Lekke koppakking ?
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Het idee van water en sop is dat het ontvettend is. Om alle restanten eruit te krijgen. Sop kan alleen vormen op plekken waar er lucht bij kan. Alleen in je reservoir. En dat is geen probleem.
Doorspoelen kan wel. Maar daar komt niks mee los. Het circuit moet onder druk komen en goed door verhitten. Dat doe je het beste door er mee in de file te gaan staan. Beetje antivries erbij met dit weer.
Als het water vies wordt laat je het eruit lopen en doe je er nieuw in. Totdat het hoop ik niet meer vies wordt. Dan koelvloeistof erin.
Ik blijf hopen dat het losgekomen rotzooi is. Anders zijn weer terug bij af.
Doorspoelen kan wel. Maar daar komt niks mee los. Het circuit moet onder druk komen en goed door verhitten. Dat doe je het beste door er mee in de file te gaan staan. Beetje antivries erbij met dit weer.
Als het water vies wordt laat je het eruit lopen en doe je er nieuw in. Totdat het hoop ik niet meer vies wordt. Dan koelvloeistof erin.
Ik blijf hopen dat het losgekomen rotzooi is. Anders zijn weer terug bij af.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
sop ??? bedoel je afwas middel. Dat zorgt er gewoon voor dat vetmoleculen kunnen binden aan watermoleculen waardoor je vet op kan lossen in water. Dat geld dus voor de hele oplossing.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Ik bedoelde afwasmiddel ja. Dan werkt het toch ideaal? Mijn oom heeft het bij verschillende auto's al zo gedaan.
Toch de manier om het zakie goed schoon te krijgen?
Toch de manier om het zakie goed schoon te krijgen?
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Dit antwoord gaven ze dus bij Klaver Alkmaar, de Citroën dealer...
`t is maar dat je het weet maar mijn vorige ax hebben ze daar op de brug in de brand laten vliegen, en het was nog mijn diesel ook....dus niet eens benzine,
als je het niet gelooft moet je mijn naam maar eens noemen daar dan schieten ze meteen in de stress. nee, ze zijn pas net citroen dealer daar en niet kundig met modellen van voor 2000, dat was toen nog boots citroen bij de kooimeer. (ook die begrepen het niet helemaal trouwens)
mijn huidige dealer, waar je gewoon wel naast je auto en ook eronder mag staan op de brug, (heerhugowaard) heeft heel mooi spul uit een tube.
zo in je koelsysteem, daar vormt het kleine rubberen balletjes, en na 10.000 km, gewoon aftappen en nieuwe vloeistof erin, en nooit meer last van oranje of vies koelwater.
sinds ik daar ben nooit meer stil gestaan met mijn 2 ax`en,
arjan van het forum werkt er trouwens
je kan inderdaad beter naar sander rijden,
dealers zijn alleen maar geinteresseerd in omzet en niet in jouw ax.
Kijk Eric, zo hoor je nog eens wat... Een Citroen Dealer zegt
dus ook niet alles ! Maar goed, ik denk dat van elke garage wel
positieve + negatieve dingen te vertellen zijn, maar ik blijf het
lastig vinden.
En inderdaad, zoals ik al zei, Sander heeft me onwijs goed geholpen, en ik vertrouw meer op hem dan op een garage
dus ook niet alles ! Maar goed, ik denk dat van elke garage wel
positieve + negatieve dingen te vertellen zijn, maar ik blijf het
lastig vinden.
En inderdaad, zoals ik al zei, Sander heeft me onwijs goed geholpen, en ik vertrouw meer op hem dan op een garage
Nou, ben er achter wat ie mankeert.... Afgelopen weekend moest er weer een liter vloeistof in, en ik heb vanmiddag bij Mediamarkt m'n radio in laten bouwen, en daar lag ook een klein plasje vloeistof, lekker gladde vloer daar, dus goed zichtbaar.
Ben brutaal geweest, en gewoon langs Klaver, Citroen dealer geweest, en gezegd: 2 maanden terug hebben jullie m'n thermostaat vervangen, en sindsdien lekt ie vloeistof (wie weet, zit er iets los, dacht ik ?)
Hun gekeken, wat blijkt: radiator lek.... Kosten EUR 215,=
Heb gezegd dat ik geen geld had (heb ik ook niet, ga volgende maand op vakantie, dat moet ook betaald worden) en gezegd dat ik over een paar weken wel bel en of het kwaad kon of ik zo ff door blijf rijden.
Kon geen kwaad, als ik de temperatuur en het koelvloeistofniveau maar goed in de gaten houd. Dat ga ik dus doen. Temp. komt zowiezo niet hoger dan 90 gr.c., en ik vul elke week m'n vloeistof wel bij.
Maar mooi dat ik die radiotor niet bij de Citroendealer laat vernieuwen ! Heb een adresje hier in Egmond, ga daar volgende week wel even informeren. En dan sparen...
