Rob aka Rob GT, fiets + Yamaha/Honda/MZ + Saxo VTS

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Bij mij zitten de schakelaars op de plaats van de asbak. Gaan de mensen meteen niet meer roken in je auto ;)
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Post by Rob GT »

freewheeler wrote:Van die tussendemper ben ik praktisch zeker, ik heb nl. mijn kat vervangen met een tussenstuk van een GTI zonder kat ( hadden ze hier in Belgi? alleszins ff te koop) en daar zat ook zo'n tussendemper op.

Nu ja zonder die demper: had ff een enkele buis tussen mijn spaghetti en moto- uitlaat zitten, en alles in 15 meter omtrek stond te daveren :P
Heb toch maar die tussendemper erop gelaten dan, is toch een soort van doorstroom-type, houdt echt niet zoveel tegen...


Ik heb ze er beiden tussenuit gehaald, kat en tussendemper... heb nu een enkele pijp tussen het uitlaatspruistuk (die dikke buis) en de einddemper. (sluit trouwens nog niet goed aan op de Devil einddemper) maar vind het geluid nog steeds niet zo heel hard eigenlijk.

Ik reed pas mee in een CRX (lekkere sportstoeltjes!!) en die had 2 dikke pijpen... (links en rechts 1, staat erg mooi wil ik ook wel op de AX) trok ff door naar 6000 toeren, horen en zien verging me. Heerlijk!!! Die gast wilde de einddempers ook nog eens gaan uithollen :shock: hoor je hem helemaal al van kilometers afstand aankomen :twisted:

Moet wel eerlijk bekennen dat zo'n CRX ook niet veel demping in de vorm van deurbekleding lijkt te hebben.
Image

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Rob GT wrote:
freewheeler wrote:Van die tussendemper ben ik praktisch zeker, ik heb nl. mijn kat vervangen met een tussenstuk van een GTI zonder kat ( hadden ze hier in Belgi? alleszins ff te koop) en daar zat ook zo'n tussendemper op.

Nu ja zonder die demper: had ff een enkele buis tussen mijn spaghetti en moto- uitlaat zitten, en alles in 15 meter omtrek stond te daveren :P
Heb toch maar die tussendemper erop gelaten dan, is toch een soort van doorstroom-type, houdt echt niet zoveel tegen...


Ik heb ze er beiden tussenuit gehaald, kat en tussendemper... heb nu een enkele pijp tussen het uitlaatspruistuk (die dikke buis) en de einddemper. (sluit trouwens nog niet goed aan op de Devil einddemper) maar vind het geluid nog steeds niet zo heel hard eigenlijk.

Ik reed pas mee in een CRX (lekkere sportstoeltjes!!) en die had 2 dikke pijpen... (links en rechts 1, staat erg mooi wil ik ook wel op de AX) trok ff door naar 6000 toeren, horen en zien verging me. Heerlijk!!! Die gast wilde de einddempers ook nog eens gaan uithollen :shock: hoor je hem helemaal al van kilometers afstand aankomen :twisted:

Moet wel eerlijk bekennen dat zo'n CRX ook niet veel demping in de vorm van deurbekleding lijkt te hebben.


Ik hoop voor je dat je je lambda-sonde hebt laten zitten.... Anders kan je motormanagement wel eens moeilijk gaan doen.

Bij mijn oude AX GTI zat er ook geen kat. en tussendemper meer onder. Nou ik kan je vertellen dat ik heel wat boze buren gezien heb. Dat ding maakte een hels kabaal....

Aan de andere kant, wees blij dat het geluid niet te hard is, want je word gek met lange afstanden op de rijksweg. Toen ik naar Full-Speed in zwolle kwam had ik zo'n ruis in me oren.
Freude am Fahren.

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

dan doe je denk ik niet echt iets goed.. want mijn remus maakt ook best wat herrie maar meer buiten de auto dan binnen de auto, misschien toevallig dat ie wat lekt bij de flens voor of zo want dan krijg je veel lawaai in de auto
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

freewheeler
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 131
Joined: WedOct20, 2004 9:59:55 PM
Location: Belgi?

Post by freewheeler »

Iets verkeerd?

Dacht ik niet hoor... alles keurig gemonteerd ( heb wel speciale flens moeten maken om motoruitlaat op tussenpijp te krijgen, maar alles is netjes dicht hoor :) )

mss. iets te maken met spaghetti, ik weet het niet..
AX 1.6 GTi / AX 1.4 RD / AX 1.4 racer

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Post by Rob GT »

Heb eindelijk met moeite de uitlaat dicht gekregen volgens mij. (zag geen druppeltjes en rook meer voor de einddemper tenminste)

Ben eigenlijk toch niet zo tevreden met die nieuwe uitlaat. Opzich wel een leuk geluid en ietsjes meer vermogen enzo... maar met optrekken rammelt de uitlaat :evil: en hij is gewoon te kort. Mijn einddemper hangt niet alleen hoger maar ook nog een keer achter de bumper ipv mooi eronder (heb een stuk uit de bumper gesneden om de einddemper wat 'lucht en ruimte' te geven) deze 'blaast' nu dus tegen de bumper. :roll:

Dat is opzich helemaal niet erg. Maar hij steunt niet meer op de rubbers meer maar 'zweeft' meer in de rubbers en dat lijkt me niet de bedoeling? Oplossing van een ijzerdraadje en tape is niet mijn manier van werken eigenlijk. :evil:

Kijk het even aan maar het blijft zeker niet zo.

Misschien wat voor een volgende sleutelmeeting ofzo.
Image

freewheeler
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 131
Joined: WedOct20, 2004 9:59:55 PM
Location: Belgi?

