Sportuitlaat
Moderator: webmasters
Sportuitlaat
2 jaar geleden heb ik een dubbele devil pijp op de sloop meegenomen voor 5 euro. Helaas zitten er nu allerlei schotten los in de einddemper.
Hij is dus echt aan vervanging toe. Van wat ik tot nu toe gezien heb zijn die sportuitlaten nieuw behoorlijk duur.
Weet iemand welke sportuitlaten er verkrijgbaar zijn voor de AX model 2.
En wat ze zo'n beetje kosten. Remus heeft er wel 1 maar dat is een enkele pijp. En ik heb er liever 2 naast elkaar.
Hij is dus echt aan vervanging toe. Van wat ik tot nu toe gezien heb zijn die sportuitlaten nieuw behoorlijk duur.
Weet iemand welke sportuitlaten er verkrijgbaar zijn voor de AX model 2.
En wat ze zo'n beetje kosten. Remus heeft er wel 1 maar dat is een enkele pijp. En ik heb er liever 2 naast elkaar.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

-
- AX Master
- Posts: 1979
- Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
- Location: Hoogeveen (Drenthe)
- Contact:
Gewoon een beetje rondvragen hier en marktplaats.nl in de gaten houden.
Daar worden toch nog wel regelmatig uitlaatjes aangeboden hoor
Misschien past dit topic ook ietsjes beter in "gezocht"
Daar worden toch nog wel regelmatig uitlaatjes aangeboden hoor

Misschien past dit topic ook ietsjes beter in "gezocht"

Greetz Martin
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
Snowbard wrote:Sebring heeft een dubbele, die kostte mij 35 euro.
Dat zal dan niet nieuw zijn! Nieuw kosten de sebring en de remus beiden rond de 300 euro. Als je goedkoop uit wilt zijn moet je zelf gaan lassen, bv Powerfull maakt dempers (staan in de autostyle) vanaf 99 euro. Is best te doen, onder mijn vorige AX heb ik ook een uitlaat van Powerfull gelast (lees heeft mijn buurman gelast), dat zijn goed te betalen dempertjes. Het zijn absorbtiedempers, dus ze geven nog een mooi geluid ook.
Verder is er niet heel veel te krijgen. Supersprint maakt iig geen uitlaten meer voor AX.
Heeft iemand ervaring tussen het geluidsverschil van een Devil en een Sebring?
Bij zo'n universele demper moet je zeker ook de ophangbeugels er nog op lassen. En zelf een flens eraan lassen om het geheel passend te krijgen. Wel te doen... Maar ik geef er nu toch de voorkeur voor een origineel passende demper. Heb de laatste tijd nogal wat last van lekkage's tussen al die koppelstukken.
Bij zo'n universele demper moet je zeker ook de ophangbeugels er nog op lassen. En zelf een flens eraan lassen om het geheel passend te krijgen. Wel te doen... Maar ik geef er nu toch de voorkeur voor een origineel passende demper. Heb de laatste tijd nogal wat last van lekkage's tussen al die koppelstukken.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

Mark wrote:Heeft iemand ervaring tussen het geluidsverschil van een Devil en een Sebring?
Bij zo'n universele demper moet je zeker ook de ophangbeugels er nog op lassen. En zelf een flens eraan lassen om het geheel passend te krijgen. Wel te doen... Maar ik geef er nu toch de voorkeur voor een origineel passende demper. Heb de laatste tijd nogal wat last van lekkage's tussen al die koppelstukken.
Ik heb toen de uitlaat gewoon op de vervangingspijp gelast. aangezien het een nieuwe uitlaat is moet ie toch wel een behoorlijk tijdje meegaan. Je kan ook de flens van je oude pijp erop lassen. Hetzelfde geld voor de ophangbeugels.
Das ook nog een goed idee ja.
1 ding weet ik wel zeker. Het gaat een flink gelas worden om alles weer goed dicht te krijgen.
1 ding weet ik wel zeker. Het gaat een flink gelas worden om alles weer goed dicht te krijgen.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

Ik heb een sebring.. Zit een stoere brom in! Echt super.. Niet te gek maar wel net mooi genoeg.. Ik ben van mening dat wanneer je zo;n sportdempertje hebt er ook wel wat moet brullen.. (zelfs op een 1.1!)
Verder heb ik op de originele tussenpijp een losse flens tussen zitten (Lees: Originele tussenpijp is met KAT). Op mijn andere tussenpijp (ja: zonder KAT) heb ik een flens vastgelast!) Had toen ook een klein gaatje en knetterde als een schaap die au had...
Maar dat gaatje is inmiddels goed dicht geslibt... 

Verder heb ik op de originele tussenpijp een losse flens tussen zitten (Lees: Originele tussenpijp is met KAT). Op mijn andere tussenpijp (ja: zonder KAT) heb ik een flens vastgelast!) Had toen ook een klein gaatje en knetterde als een schaap die au had...