Balen hoor, het een na het ander begeeft het, dacht met een koopje deze auto gekocht te hebben, maar ben nu inmiddels al veel geld kwijt aan defekten... Maar hij is het waard haha !
Ben brutaal geweest, en gewoon langs Klaver, Citroen dealer geweest, en gezegd: 2 maanden terug hebben jullie m'n thermostaat vervangen, en sindsdien lekt ie vloeistof (wie weet, zit er iets los, dacht ik ?)
Hun gekeken, wat blijkt: radiator lek.... Kosten EUR 215,=
Heb gezegd dat ik geen geld had (heb ik ook niet, ga volgende maand op vakantie, dat moet ook betaald worden) en gezegd dat ik over een paar weken wel bel en of het kwaad kon of ik zo ff door blijf rijden.
Kon geen kwaad, als ik de temperatuur en het koelvloeistofniveau maar goed in de gaten houd. Dat ga ik dus doen. Temp. komt zowiezo niet hoger dan 90 gr.c., en ik vul elke week m'n vloeistof wel bij.
Maar mooi dat ik die radiotor niet bij de Citroendealer laat vernieuwen ! Heb een adresje hier in Egmond, ga daar volgende week wel even informeren. En dan sparen...
Balen hoor, het een na het ander begeeft het, dacht met een koopje deze auto gekocht te hebben, maar ben nu inmiddels al veel geld kwijt aan defekten... Maar hij is het waard haha !
Thanx voor de tip Kakelbont ! Maar ik ben a-technisch... haha !
Weet nog net waar ik de koelvloeistof in moet gooien, en daar houdt
het wel mee op, dus ik ben genoodzaakt om het te laten doen.
Ik kan natuurlijk wel door degene die mijn auto eventueel gaat doen, een 2e hands radiotor erin laten zetten, kan natuurlijk even rond bellen bij sloperijen...
Weet nog net waar ik de koelvloeistof in moet gooien, en daar houdt
het wel mee op, dus ik ben genoodzaakt om het te laten doen.
Ik kan natuurlijk wel door degene die mijn auto eventueel gaat doen, een 2e hands radiotor erin laten zetten, kan natuurlijk even rond bellen bij sloperijen...
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2115
- Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
- Location: Den Ham (OV)
- Contact:
Meen dat mijn diesel radiator gloednieuw iets van 100 euro was, geen idee of het een originele was of imitatie, moet em dr nog steeds ns onder bouwen, de mijne lekt gelukkig amper.
Kakelbont: Wees dan maar blij dat je geen type2 hebt, wat een klerewerk is het dan om em op zn plek te krijgen, maar ik denk dat Cindy de gewone radiator bedoeld, kachelradiator kan nooit zo duur zijn, ik was 55 euro kwijt voor een nieuwe.
Kakelbont: Wees dan maar blij dat je geen type2 hebt, wat een klerewerk is het dan om em op zn plek te krijgen, maar ik denk dat Cindy de gewone radiator bedoeld, kachelradiator kan nooit zo duur zijn, ik was 55 euro kwijt voor een nieuwe.
Hallo allemaal,
Omdat ik even geen geld heb om m'n radiateur te laten vervangen, heb ik op aanraden van vrienden van dat spul gekocht, wat je in je radiateur moet gooien, en dan de boel afdicht. (je hebt het van Bar's Leak, maar ik heb een ander, vlgs de winkel, beter merk, vloeibaar spul)
Nu moet ik dat in de radiateur gooien, eerst dop eraf, auto starten, en dan na 5 minuten het spul erin.
Alleen, ik kan geen dop vinden op de radiateur, heb zaterdag gekeken waar de radiateur zit (wist ik nl. niet, zoals jullie weten ben ik a-technisch, maar wel steeds meer lerend haha ) en de radiateur heb ik gevonden !
Maar ik kan geen dop vinden, nu zit naast de radiateur het koelvloeistoftankje, moet ik het dan daar in gooien, of zit er ergens verscholen aan de zijkant nog een dop ofzo ?
Help me asjeblieft !!!
Bedankt alvast !
Omdat ik even geen geld heb om m'n radiateur te laten vervangen, heb ik op aanraden van vrienden van dat spul gekocht, wat je in je radiateur moet gooien, en dan de boel afdicht. (je hebt het van Bar's Leak, maar ik heb een ander, vlgs de winkel, beter merk, vloeibaar spul)
Nu moet ik dat in de radiateur gooien, eerst dop eraf, auto starten, en dan na 5 minuten het spul erin.
Alleen, ik kan geen dop vinden op de radiateur, heb zaterdag gekeken waar de radiateur zit (wist ik nl. niet, zoals jullie weten ben ik a-technisch, maar wel steeds meer lerend haha ) en de radiateur heb ik gevonden !
