Ik heb bij een 1.1tje zonder verdelerkap (Marelli injectie) de koppakking vervangen. Nu bij de eerste startpogingen start ie niet, tijdens het starten lijkt het alsof er h??l af en toe 1 cylinder vonkt en af en toe geeft ie een backfire.... Nu ben ik bang dat ik de bougiekabels verkeerd op de verdeler heb aangesloten. Weet iemand hoe deze wel moeten? Ik heb de kabels genummerd van 1 t/m 4 vanaf de vliegwiel zijde. Ik heb het nu als volgt boven --> links 4 en rechts 1, onder --> links 2 en rechts 3.
Ik geniet van m'n eendje, Xsara en van m'n sAXo diesel.
ontstekingsvolgorde is 2431 of 1243 of 3124 of 4312 of 1342 of 2134 of 3421 of 4213 naja je snapt het wel Tis dus even zoeken maar er zit wel logica in. Kijk ook of de ontstekingstiming klopt (vervroeging)
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Daar zit ik nou juist mee, ik heb bij de garage in de buurt al ff gekeken. De bougie kabels zitten allemaal goed, nog steeds niet lopen! Andere vliegwiel censor erop nog niet Distributieriem staat goed.... Hij wil maar niet aan slaan, af en toe hoor je dat ie een vonk krijgt maar dan volgd al gauw een backfire en slaat ie niet verder aan. Ik wordt er een beetje moedeloos van... hoe zit dat met die vervroeging??
Ik geniet van m'n eendje, Xsara en van m'n sAXo diesel.
LumbRjack wrote:Daar zit ik nou juist mee, ik heb bij de garage in de buurt al ff gekeken. De bougie kabels zitten allemaal goed, nog steeds niet lopen! Andere vliegwiel censor erop nog niet Distributieriem staat goed.... Hij wil maar niet aan slaan, af en toe hoor je dat ie een vonk krijgt maar dan volgd al gauw een backfire en slaat ie niet verder aan. Ik wordt er een beetje moedeloos van... hoe zit dat met die vervroeging??
check eens of de stekker onder de termostaat er goed in zit, deze is bedoeld voor de koude start!
Niet alleen moeten de bougies in de juiste volgorde vuren maar ook op het juiste tijdstip. Dat wordt aangeduid in graden tov het bovenste dode punt van de zuiger. Bij een ax is het geloof ik 4 graden vervroegd
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
WHAAAAA!! Ik snap er helemaal geen reet meer van!! De kleppen staan goed, de distributieriem heeft het juiste aantal tandjes (104) de verdeel bobine is goed, de computer is goed (het motorcheck lampje gaat branden als je 'm op contact zet) de signaalgever is goed (vliegwielsensor). En niet lopen hij mag me gewoon niet
Het moet toch aan de ontsteking liggen dat ie backfired?
Ik word er echt moedeloos van :violent1:
HELP ME AJB!!!
Ik geniet van m'n eendje, Xsara en van m'n sAXo diesel.
kijk eerst even of de bougies in orde zijn. Kijk dan of de vond sterk genoeg is. Daarna moet je even de timing laten controleren door de garage.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.