Garage vd Wekken

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

q01z
Total admin
Total admin

Garage vd Wekken

Post by q01z »

zoals sommige misschien gelezen hadden is de Cinquecento van mn moeder 2weken terug onterecht afgekeurd door de bovenstaande garage...

opzich al frustratie genog, maar het viel ons op dat de auto sindsdien een beetje schurend en rammelt geluid maakte vanuit de motor.

aangezien ze beweerde de olieververst te hebben en het lampje geen fout aangaf gingen we ervanuit dat dit gewoon goed was..

maar wat hebben die ^%)%@^#&*@!#% van de garage nou gedaan? ze hebben de olie eruit laten lopen, plugje terug geschroeft en vergeten bij te vullen!

mn moeder heeft dus 2 weken en ongveer 300km ZONDER OLIE gereden.. helemaal leeg wastie!!

maar dit plijt wel weer voor de kwaliteit van het blokje.. 300km zonder olie, nieuwe olie erin en hij loopt weer zuiver!!

ging overigens maar 3,5l in.. tis maar klein blokje
Image

CitRoel
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by CitRoel »

:shock: Jezus das erg... er moet blijvende schade zijn!! Ik zou 'm maar ff (ergens anders) na laten kijken. Nu kan je ze nog aansprakelijk stellen!! En melding maken bij de BOVAG, die gasten slopen gewoon je auto :evil:
Ik geniet van m'n eendje, Xsara en van m'n sAXo diesel.

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

probleem is dat we nooit kunnen bewijzen dat het hun schuld is.. zij zullen doodleuk zeggen dat ze niets eraan gedaan hebben.. en dat hij dus al zonder olie binnenkwam
Image

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Kakelbont »

Wat een kl0testreek!!! Probeer toch maar wat geld te verhalen want 300km zonder kartertolie dat is echt FOUT natuurlijk. Misschien komt het pas na een jaar aan de orde maar er is iets gesleten dat is zeker.
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

Kakelbont wrote:Wat een kl0testreek!!! Probeer toch maar wat geld te verhalen want 300km zonder kartertolie dat is echt FOUT natuurlijk. Misschien komt het pas na een jaar aan de orde maar er is iets gesleten dat is zeker.

ik moet mn vader nog ff overtuigen.. die is gewoon zo boos dat hij niet terug wilt.. en aangezien je weinig kan bewijzen en het al zo'n raar bedrijf is [enige Fiat dealer in de omtrek] we staan zo zwak! en het autootje hoeft het waarschijnlijk maar tot juli vol te houden ;)

en zolang ik dr niet te vaak mee rijd.. :lol:
Image

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur

Post by Sander »

Men neme een lege fles, vullen met benzine. Ouwe in benzine gedrenkte theedoek in de hals proppen. En nu heel belangrijk eerst naar de garage lopen. De doek aansteken. En de fles kapot gooien tegen de garage aan.

Tijd voor marshmallows
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

Sander wrote:Men neme een lege fles, vullen met benzine. Ouwe in benzine gedrenkte theedoek in de hals proppen. En nu heel belangrijk eerst naar de garage lopen. De doek aansteken. En de fles kapot gooien tegen de garage aan.

Tijd voor marshmallows

lijkt me niet zo heel handig.. dan word ik straks weer gehuldigt enzo ;)
en volgens mij is de eigenaar van oorsprong geen hollander dus das ook nog lastig dan :D

ik had meer het idee om een stel marters los te laten op het terein en in de showroom ;)
Image

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur

Post by Sander »

Woedende stieren richten meer schade aan anders.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

KMvrtr
AX Master
AX Master

Post by KMvrtr »

q01z wrote:ik had meer het idee om een stel marters los te laten op het terein en in de showroom ;)

Bwoehahahaha!!!!

Geweldig idee!! :jump:

FoxHunter
AX Master
AX Master

Post by FoxHunter »

Klootzakken, niet echt geweldig...

Heb je niet een bon waar op staat dat ze olie zouden bij vullen of wat dan ook ?
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!

ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**

freewheeler
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by freewheeler »

ja, vraag ik mij ook af,... heb je geen bonnetje van de gedane werken? Als er ergens op staat 'olie verversen' dan sta je natuurlijk een stap verder.
En weten zij van het geval af?

Trouwens, nog een anecdote: ergens bij een woestijnrally in de zeventiger jaren reed iemand met een 2CV zijn carter kapot & zat zonder olie. Hij kon het eventjes oplossen door geperste bananen ipv olie te gebruiken EN HET WERKTE NOG OOK!!! Das pas lekkere olie zeg ik maar

KMvrtr
AX Master
AX Master

Post by KMvrtr »

Zwijmel, 2CV....
Zo maken ze ze niet meer....

Mooi verhaal!!