Maar ik kan geen dop vinden, nu zit naast de radiateur het koelvloeistoftankje, moet ik het dan daar in gooien, of zit er ergens verscholen aan de zijkant nog een dop ofzo ?
Help me asjeblieft !!!
Bedankt alvast !
Cindy wrote:Hallo allemaal,
Omdat ik even geen geld heb om m'n radiateur te laten vervangen, heb ik op aanraden van vrienden van dat spul gekocht, wat je in je radiateur moet gooien, en dan de boel afdicht. (je hebt het van Bar's Leak, maar ik heb een ander, vlgs de winkel, beter merk, vloeibaar spul)
Nu moet ik dat in de radiateur gooien, eerst dop eraf, auto starten, en dan na 5 minuten het spul erin.
Alleen, ik kan geen dop vinden op de radiateur, heb zaterdag gekeken waar de radiateur zit (wist ik nl. niet, zoals jullie weten ben ik a-technisch, maar wel steeds meer lerend haha ) en de radiateur heb ik gevonden !
Maar ik kan geen dop vinden, nu zit naast de radiateur het koelvloeistoftankje, moet ik het dan daar in gooien, of zit er ergens verscholen aan de zijkant nog een dop ofzo ?
Help me asjeblieft !!!
Bedankt alvast !
IK vertel het niet
ik houd er niet zo van rotzooi in je koel of olie systeem te gooien
volgens mij dicht het veel meer gaten
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2744
- Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
- Location: Fijnaart (West Brabant)
- Contact:
Joost wrote:Cindy wrote:Hallo allemaal,
Omdat ik even geen geld heb om m'n radiateur te laten vervangen, heb ik op aanraden van vrienden van dat spul gekocht, wat je in je radiateur moet gooien, en dan de boel afdicht. (je hebt het van Bar's Leak, maar ik heb een ander, vlgs de winkel, beter merk, vloeibaar spul)
Nu moet ik dat in de radiateur gooien, eerst dop eraf, auto starten, en dan na 5 minuten het spul erin.
Alleen, ik kan geen dop vinden op de radiateur, heb zaterdag gekeken waar de radiateur zit (wist ik nl. niet, zoals jullie weten ben ik a-technisch, maar wel steeds meer lerend haha ) en de radiateur heb ik gevonden !
Maar ik kan geen dop vinden, nu zit naast de radiateur het koelvloeistoftankje, moet ik het dan daar in gooien, of zit er ergens verscholen aan de zijkant nog een dop ofzo ?
Help me asjeblieft !!!
Bedankt alvast !
IK vertel het niet
ik houd er niet zo van rotzooi in je koel of olie systeem te gooien
volgens mij dicht het veel meer gaten
Ik ben idd ook geen fan van die troep. Bij mijn vaders xantia hielp het nix (lekke kachelradiator toen) en nu die kachelradiator vervangen is loopt de motor nog steeds op een hogere temperatuur als eerst. Dat spul gaat overal zitten.
Maar het spul moet in ieder geval in je koelwater, dus in dat tankje idd.
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Pffff haha, van deze verhalen wordt ik ook niet vrolijk ! Maar niet doen dus ? Had er nl. ook positieve verhalen over gehoord, maar wat jullie zeggen klinkt heel logisch. Het zal idd gaten dichten, die helemaal
niet dicht mogen...
Hij verliest nog net zoveel vloeistof als een paar weken geleden (vul elke week bij, moet dan alleen het bovenste halsje zeg maar van de koelvloeistoftank bijvullen)
Misschien verstandig om zo lang het goed gaat, en het lek (nog) niet
groter wordt, gewoon zo te blijven rijden, en in de tussentijd wat sloperijen bellen en op zoek gaan naar een nieuwe, 2e hands, radiateur ?
Volgens mij kan ik zo, zolang ie nog niet zoveel lekt, nog aardig wat weekjes, misschien maandjes blijven rijden, over 2 maanden heb ik wel weer geld. En als ik dan tegen die tijd een 2e hands radiateur heb gevonden, scheelt dat ook geld natuurlijk.
Nog meer tips zijn welkom !
niet dicht mogen...
Hij verliest nog net zoveel vloeistof als een paar weken geleden (vul elke week bij, moet dan alleen het bovenste halsje zeg maar van de koelvloeistoftank bijvullen)
Misschien verstandig om zo lang het goed gaat, en het lek (nog) niet
groter wordt, gewoon zo te blijven rijden, en in de tussentijd wat sloperijen bellen en op zoek gaan naar een nieuwe, 2e hands, radiateur ?
Volgens mij kan ik zo, zolang ie nog niet zoveel lekt, nog aardig wat weekjes, misschien maandjes blijven rijden, over 2 maanden heb ik wel weer geld. En als ik dan tegen die tijd een 2e hands radiateur heb gevonden, scheelt dat ook geld natuurlijk.
Nog meer tips zijn welkom !