Baukje aka Hot_femeel (AX 1.1)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Volgende keer geen sleutelmeeting maar een taarteetmeeting.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

hot_femeel
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 147
Joined: MonJun21, 2004 12:18:54 PM
Location: Utrecht

Post by hot_femeel »

Volgende keer geen sleutelmeeting maar een taarteetmeeting.


Goed idee!

Dan zal ik er een bakken i.p.v kopen. Is veel lekkerderder.

Maar sleutelen gaan we dan toch nog wel doen? :syellow
Grrrrrrr, Hot_femeel

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Tuurlijk als er dan nog wat te sleutellen is.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

hot_femeel
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 147
Joined: MonJun21, 2004 12:18:54 PM
Location: Utrecht

Post by hot_femeel »

Wauw,

Nu heb ik ineens een wie-is-wie!
How did that happen?

Zal ik maar eens gauw wat foto's knippen en plakken!
Grrrrrrr, Hot_femeel

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

hot_femeel wrote:Wauw,

Nu heb ik ineens een wie-is-wie!
How did that happen?

Zal ik maar eens gauw wat foto's knippen en plakken!


:lol: gewoon gebruik maken van de functionaliteiten van het forum

Welkom Baukje
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

hot_femeel
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 147
Joined: MonJun21, 2004 12:18:54 PM
Location: Utrecht

Post by hot_femeel »

Dankjewel!
Grrrrrrr, Hot_femeel

Eriks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 830
Joined: SunJul27, 2003 2:15:57 PM
Location: Arnhem

Post by Eriks »

hot_femeel wrote:Wauw,

Nu heb ik ineens een wie-is-wie!
How did that happen?

Zal ik maar eens gauw wat foto's knippen en plakken!


2 pagina's al!

Hoe is het met de ramen, hoor daar niets meer over! werken ze al?

KMvrtr
AX Master
AX Master
Posts: 1090
Joined: FriSep12, 2003 9:21:33 PM
Location: Almere

Post by KMvrtr »

Ze komt zaterdag de kabels en de schakelaars uit mijn AX halen!

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

KMvrtr wrote:Ze komt zaterdag de kabels en de schakelaars uit mijn AX halen!


Daar heb je ook nog wel wat werk mee volgens mij, dr loopt ook nog een kabel naar het motorcompartiment, en een kabel naar de zekeringenkast, de hele bekabeling zit bovendien vastgebonden aan de rest van de kabelboom, en aan de rechterkant van de auto zit het relais van de ramen.

Ik weet niet tot hoever de kabels eruit gehaald worden, maar je hebt dr nog wel wat werk mee, ik had het op de sloop redelijk makkelijk omdat het dashboard eruit lag, en niet alles heel hoefde te blijven.

Ik moet bij mij ook alle kabels nog weer trekken, maar het weer zit nu niet echt mee, en ik moet mn raammechanismen nog aanpassen zodat ik de motoren dr op kan bouwen

hot_femeel
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 147
Joined: MonJun21, 2004 12:18:54 PM
Location: Utrecht

Post by hot_femeel »

IceByte wrote:
Daar heb je ook nog wel wat werk mee volgens mij, dr loopt ook nog een kabel naar het motorcompartiment, en een kabel naar de zekeringenkast, de hele bekabeling zit bovendien vastgebonden aan de rest van de kabelboom, en aan de rechterkant van de auto zit het relais van de ramen.



Zal wel lukken, wat dat betreft hebben we geluk, onze kabelboom is ale een keer omgelegd en je kunt overal bij onder het dashboard. Alleen naar de motor moeten we nog even iets op verzinnen. Trouwens, we kunnen altijd even naar de sloop om er nog even een boom uit te halen bij een oude auto. Dan hoeft alleen ons dashboard los, en niet die van Antoine ook!

Zaterdag gaan we even aan de slag, dus dan horen jullie het verder wel weer!
Grrrrrrr, Hot_femeel

KMvrtr
AX Master
AX Master
Posts: 1090
Joined: FriSep12, 2003 9:21:33 PM
Location: Almere

Post by KMvrtr »

IceByte wrote:aan de rechterkant van de auto zit het relais van de ramen.


