Dus (even herhalend): inlaatsysteem = spruitstuk + gasklephuis
1.4(ecu + inlaatsysteem) = vermogenswinst = ?100 + ~2 uur werk
Goed begrepen zo?
Dit klinkt toch een stuk aantrekkelijker dan voor 400 scheuro laten chippen namelijk....
Klopt precies maar dan moet je wel een bosch injectiesysteem hebben met mechanische verdeler. Bij de andere systemen kan je alleen het spruitstuk vervangen door die van een 1.4 das ook al een verbetering.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Mechanische verdeler en zo te zien bosch injectie dus dat gaat goedkomen.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Kijk da's mooi nieuws. Is het het ding pal naast de motor? (boven het loze stekkertje en met die blauwe & gele veeg erop) Gewoon om te weten wat wat is....
Nee das wel een onderdeel van de ontsteking maar niet de verdeler. Hij zit nog effies meer naar rechts op de foto (je kan hem net niet zien).
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Sander wrote:Nee das wel een onderdeel van de ontsteking maar niet de verdeler. Hij zit nog effies meer naar rechts op de foto (je kan hem net niet zien).
Meer naar rechts? Dan zit je onderhand in de wielkast... (rechts van de accu)
Zit het niet onder iets dat op de foto te zien is?
Sander wrote:Bij de andere systemen kan je alleen het spruitstuk vervangen door die van een 1.4 das ook al een verbetering.
Maar er zit toch niet voor niets een spruitstuk met bepaalde afmetingen/vormen op een 1.1? Anders zou Citroen er fabriek-af al een 1.4 spruitstuk opzetten (evenveel moeite/kosten en meer vermogen)? Oftewel: wat zijn de haken en ogen aan het vervangen van het spruitstuk door dat van een 1.4?
Zover ik heb gemerkt wordt ie er alleen maar beter op. Misschien dat zn koppel iets hoger komt te liggen zodat het wat meer een toerenbakkie wordt. Ik vind het ook vreemd maar als je de 2 spruitstukken naast elkaar ziet dan weet je gewoon welke beter is. Heej als citroen voor veel vermogen ging in standaard auto's zouden ze er ook wel een openuitlaat onder doen en een open filter met koude luchttoevoer. Gelukkig doen ze dat niet en hebben we wat te doen.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Sander wrote:Bij de andere systemen kan je alleen het spruitstuk vervangen door die van een 1.4 das ook al een verbetering.
Maar er zit toch niet voor niets een spruitstuk met bepaalde afmetingen/vormen op een 1.1? Anders zou Citroën er fabriek-af al een 1.4 spruitstuk opzetten (evenveel moeite/kosten en meer vermogen)? Oftewel: wat zijn de haken en ogen aan het vervangen van het spruitstuk door dat van een 1.4?
Tja, waarom maakt Intel ook minder snelle processoren (ja, sorry, computers snap ik nu eenmaal wel heel goed, dus daar vergelijk ik even mee)? Omdat niet iedereen een berg geld heeft liggen voor het snelste van het snelste. De productiekosten van die processoren verschillen niet zo gek veel, maar de prijs wel! (rara...) Sterker nog: soms zijn langzamere processoren zelfs gewoon begrenste goeie processoren! En daar maken overklokkers gebruik van, kopen een goedkope en voeren 'm op.
Sander wrote:Bij de andere systemen kan je alleen het spruitstuk vervangen door die van een 1.4 das ook al een verbetering.
Maar er zit toch niet voor niets een spruitstuk met bepaalde afmetingen/vormen op een 1.1? Anders zou Citroën er fabriek-af al een 1.4 spruitstuk opzetten (evenveel moeite/kosten en meer vermogen)? Oftewel: wat zijn de haken en ogen aan het vervangen van het spruitstuk door dat van een 1.4?
maar vooral; meer vermogen=hoger verbruik. De ax werd gelanceerd als zuinigheidsautotje. (de eerste 5personen auto die zoveel km op een liter kon doen.)
vraagje; zou het bij een 1.1 carb ook schelen als je d'r een spruitstuk van een 1.4 carb op zet?
Ik zou het niet weten of dat scheelt. Moet je de 2 spruitstukken even naast elkaar houden dan zie je het wel.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Elke willekeurige sloop met axen zxen bxen 205s enz.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Goed punt
Maarrem.... ik heb geen idee hoe ze eruit zien. Heeft iemand foto's, instructies, tips enzo voor me? En hoe zie je of ze nog 'goed' zijn?
(ECU uitgezonderd, die weet ik inmiddels wel)
Maakt het uit of ze uit een GT of een gewone 1.4 komen?
GT of gewone 1.4 maakt niet uit. Ik heb er eens een stukje over geschreven. FF de search gebruiken anders kan ik het je wel uitleggen
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.