Post by freewheeler »

nog ff opmerking: een devil of remus houdt echt wel wat meer tegen dan een goeie moto-uitlaat, maar maakt volgens mij wel mooier geluid. Kan je gedemonteerd zo door je pot heen kijken? Ik dacht van niet...

Ivm je rubbers: kun je de uitlaat niet wat verdraaien t.o.v. de tussenbuis? Misschien helpt dat wel, want de einddemper maakt toch een hoek t.o.v. de tussenbuis. Je kunt dan tenminste hem iets in ??n rubber laten hangen?

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Post by Rob GT »

freewheeler wrote:nog ff opmerking: een devil of remus houdt echt wel wat meer tegen dan een goeie moto-uitlaat, maar maakt volgens mij wel mooier geluid. Kan je gedemonteerd zo door je pot heen kijken? Ik dacht van niet...

Ivm je rubbers: kun je de uitlaat niet wat verdraaien t.o.v. de tussenbuis? Misschien helpt dat wel, want de einddemper maakt toch een hoek t.o.v. de tussenbuis. Je kunt dan tenminste hem iets in ??n rubber laten hangen?


Ik begrijp wat je bedoelt maar ik ben allang blij dat ie niet meer lekt eigenlijk. En bovendien hangt ie niet alleen hoger maar ook wat verder naar achteren (richting motor dus) De rubbers hangen zeg maar meer horizontaal ipv verticaal.

Heb het ff uitgetekend:
Image

Tekening is niet helemaal waarheidsgetrouw maar het gaat om het idee en dat is zo duidelijk dacht ik zo?

Weet eigenlijk niet of ik zo mijn uitlaatspruitstuk onnodig belast? Of ben ik nu een beetje parano?de?

En eigenlijk is het ook mooier als je een leuk eindpijpje ziet ipv een half rond zwart gat.
Image

freewheeler
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 131
Joined: WedOct20, 2004 9:59:55 PM
Location: Belgi?

Post by freewheeler »

Hey,

mooie en duidelijke tekening... ik denk eerlijk gezegd dat het toch beter is dat de uitlaat kan hangen hoor, want idd. het spruitstuk zal wat meer belast worden. Gaat natuurlijk niet direct stuk gaan, want je hebt onderaan het spruitstuk ook nog een verbinding. Gaat wel een paar maandjes mee, en anders zul je het wel horen als er vooraan enkele bouten loskomen aan het blok 8)

Je zou natuurlijk de ophangpunten iets naar boven kunnen plooien, maar je hebt a) weinig plaats, en b) tis geen nieuw materiaal h? :wink: .

Dus... binnenkort inderdaad wat aan werken!

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

http://www.tuningclubfriesland.nl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=29&sid=f48432e3c3037c1c5bb20fd1db72788b

hej rob lees dat draadje eens door misschien kan hij wat voor jou betekenen ..
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Post by Rob GT »

Freewheeler... ik heb een (tijdelijke) oplossing zodat ie kan hangen. Maar ben daar niet zo tevreden over natuurllijk.

@TTF, bedankt voor de link! Zal eens kijken wat het kost om aan beide zijden een uitlaatje te hebben! Gizart gaf aan dat een maat van 'em ook zoiets deed, maar daar hoor ik niet zoveel van :cry:
Image

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

ik zal zaterdag eens bij hem langs met joris...

en binnenkort ook eens met de ford.. kijken of hij wat leuks voor me kan maken :D
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

User avatar
Joris
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2018
Joined: TueAug12, 2003 12:51:05 AM
Location: Heerenveen (Friesland)
Contact:

Post by Joris »

Rob als je aan elke kant 1 pijp wilt moet je al snel rekenen op 400 euro.
Dit is dan in Rvs en gebeitst (eventueel in je bumper verwerkt)

Een hoop geld, maar als dat is wat je graag wilt!
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

tja maak het maar eens zelf .. van rvs.. en goed passend ben je wel ff bezig..
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Post by Rob GT »

TTF wrote:tja maak het maar eens zelf .. van rvs.. en goed passend ben je wel ff bezig..


Vooral ik ja :oops:

Maar 400 euro vind ik wat te veel :cry:

Zouden 2 uitlaten aan de zijkant goedkoper zijn? :wink: (AC Cobra style)
Image

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Post by Rob GT »

Zo... helemaal vanaf de 4e pagina...

Image

Image

Inmiddels al niet helemaal origineel meer maar ben dan ook al best een tijdje met de vorige eigenaar aan het 'onderhandelen' geweest.

En sinds eergisteren heeft mijn auto nieuwe APK!! Enige wat er moest gebeuren waren het afstellen van een morette en de CO. En sinds vandaag staat er 95.000 en een beetje op de teller!

Wat gaat er nog gebeuren:

- verlagen + koni's (nog steeds, iemand die zin heeft om te helpen?)
- bumpers spuiten (wordt er ziek van, ze zien er steeds zo armoedig grijs uit...) waarschijnlijk in kleur, net als de spiegels
- roest op de motorkap wegwerken
- katvervanger
- olietemperatuurmeter
- boxen voorin

Ik zie wel wat ik verder nog tegenkom! :wink:
Image

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

Na aaper ;) :P :lol:
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

robin
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 597
Joined: SunDec14, 2003 10:21:59 PM
Location: Dirkshorn
Contact:

Post by robin »

het blijven mooie velgen!!! ziet er goed uit Rob
BX GTI 16V 1987
XANTIA ACTIVA V6 1997
SAXO VTS 1998

Popmart
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2011
Joined: SatFeb28, 2004 2:24:24 PM
Location: Aken
Contact:

Post by Popmart »

Ziet er goed uit Rob!
Vooral als ie straks wat lager op zn poten staat :)

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Netjes geworden met die velgjes hoor Rob!

Post Reply