________________________________________
ax 1.4 diesel (type II) - 316500
type 2 kwam ongeveer vanaf '92
echter zijn er in de periode 91/92 een aantal dingen die niet kloppen omdat citroen van oude onderdelen af moest ofzo
als de door jou gespotte ax 1.1i een 'ronde' achterbumper heeft en daarmee ook een vrijwel gladde achterklep dan is het vrijwel zeker een type2, dus het laatste type.. ook het geboortejaar van deze ax [92] verraad dit.
misschien is het wel handig om dit:
http://www.axclub.net/how/kopen/kopen.pdf
even te lezen, daarin staan tiips en dingen waar je op moet letten bij de aanschaf van een AX
echter zijn er in de periode 91/92 een aantal dingen die niet kloppen omdat citroen van oude onderdelen af moest ofzo
als de door jou gespotte ax 1.1i een 'ronde' achterbumper heeft en daarmee ook een vrijwel gladde achterklep dan is het vrijwel zeker een type2, dus het laatste type.. ook het geboortejaar van deze ax [92] verraad dit.
misschien is het wel handig om dit:
http://www.axclub.net/how/kopen/kopen.pdf
even te lezen, daarin staan tiips en dingen waar je op moet letten bij de aanschaf van een AX
helemaal bedankt,
We gaan vanavond even kijken. Hebben we weer drie auto's voor de deur staan.
Beetje veel, maarja...
De AX heeft een 1.1i motor en heeft 122000 gereden. Lichtmetalen velgen, origineel. bouwjaar '92 en nieuwe distributieriem (kost dat trouwens om te laten vervangen?) en een rond dashboard. Dus dan moet dit een type 2 zijn.
Ik laat wel even weten wat het geworden is.
Groeten,
Ray
We gaan vanavond even kijken. Hebben we weer drie auto's voor de deur staan.
Beetje veel, maarja...
De AX heeft een 1.1i motor en heeft 122000 gereden. Lichtmetalen velgen, origineel. bouwjaar '92 en nieuwe distributieriem (kost dat trouwens om te laten vervangen?) en een rond dashboard. Dus dan moet dit een type 2 zijn.
Ik laat wel even weten wat het geworden is.
Groeten,
Ray
Wellicht heb je wat meer gegevens over de AX'en.. Nummerplaten etc. Wie weet is het een oud lid van de club. Of is de auto eerder in de club rondgeweest. Dan heb je er direct een stukje geschiedenis bij!
Zoals Marc al zei, die PDF bevat een keurig uitgelegd verhaal waar je op moet letten bij de aanschaf van een AX.
Ennuh, een 1.1i is rap zat. Type daarentegen is ook handig om te weten, bijv. de Volcane. En dan is 122.000 niet veel voor een AX van 92.
En je bent altijd vrij om even de vraagprijs met de opties van de AX te posten. Inmiddels weten we hier allen een goede prijs voor een soort AX neer te zetten, wees dus niet te snel met het toegeven aan de verkoper!
Zoals Marc al zei, die PDF bevat een keurig uitgelegd verhaal waar je op moet letten bij de aanschaf van een AX.
Ennuh, een 1.1i is rap zat. Type daarentegen is ook handig om te weten, bijv. de Volcane. En dan is 122.000 niet veel voor een AX van 92.
En je bent altijd vrij om even de vraagprijs met de opties van de AX te posten. Inmiddels weten we hier allen een goede prijs voor een soort AX neer te zetten, wees dus niet te snel met het toegeven aan de verkoper!
Distributie snaar vervangen kost ongeveer 150 euro schat ik. Met een rond dashboard is type 2. Maar 91 en 92 is echt een overgangsperiode. Aan de passagierszijde van de auto onder de motorkap zit ergens een 4 cijferig nummer. Dit is het orga nummer aan de hand hiervan kan je nieuwe onderdelen bestellen bij de garage.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Oke het is een AX First Class 1.1i driedeurs. Groenmet. en groen getint glas.
origineel lichtmetalen velgen. 122.000 km volgens mij geen opties verder.
Ik heb er mee gereden en het wagentje liep als een zonnetje, stil en zonder rammels (dat het kan). Bekleding ziet er prachtig uit.
Stoelen zijn niet doorgezeten en voelen comfortabel aan.
Geen schade, Alleen het lijstje wat om het achterraam zit los. Moet ik even een nieuwe voor halen.
Kortom gekocht voor ? 850,-
Yep, en dat is drie naast de Lancia Lybra en een Golf Cabrio type 1
Ray
origineel lichtmetalen velgen. 122.000 km volgens mij geen opties verder.
Ik heb er mee gereden en het wagentje liep als een zonnetje, stil en zonder rammels (dat het kan). Bekleding ziet er prachtig uit.
Stoelen zijn niet doorgezeten en voelen comfortabel aan.
Geen schade, Alleen het lijstje wat om het achterraam zit los. Moet ik even een nieuwe voor halen.
Kortom gekocht voor ? 850,-
Yep, en dat is drie naast de Lancia Lybra en een Golf Cabrio type 1
Ray
Oke het is een AX First Class 1.1i driedeurs. Groenmet. en groen getint glas.
origineel lichtmetalen velgen. 122.000 km volgens mij geen opties verder.
Ik heb er mee gereden en het wagentje liep als een zonnetje, stil en zonder rammels (dat het kan). Bekleding ziet er prachtig uit.
Stoelen zijn niet doorgezeten en voelen comfortabel aan.
Geen schade, Alleen het lijstje wat om het achterraam zit los. Moet ik even een nieuwe voor halen.
Kortom gekocht voor ? 850,-
Yep, en dat is drie naast de Lancia Lybra en een Golf Cabrio type 1
Ray
origineel lichtmetalen velgen. 122.000 km volgens mij geen opties verder.
Ik heb er mee gereden en het wagentje liep als een zonnetje, stil en zonder rammels (dat het kan). Bekleding ziet er prachtig uit.
Stoelen zijn niet doorgezeten en voelen comfortabel aan.
Geen schade, Alleen het lijstje wat om het achterraam zit los. Moet ik even een nieuwe voor halen.
Kortom gekocht voor ? 850,-
Yep, en dat is drie naast de Lancia Lybra en een Golf Cabrio type 1
Ray