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

zeker mooi verhaal! :lol: deze kende ik nog niet

en de garage ontkent wat gedaan te hebben.. we hebben nog geen rekening ofzo.. duurt altijd lang bij hun
Image

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur

Post by Sander »

Ik denk dat ze maar geen rekening moeten sturen

FoxHunter
AX Master
AX Master

Post by FoxHunter »

q01z wrote:zeker mooi verhaal! :lol: deze kende ik nog niet

en de garage ontkent wat gedaan te hebben.. we hebben nog geen rekening ofzo.. duurt altijd lang bij hun

Is het niet zo dat je eerst de rekening krijgt, en dan betaald? En dan pas je autotje mee neemt?
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!

ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

FoxHunter wrote:
q01z wrote:zeker mooi verhaal! :lol: deze kende ik nog niet

Is het niet zo dat je eerst de rekening krijgt, en dan betaald? En dan pas je autotje mee neemt?

bij ons is het meestal zo dat je eerst je auto meeneemt.. dan een rekening krijgt en dan wel weer eens ziet of je gaat betalen :P
Image

Ap
AX Starter
AX Starter

Post by Ap »

Ai, das lullig en slechte zaak van die garage!!!

De olie zorgt voor smering en koeling (en door het volume voor tegendruk). Meeste blokkies kunnen wel een tijdje rijden zonder olie, zolang de belasting maar niet te hoog wordt ... Als je moeder die 300 km rustig heeft gereden en vooral veel korte stukjes (want dan is de boel met deze buitentemperaturen ook niet echt heet geworden), is het maar de vraag of er werkelijk schade is ontstaan. Er blijft immers altijd een oliefilm achter op lagers, zuigerwanden etc. Waren het echter lange ritten, dan is de boel waarschijnlijk te heet geworden wat (op termijn) tot problemen zal leiden. Heeft ze flink zitten trappen en gassen, dan was het blok waarschijnlijk al vastgelopen. Dat rammelen wat jullie hoorden was waarschijnlijk o.a. de oliepomp. die lucht stond te pompen en wellicht wat andere dingen die door de verminderde tegendruk wat gingen rammelen. Dat schuren lijkt me kwalijker ...

Die rekening zou ik idd niet betalen totdat zij kunnen bewijzen dat ze geen olie hebben bijgevuld. Want zoals je 1e bericht aangeeft hebben zij gezegd dat ze dat wel hebben gedaan. Wat een rukkers zeg!

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by IceByte »

Ap wrote:Ai, das lullig en slechte zaak van die garage!!!

De olie zorgt voor smering en koeling (en door het volume voor tegendruk). Meeste blokkies kunnen wel een tijdje rijden zonder olie, zolang de belasting maar niet te hoog wordt ... Als je moeder die 300 km rustig heeft gereden en vooral veel korte stukjes (want dan is de boel met deze buitentemperaturen ook niet echt heet geworden), is het maar de vraag of er werkelijk schade is ontstaan. Er blijft immers altijd een oliefilm achter op lagers, zuigerwanden etc. Waren het echter lange ritten, dan is de boel waarschijnlijk te heet geworden wat (op termijn) tot problemen zal leiden. Heeft ze flink zitten trappen en gassen, dan was het blok waarschijnlijk al vastgelopen. Dat rammelen wat jullie hoorden was waarschijnlijk o.a. de oliepomp. die lucht stond te pompen en wellicht wat andere dingen die door de verminderde tegendruk wat gingen rammelen. Dat schuren lijkt me kwalijker ...

Die rekening zou ik idd niet betalen totdat zij kunnen bewijzen dat ze geen olie hebben bijgevuld. Want zoals je 1e bericht aangeeft hebben zij gezegd dat ze dat wel hebben gedaan. Wat een rukkers zeg!

Dat gerammel kan idd de oliepomp zijn, deed mijn dieseltje met de oude kop erop, voordat de pakking vervangen is ook, heb dat ding nog uit elkaar gehaald, maar is verder niks aan te zien, nu doet ie het ook niet echt meer. Motoren kunnen best wat hebben zonder olie, zolang je dat ding maar niet in zn toeren gaat jagen. Wat ik niet snap is dat het lampje voor de olie niet is gaan branden, zonder olie moet dat lampje meteen gaan branden, en niet meer uitgaan

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

IceByte wrote:Wat ik niet snap is dat het lampje voor de olie niet is gaan branden, zonder olie moet dat lampje meteen gaan branden, en niet meer uitgaan

dat lampje zal dus wel kapot zijn.. en aangezien ik geen idee heb hoe ik die cockpit unit eruit kan krijgen..
Image

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by IceByte »

q01z wrote:
IceByte wrote:Wat ik niet snap is dat het lampje voor de olie niet is gaan branden, zonder olie moet dat lampje meteen gaan branden, en niet meer uitgaan

dat lampje zal dus wel kapot zijn.. en aangezien ik geen idee heb hoe ik die cockpit unit eruit kan krijgen..

Als je de auto op contact zet moet ie gaan branden, zo niet, dan issie kapot

Post Reply