Mijn 1.1 First Injection loopt al een tijdje niet zoals hoort. Motor maakt stationair erg veel touren, en als ik rijd en moet afremmen hoor en voel ik dat ie gas geeft. Ook het schakelen loopt dan niet zo soepel. Voorheen was dit een kwestie van in het begin flink op het gas en in de 2 em flink doortrekken. Maar laatste tijd helpt ook dit niet meer zo goed.
Was me wel opvalt is dat het probleem minder is als ik 98 tank ipv 95.
Dus wat zou de oorzaak van het probleem kunnen zijn?
Injectiehuis denk ik. Of je moet je gaskabel even verstellen
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Denk eerder dat veel potmetertjes last krijgen van de kou.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Denk dat veel gaskleppotmeters last beginnen te krijgen van ouderdom
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Denk dat ze last krijgen van wisselende omstandigheden. ZO GOED
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Zal binnenkort eens langs mn beun gaan, en mocht hij niets vinden dan breng ik em eens langs zo'n citro?nspecialist. Toch genoeg van die lui hier in de buurt.
Net even gaan kijken of ik de gaskabel kon instellen maar niet gelukt (ben maar een leek). Maar toen ik toen ik mbv de gaskabel gas gaf hoor ik soms gepruttel. Daarna zag ik dat onder de uitlaat de oprit aardig nat was.
Ook komt er nogal wat kwalm uit de uitlaat. Bij een stoplicht zie ik vaker mn eigen uitlaatdamp naast me.
is dit niet gewoon ed automatische choke die blijft hangen om bevriezing te voorkomen???
als ik namelijk mn choke eraf ram dan bevriest hij meteen.. ook met half choke.. dus ik draai meer toeren, [gas blijft erop hangen] en ik rook als een debiel...
Denk simpeler, als je motor zo weer een keer hoog stationair loopt, ga dan met voet onder je gaspendaalen kijk of je hem naar boven kunt trekken. Kan heel goed dat je gaspendaal of gaskabel blijft hangen. Zoja, ff uit elkaar schroeven, smeren, en niet te vast in elkaar zetten.
Popmart wrote:Net even gaan kijken of ik de gaskabel kon instellen maar niet gelukt (ben maar een leek). Maar toen ik toen ik mbv de gaskabel gas gaf hoor ik soms gepruttel. Daarna zag ik dat onder de uitlaat de oprit aardig nat was. Ook komt er nogal wat kwalm uit de uitlaat. Bij een stoplicht zie ik vaker mn eigen uitlaatdamp naast me.
Het is met dit weer vrij normaal dat er water(damp) uit je uitlaat loopt. Zeker met koude motor en zeker als er vooral korte stukjes met de auto gereden wordt.
Verder zou ik vooral even goed kijken of bij gas los de gaskabel ontspannen is en of de gasklep in positie komt. Als dit allemaal klopt, dien je het in het electronisch circuit te zoeken. Dus dan wordt het de gaskleppotmeter of andere zaken. Sluit eerst de mechanische zaken uit.