bumperreparatie
Moderator: webmasters
bumperreparatie
Helaas heb ik een flinke scheur in mijn voorbumper nadat en een domme hut tegeaan in gereden. Ik heb al eerder geprobeerd om via onderdelenlijn en hier een nieuwe groene volcane bumper te krijgen, maar dat blijkt erg lastig. Nou heb ik ooit op TV gezien dat er een bumper werd gerepareerd door een kuntstog srtip achter te smelten met een fohn. IS iemand hier bekend mee en zoja waar kan ik dat spul kopen.
Thanxx,
Dirk
Thanxx,
Dirk
-
- AX Master Spammer
Re: bumperreparatie
Wat Dirk bedoelde te zeggen was wrote:Helaas heb ik een flinke scheur in mijn voorbumper nadat een domme trut er tegenaan gereden is. Ik heb al eerder geprobeerd om via de onderdelenlijn en hier (op dit forum?) een nieuwe groene volcane bumper te krijgen, maar dat blijkt erg lastig. Nou heb ik ooit op TV gezien dat er een bumper werd gerepareerd door er een kuntstof strip achter te smelten met een fohn. Is iemand hier bekend mee en zoja waar kan ik dat spul kopen?
Thanxx,
Dirk
Ik denk dat wat jij gezien heb die plexiglas matjes zijn. Die kun je inderdaad gebruiken ter reparatie. Maar volgens mij moet je dan ook flink schuren enzo om het netjes te krijgen. Daarbij komt dat je het waarschijnlijk toch blijft zien omdat jouw bumper gekleurd kunstof heeft en niet glad is en gespoten. (of wel?)
Kijk anders ff in de wie=wie van Remy. Hij heeft die matjes gebruikt om z'n mistlampen netjes weg te werken in de bumper.
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Om het plastic (abs) van onze m?hari te plakken gebruiken we MEK. Dit is te krijgen bij oudewetse schilders (geen HUBO o.i.d.) te koop. Dit stinkende spulletje lost plastic (bijv. tuinstoel) op en met die "plasticstroop" kan je dan aan de achterkant van de bumper smeren, deze lost een beetje van je eigen bumper op. Na het opdrogen is de verbinding net zo sterk als voor het scheuren.
Wij hebben trouwens ?6,50 voor een liter betaald.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Ik geniet van m'n eendje, Xsara en van m'n sAXo diesel.
LumbRjack wrote:Om het plastic (abs) van onze m?hari te plakken gebruiken we MEK. Dit is te krijgen bij oudewetse schilders (geen HUBO o.i.d.) te koop. Dit stinkende spulletje lost plastic (bijv. tuinstoel) op en met die "plasticstroop" kan je dan aan de achterkant van de bumper smeren, deze lost een beetje van je eigen bumper op. Na het opdrogen is de verbinding net zo sterk als voor het scheuren.
vergeet niet iets van een gasmasker of mondkapje aan te schaffen.. van deze zooi ga je zeker weten achterover als je het in een afgesloten ruimte gebruikt

mek
hmm, ken mek vanuit de zeilsport om gelcoat/topcoat (soort plastic) mee te mengen. Maar dit is juist verharder, je gooit een paar druppeltjes bij de gelcoat en dan wordt het hard, dus juist niet zacht!? En dit was alleen in een bijzonder klein flesje te koop.
Bestaat er dan nog andere soort MEK? Overigens is het het proberen waard om het met epoxy te repareren. ook supersterk, moet je denk ik alleen wel met glasvezelmatten en epoxy aan de binnenkant van de bumper de boel aan elkaar zetten en goed laten drogen.
Bestaat er dan nog andere soort MEK? Overigens is het het proberen waard om het met epoxy te repareren. ook supersterk, moet je denk ik alleen wel met glasvezelmatten en epoxy aan de binnenkant van de bumper de boel aan elkaar zetten en goed laten drogen.
-
- AX Master Spammer
Waar je het ook mee kan fixen is een stuk geperforeerd staatplaat, flink veel gaatjes dr in, goed heet stoken en erin smelten, zo maken we hier zoiets aan elkaar, werkt goed, na de tijd een beetje tectyl op et metaal zodat het niet gaat roesten, buitenkant eventueel bijwerken als het zichtwerk is en klaar
-
- AX liefhebber
ringen in voorbumper
Net zoals bij Dirk heb ik ook een barst/gat in mijn voorbumper omdat er een of andere jota tegen aan is gereden met ik denk de trekhaak aan het gat te zien .... nu is mijn vraag aan de binnenzijde van de voorbumper
zitten een paar "ringen", ronde plastic uitsteeksels. Hebben die een functie ? Er is namelijk ook het een en ander verbogen dus vandaar mijn vraag ...
grttz,
WeetJeWel
zitten een paar "ringen", ronde plastic uitsteeksels. Hebben die een functie ? Er is namelijk ook het een en ander verbogen dus vandaar mijn vraag ...
grttz,
WeetJeWel
Helaas is de ax overleden.. maar hij zit mij nog diep in het hart .. Helaas toch geen AX maar een peug 106 1.5d .. Tja moet kilometers maken voor me werk en dat is met bezine niet leuk meer .....
-
- AX liefhebber
Dirk wrote:Ja , ik denk dat je buisjes bedoeld waarmee de bumper aan de auto hangt.
nee die zitten aan de zijkant deze zitten zeg maar links en rechts van je nummerbord ..
Helaas is de ax overleden.. maar hij zit mij nog diep in het hart .. Helaas toch geen AX maar een peug 106 1.5d .. Tja moet kilometers maken voor me werk en dat is met bezine niet leuk meer .....
-
- AX liefhebber
q01z wrote:dat zijn steuntjes, daar hangt je bumper aan de voorkant aan.
zorgt bovendien voro een beetje stevigheid bij een aanrijding!
Lekker weer .... daar is dus precies die figuur met zijn trekhaak in geknalt en zo heeft ie dus ook alles daar verbogen .... morgen maar weer terug buigen ...