Weet jij wat ie hiermee bedoeld Baukje?

Ik weet niet eens wat een relais is, wat het doet of hoe het er uit ziet. Als we er bij kunnen wil ik het best uit de mijne peuteren.

De kabelboom achter mijn dashboard is inderdaad lastig, daar hebben we het al over gehad. Ik weet dat er bij vd Feer in Lelystad een paar AXjes staan, waarvan tenminste eentje electrische ramen had. Daar zou je dus het resterende stuk kabelboom wel uit kunnen halen.

Tot zaterdag!

Antoine

hot_femeel
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 147
Joined: MonJun21, 2004 12:18:54 PM
Location: Utrecht

Post by hot_femeel »

KMvrtr wrote:
IceByte wrote:aan de rechterkant van de auto zit het relais van de ramen.


Weet jij wat ie hiermee bedoeld Baukje?

Ik weet niet eens wat een relais is, wat het doet of hoe het er uit ziet. Als we er bij kunnen wil ik het best uit de mijne peuteren.



Hoi,
Een relais is een soort schakelaar. Die zit denk ik vast aan de motor van de ramen, of die zit nog ergens in de deur, maar daar komen we wel achter. Die kabelboom komt inderdaad wel goed. We kunnen die echt wel ergens vandaan peuteren!
Tot zaterdag!
Grrrrrrr, Hot_femeel

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

hot_femeel wrote:
KMvrtr wrote:
IceByte wrote:aan de rechterkant van de auto zit het relais van de ramen.


Weet jij wat ie hiermee bedoeld Baukje?

Ik weet niet eens wat een relais is, wat het doet of hoe het er uit ziet. Als we er bij kunnen wil ik het best uit de mijne peuteren.



Hoi,
Een relais is een soort schakelaar. Die zit denk ik vast aan de motor van de ramen, of die zit nog ergens in de deur, maar daar komen we wel achter. Die kabelboom komt inderdaad wel goed. We kunnen die echt wel ergens vandaan peuteren!
Tot zaterdag!



hangt achter onder je dashboard kastje,
ik kannu helaas geen duidelijkheid geven Maar misschien heb ik de kabelboom binnen enkele dagen volledig los en er zit een elektrisch deel al bij! (ook daarvoor moet je eerst even kijken wat je hebt op de plek waar de schakelaars van de ramen horen. Dat scheelt je misschien een berg werk!)

ondanks dat mijn sloop ax geen elek ramen heeft ligt de bekabeling er nl al wel (niet tot in de deur) maar wel in dash
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Joost wrote:
hot_femeel wrote:
KMvrtr wrote:
IceByte wrote:aan de rechterkant van de auto zit het relais van de ramen.


Weet jij wat ie hiermee bedoeld Baukje?

Ik weet niet eens wat een relais is, wat het doet of hoe het er uit ziet. Als we er bij kunnen wil ik het best uit de mijne peuteren.



Hoi,
Een relais is een soort schakelaar. Die zit denk ik vast aan de motor van de ramen, of die zit nog ergens in de deur, maar daar komen we wel achter. Die kabelboom komt inderdaad wel goed. We kunnen die echt wel ergens vandaan peuteren!
Tot zaterdag!



hangt achter onder je dashboard kastje,
ik kannu helaas geen duidelijkheid geven Maar misschien heb ik de kabelboom binnen enkele dagen volledig los en er zit een elektrisch deel al bij! (ook daarvoor moet je eerst even kijken wat je hebt op de plek waar de schakelaars van de ramen horen. Dat scheelt je misschien een berg werk!)

ondanks dat mijn sloop AX geen elek ramen heeft ligt de bekabeling er nl al wel (niet tot in de deur) maar wel in dash


Dat is nieuw voor mij, voor zover ik weet ligt er bij mn type2 namelijk niks aan bekabeling. Het relais is inderdaad een soort van schakelaar, een relais wordt electrisch geschakeld via een schakeldraad (hangt aan het contactslot), daarmee wordt de stroom naar het geheel onderbroken als de sleutel uit het contact is, is een stuk veiliger ivm kortsluiting, en de ramen kunnen niet meer bediend worden als de auto niet op contact staat.

De kabelboom er in 1 stuk uithalen gaat niet lukken denk ik, ik heb ook een aantal draden moeten doorknippen om de kabelboom los te krijgen uit die sloper, kabel naar zekeringkast, kabel naar de motorruimte, schakeldraden van het relais naar het contact, die zijn allemaal niet makkelijk los te krijgen, en doorknippen is makkelijker, en opnieuw vastzetten. (tape wel de draden af die doorgeknipt worden ivm kortsluiting)

FoxHunter
AX Master
AX Master
Posts: 1308
Joined: SunApr11, 2004 12:26:47 PM
Location: Nieuwegein

Post by FoxHunter »

Mooi om te horen dat je AX door de keuring is.

Die van mij moest verleden week.... Terug weg naar Nederland van Duitsland vijf keer stilgestaan op de Autobahn, met zweet laten keuren, en wat denken jullie??

Zonder op of aanmerkingen helemaal door de keuring :) Op naar het volgende jaar :D:D
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!

ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**

hot_femeel
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 147
Joined: MonJun21, 2004 12:18:54 PM
Location: Utrecht

Post by hot_femeel »

Hoi allemaal,

Is er iemand die toevallig nog ergens een kabelboom uit een reserve-onderdelen ax kan halen? Dan kan ik eindelijk de elektrieke ramen aansluiten!
Rob was jij degene die er nog een had?

Groetjes, Baukje
Grrrrrrr, Hot_femeel

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

hot_femeel wrote:Hoi allemaal,

Is er iemand die toevallig nog ergens een kabelboom uit een reserve-onderdelen AX kan halen? Dan kan ik eindelijk de elektrieke ramen aansluiten!
Rob was jij degene die er nog een had?

Groetjes, Baukje


umh ikke wel , ik heb de elektriek van de boom ik moet het alleen nog uitsplitsen maar kan overal bij :) , alleen loopt deze niet door tot in de deur. vanaf de bedieningsknoppen tot weet nog niet precies hoever (hij had ook geen elekramen nl.)
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

hot_femeel
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 147
Joined: MonJun21, 2004 12:18:54 PM
Location: Utrecht

Post by hot_femeel »

Ha Joost,

Ben jij het!

De motortjes en de bedrading in de deur zit er al in. Nu alleen nog van de deur naar de knoppen, en van de knoppen naar de accu. Als jij dat hebt zou dat wel heel gemakkelijk zijn! Denk je dat het mogelijk is om bij mij het dashboard even los te maken om de boom goed te bevestigen?

Grrrrrr, Baukje
Grrrrrrr, Hot_femeel

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

hot_femeel wrote:Ha Joost,

Ben jij het!

De motortjes en de bedrading in de deur zit er al in. Nu alleen nog van de deur naar de knoppen, en van de knoppen naar de accu. Als jij dat hebt zou dat wel heel gemakkelijk zijn! Denk je dat het mogelijk is om bij mij het dashboard even los te maken om de boom goed te bevestigen?

Grrrrrr, Baukje



ik heb helaas geen foto gemaakt van de boom in het dashboard maar die ziet erg ver weg. (even het dashboard lostrekken viel me zwaar tegen) maar er zijn wel andere manieren om het draad weg te werken hoor.
Ik hoop dat ik vanavond even tijd heb om er na te kijken. dan laat ik het ook wel weten
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

hot_femeel wrote:Ha Joost,

Ben jij het!

De motortjes en de bedrading in de deur zit er al in. Nu alleen nog van de deur naar de knoppen, en van de knoppen naar de accu. Als jij dat hebt zou dat wel heel gemakkelijk zijn! Denk je dat het mogelijk is om bij mij het dashboard even los te maken om de boom goed te bevestigen?

Grrrrrr, Baukje


Als je de knoppen ergens in de deur maakt, dan hoef je niet zoveel draden te trekken, dat was tenminste mijn plan, dan hoef ik alleen de stroom en de massa draad te trekken, en uiteraard de bedrading voor het relais, maar dat is vrij eenvoudig.

Post Reply