Motor-perikelen
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- AX Master
- Posts: 1979
- Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
- Location: Hoogeveen (Drenthe)
- Contact:
Motor-perikelen
Hier effe een stukje uit me wie is wie. Ik hoop dat jullie me ermee kunnen helpen
Wanneer de motor op temperatuur komt, dan laat de 4de cylinder het afweten.
Het vreemde is dat dit ALLEEN het geval is bij belasting en NIET wanneer de koppeling is ingedrukt. Ook het stationaire toerental bij warme motor is ook niet om over naar huis te schrijven.
Het vreemde is dat ik bij een koude start nergens last van heb, dan houdt
de motor alleen wat in, maar da's niet noemenswaardig.
Enig idee waar dit aan kan liggen Arn? noemde al de zuigerveren... ik heb geen idee...
Please reacties graag want ik zit er echtmee in me maag
Wanneer de motor op temperatuur komt, dan laat de 4de cylinder het afweten.
Het vreemde is dat dit ALLEEN het geval is bij belasting en NIET wanneer de koppeling is ingedrukt. Ook het stationaire toerental bij warme motor is ook niet om over naar huis te schrijven.
Het vreemde is dat ik bij een koude start nergens last van heb, dan houdt
de motor alleen wat in, maar da's niet noemenswaardig.
Enig idee waar dit aan kan liggen Arn? noemde al de zuigerveren... ik heb geen idee...
Please reacties graag want ik zit er echtmee in me maag
Greetz Martin
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
-
- AX Master
- Posts: 1979
- Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
- Location: Hoogeveen (Drenthe)
- Contact:
LumbRjack wrote:Hmmm... het lijkt mij dat ??n cylinder minder compressie heeft. Das minder, het kan natuurlijk allerlei redenen hebben. Een compressie test zal ongetwijfeld uitwijzen of het zo is of niet.
Hmmz.... in dat geval wordt het duz weer dik sleutelen...
Eerst maar effe afwachten wat de anderen ervan vinden...
Greetz Martin
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
Oke het zou dus kunnen dat je koppakking niet goed afdicht. Kan gebeuren. Als je motor warm is loopt de druk op het koelsysteem op. Dan zou er dus koelwater de cilinder in kunnen lopen waardoor de ontsteking in het geding komt. Het is het proberen waard om je radiator dop eraf te draaien de motor op temperatuur te laten komen en dan eens een stukje te gaan rijden kijken of ie het nog steeds doet.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
-
- AX Master
- Posts: 1979
- Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
- Location: Hoogeveen (Drenthe)
- Contact:
Ja maar rijden ZONDER dop lijkt me ook niet zo'n zeer geslaagd plan of wel...
Maar ok?... het is te proberen inderdaad.
Dus als ik het goed begrijp moet ie tijdens het rijden dan NIET meer die 4de cylinder laten uitvallen maar gewoon op 4 blijven lopen
Maar ok?... het is te proberen inderdaad.
Dus als ik het goed begrijp moet ie tijdens het rijden dan NIET meer die 4de cylinder laten uitvallen maar gewoon op 4 blijven lopen
Greetz Martin
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
Ik ken het probleem. Check je ontsteking eens; Rotor+verdelerkap / Bougiekables / bobine. Die hebben ook last van warmte.
Voor de Rotorkap; als er vet inzit wordt dit nat als je blok heet wordt, slecht contact.
Voor de bougie kables. Als er een gaatje inzit, als je blok dan heet word word de kabel zachter een gaat ie misvonken.
Bobine moet je gewoon een sloper halen, checken of het dan beter wordt, zoja nieuwe bestellen 50 E's.
Ik denk dat het een van deze dingen is omdat ie het goed doet als ie koud is. Probeer het maar eens. Ax = Trail & error....
Voor de Rotorkap; als er vet inzit wordt dit nat als je blok heet wordt, slecht contact.
Voor de bougie kables. Als er een gaatje inzit, als je blok dan heet word word de kabel zachter een gaat ie misvonken.
Bobine moet je gewoon een sloper halen, checken of het dan beter wordt, zoja nieuwe bestellen 50 E's.
Ik denk dat het een van deze dingen is omdat ie het goed doet als ie koud is. Probeer het maar eens. Ax = Trail & error....
Ax is back
ik denk dat ik me bij richard aansluit ik had laatst ook een soort gelijk probleem maar bij mij ging ie op vier pitten lopen, ook als ik mijn koppeling wel ingedrukt had,...
ik heb mijn verdelerkap rotor en onstekingsmodule veranderd en heb nu nergens last meer van ,...
maar je kunt natuurlijk ook een compressie test doen,.. dat is niet zo heel veel werk,...
en idd koppakingen checken,.. dit moet in elk leven van een tu motor wel een keer vervangen worden meestal lekt ie (als je ervoor staat) links achter in,..
iun elk geval succes
ik heb mijn verdelerkap rotor en onstekingsmodule veranderd en heb nu nergens last meer van ,...
maar je kunt natuurlijk ook een compressie test doen,.. dat is niet zo heel veel werk,...
en idd koppakingen checken,.. dit moet in elk leven van een tu motor wel een keer vervangen worden meestal lekt ie (als je ervoor staat) links achter in,..
iun elk geval succes
Joost wrote:Martin
voorlopig rustig rijden en geen gekke dingen doen, (er zit nl. net een nieuwe pakking in!)
ontstekingsverhaal zou niet vreemd zijn, maar volgens mij is dat al eerder vervangen toch
motor warm rijden en de compressie testen. weet je precies wat er mis is met welke onderdelen. als alles goed is is het iig niet het mechanische deel van de motor en moet je zoeken naar electronische problemen of verstopte/beschadigde injectoren/carbs.
groetjes
denny
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
-
- AX Master
- Posts: 1979
- Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
- Location: Hoogeveen (Drenthe)
- Contact:
Update:
Ik heb Bjorn gesproken en hij vertelde mij dat hij na de montage van mijn
andere kop en koppakking GOED gecontroleerd heeft dat ut ok? was.
Dat kan het dus niet zijn... Maar ook hij had het al eens over de bougie- en bobinekabels.
Toevallig niemand in de buurt die dit heeft liggen zodat ik effe kan testen of dit idd het probleem is
Beetje zonde om er geld aan uit te geven als het probleem er niet mee verhoplen is
Ik kan het geld wel beter gebruiken... voor APK van volgende week bijvoorbeeld...
Ik heb Bjorn gesproken en hij vertelde mij dat hij na de montage van mijn
andere kop en koppakking GOED gecontroleerd heeft dat ut ok? was.
Dat kan het dus niet zijn... Maar ook hij had het al eens over de bougie- en bobinekabels.
Toevallig niemand in de buurt die dit heeft liggen zodat ik effe kan testen of dit idd het probleem is
Beetje zonde om er geld aan uit te geven als het probleem er niet mee verhoplen is
Ik kan het geld wel beter gebruiken... voor APK van volgende week bijvoorbeeld...
Greetz Martin
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
-
- AX Master
- Posts: 1979
- Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
- Location: Hoogeveen (Drenthe)
- Contact:
Oke, dat wordt dus van bougiekabels ruilen deze week haha
Zal die leuk vinden als ZIJN AX ineens zow beroerd loopt haha
I'll keep you guys updated okay
Zal die leuk vinden als ZIJN AX ineens zow beroerd loopt haha
I'll keep you guys updated okay
Greetz Martin
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw