Stijn aka Freewheeler (AX 1.6GTi '92 R.I.P.! + AX 1.4RD '95)
Moderator: webmasters
-
- AX liefhebber
- Posts: 131
- Joined: WedOct20, 2004 9:59:55 PM
- Location: Belgi?
Stijn aka Freewheeler (AX 1.6GTi '92 R.I.P.! + AX 1.4RD '95)
Hoi, allemaal! Ik ben afkomstig uit regio Kortrijk in Belgi?.
In het verleden had ik al eens een AX 1.4RD, en daar had ik veel fun mee (285.000km), dan overgestapt naar Xsara 1.9TD break, maar 't AX-virus had mij te pakken. ben lang op zoek gegaan naar een AX GTi, maar ik had graag ??n die nog niet gemolesteerd was, en die ben ik nota bene in Nederland moeten gaan halen.
Wat er ondertussen is gebeurd aan de wagen?
- 1.6 motor ( VTR), katalysator eruit, spaghetti- spruitstuk, uitlaat, ruitewisser achter eruit, spoiler achter af + tekentjes 'GTi' weg, sportluchtfilter, plastic afwerkpaneeltjes uit de wagen
- goede radio erin + 6CD- speler & versterker
- deurpanelen met manuele ruiten + speakers
- Potenza (185 breed) op velgen 14" OZ
- gele koni's op progressieve veren
Ik heb ook nog een andere AX gekocht & ingeschreven, AX Diesel service van 1995, voor wat ecorijden.
Hieronder enkele foto's van beiden:
En hieronder een actiefoto van mijn 3de AX ( 1.4) tijdens wat geduw toen ik aan de leiding reed op een Speedway-circuit:
Inderdaad, wat AX- freaky....
In het verleden had ik al eens een AX 1.4RD, en daar had ik veel fun mee (285.000km), dan overgestapt naar Xsara 1.9TD break, maar 't AX-virus had mij te pakken. ben lang op zoek gegaan naar een AX GTi, maar ik had graag ??n die nog niet gemolesteerd was, en die ben ik nota bene in Nederland moeten gaan halen.
Wat er ondertussen is gebeurd aan de wagen?
- 1.6 motor ( VTR), katalysator eruit, spaghetti- spruitstuk, uitlaat, ruitewisser achter eruit, spoiler achter af + tekentjes 'GTi' weg, sportluchtfilter, plastic afwerkpaneeltjes uit de wagen
- goede radio erin + 6CD- speler & versterker
- deurpanelen met manuele ruiten + speakers
- Potenza (185 breed) op velgen 14" OZ
- gele koni's op progressieve veren
Ik heb ook nog een andere AX gekocht & ingeschreven, AX Diesel service van 1995, voor wat ecorijden.
Hieronder enkele foto's van beiden:
En hieronder een actiefoto van mijn 3de AX ( 1.4) tijdens wat geduw toen ik aan de leiding reed op een Speedway-circuit:
Inderdaad, wat AX- freaky....
Last edited by freewheeler on MonJan01, 2007 8:53:39 PM, edited 4 times in total.
Re: Stijn alias Freewheeler: AX GTi zwart uit '92
freewheeler wrote:Foto's volgen nog hoor.. ( kan ik uploaden via msn-groepen of beter iets aanmaken op Photobucket? )
Welkom kan allebei hoor
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
-
- AX liefhebber
- Posts: 131
- Joined: WedOct20, 2004 9:59:55 PM
- Location: Belgi?
-
- AX liefhebber
- Posts: 131
- Joined: WedOct20, 2004 9:59:55 PM
- Location: Belgi?
Hier stonden wat foto's.
Last edited by freewheeler on SunMay07, 2006 11:17:30 PM, edited 1 time in total.
-
- AX liefhebber
- Posts: 131
- Joined: WedOct20, 2004 9:59:55 PM
- Location: Belgi?
-
- AX liefhebber
- Posts: 131
- Joined: WedOct20, 2004 9:59:55 PM
- Location: Belgi?
Lap daar gaat de versnellingsbak!
Begint erg moeilijk te worden om van de achteruit terug in een versnelling te geraken. Blijkbaar ligt het aan de schakelstang in de bak zelf, want aan de rest lijkt niets mis te zijn...
kzal bij de aankoop van de 1.6 motor direct ook maar kijken achter een versnellingsbakje zeker?? :angry
Ondertussen wagen laten uitlijnen, best niet doen op een vrijdag aan sluitingsuur, want alles staat nog slechter als ervoor! Zal ook maar es teruggaan dan.
Begint erg moeilijk te worden om van de achteruit terug in een versnelling te geraken. Blijkbaar ligt het aan de schakelstang in de bak zelf, want aan de rest lijkt niets mis te zijn...
kzal bij de aankoop van de 1.6 motor direct ook maar kijken achter een versnellingsbakje zeker?? :angry
Ondertussen wagen laten uitlijnen, best niet doen op een vrijdag aan sluitingsuur, want alles staat nog slechter als ervoor! Zal ook maar es teruggaan dan.
-
- AX liefhebber
- Posts: 131
- Joined: WedOct20, 2004 9:59:55 PM
- Location: Belgi?
uitlijnrapport heb ik gelukkig meegekregen, en idd niet veel verbeterd neen. Je kunt natuurlijk niet veel verstellen, maar als je het stuur loslaat begint hij goed naar rechts te trekken, en staat mijn stuur ook in die richting, terwijl hij vroeger ook wel 'iets' naar rechts trok maar het stuur stond tenminste recht gewoon een kwakkel, zou het zelf met een beetje studie beter doen, maar zij mogen hun misser ( & het stuur) rechtzetten
Tja die velgen, een photoshopje h?, ben even aan het kijken wat er mee kan gedaan worden er komt nog wel eens iets speciaals op...
Trouwens heb ook nog fellere H4 koplichten gekocht met zo'n blauwe schijn, die zijn echt v????l beter hoor dan gewone, een echte aanrader dus
Tja die velgen, een photoshopje h?, ben even aan het kijken wat er mee kan gedaan worden er komt nog wel eens iets speciaals op...
Trouwens heb ook nog fellere H4 koplichten gekocht met zo'n blauwe schijn, die zijn echt v????l beter hoor dan gewone, een echte aanrader dus
-
- AX liefhebber
- Posts: 131
- Joined: WedOct20, 2004 9:59:55 PM
- Location: Belgi?
PROBLEMEN PROBLEMEN
vrijdag kwam ik op mijn werk & de koppeling deed wat raar :shaking: op 30 km van thuis dus... kon niet meer selecteren, pedaal naar beneden en ratelen...
Ben dan mits een paar trucjes naar huis kunnen rijden, en een recent tweedehandse koppeling & butee (selector? hoe zeg je dat in 't Nederlands?) gaan halen (40 euro).
Bleek dat de butee opengebroken was, en die veertandjes van het koppelinghuis naar de knoppen heeft gekregen. Vervangen dus, en nu loopt weer alles normaal, was een half dagje werk, maar nu kan ik er weer tegenaan UITGEZONDERD dat ik een paar keer heb mogen kloppen om de starter aan de praat te krijgen, dus die mag ik binnenkort ook gaa n vervangen.... WIIIIII
AX-rijden: af en toe wat werk, maar onovertroffen op elk ander gebied!
Detail: wilde mijn mountainbike inladen in de wagen om een ritje te maken, bleek dat ik mijn draden met strips aan de boxen had vastgezet, zodat de fiches er niet zouden uitgaan, maar nu kon ik natuurlijk mijn hoedenplank niet zomaar uithalen. Heb maar de bestelwagen genomen dan 't was dan ook koud h?
vrijdag kwam ik op mijn werk & de koppeling deed wat raar :shaking: op 30 km van thuis dus... kon niet meer selecteren, pedaal naar beneden en ratelen...
Ben dan mits een paar trucjes naar huis kunnen rijden, en een recent tweedehandse koppeling & butee (selector? hoe zeg je dat in 't Nederlands?) gaan halen (40 euro).
Bleek dat de butee opengebroken was, en die veertandjes van het koppelinghuis naar de knoppen heeft gekregen. Vervangen dus, en nu loopt weer alles normaal, was een half dagje werk, maar nu kan ik er weer tegenaan UITGEZONDERD dat ik een paar keer heb mogen kloppen om de starter aan de praat te krijgen, dus die mag ik binnenkort ook gaa n vervangen.... WIIIIII
AX-rijden: af en toe wat werk, maar onovertroffen op elk ander gebied!
Detail: wilde mijn mountainbike inladen in de wagen om een ritje te maken, bleek dat ik mijn draden met strips aan de boxen had vastgezet, zodat de fiches er niet zouden uitgaan, maar nu kon ik natuurlijk mijn hoedenplank niet zomaar uithalen. Heb maar de bestelwagen genomen dan 't was dan ook koud h?
-
- AX liefhebber
- Posts: 131
- Joined: WedOct20, 2004 9:59:55 PM
- Location: Belgi?
Hey Rob,
Heb al gedacht aan gewone voorbumper, maar dan heb ik minder koeling-oppervlakte voor de radiator
Wieldoppen? Om je eeen plezier te doen, ik ben toch aan het zien voor bandjes om de winter door te komen, als ik er vind met 4-gaatsvelg erbij, zet ik er van die AX 1.0E volle wieldoppen op, beloofd! Indien gelukt, maak ik eens een fotooke!
Heb al gedacht aan gewone voorbumper, maar dan heb ik minder koeling-oppervlakte voor de radiator
Wieldoppen? Om je eeen plezier te doen, ik ben toch aan het zien voor bandjes om de winter door te komen, als ik er vind met 4-gaatsvelg erbij, zet ik er van die AX 1.0E volle wieldoppen op, beloofd! Indien gelukt, maak ik eens een fotooke!
-
- AX liefhebber
- Posts: 131
- Joined: WedOct20, 2004 9:59:55 PM
- Location: Belgi?
Even een update:
Mijn deurpanelen heb ik even onder handen genomen: zoals voorzien heb ik mijn electrische ramen geruild met manuele ( begrijpe wie kan ), en heb ik speakers in de deuren gebouwd. Voor gewichtsredenen zijn dit o.a. zeeeer lichte 100 Watt- luidsprekers van Kenwood, en zijn de deurpanelen uit PE-kunststof.
Mijn deurpanelen heb ik even onder handen genomen: zoals voorzien heb ik mijn electrische ramen geruild met manuele ( begrijpe wie kan ), en heb ik speakers in de deuren gebouwd. Voor gewichtsredenen zijn dit o.a. zeeeer lichte 100 Watt- luidsprekers van Kenwood, en zijn de deurpanelen uit PE-kunststof.
Last edited by freewheeler on SunMay07, 2006 11:17:55 PM, edited 1 time in total.
-
- AX liefhebber
- Posts: 131
- Joined: WedOct20, 2004 9:59:55 PM
- Location: Belgi?
freewheeler wrote:...zoals voorzien heb ik mijn electrische ramen geruild met manuele ( begrijpe wie kan ), en heb ik speakers in de deuren gebouwd. Voor gewichtsredenen zijn dit o.a. zeeeer lichte 100 Watt- luidsprekers van Kenwood, en zijn de deurpanelen uit PE-kunststof...
Ziet er zeer strak uit...handzwengels voor de ramen zijn idd een stukje ( ) lichter dan electrische, en dan PE-plaatjes erbij scheelt natuurlijk nog meer. En zoals iemand anders op het forum al meerdere keren gezegd heeft:
Rock's wrote:weight is a waste of fun
Huidige: Renault Clio Campus 1.2 16v Sport ('06)
Ex: Citroën AX 1.1i Volcane ('95), Renault Mégane Coupé 1.9 DTI Sport ('00)
freewheeler wrote:Trouwens, een geinig detail: het trekhaakje komt uit een 2CV
Het zwengeltje is ondertussen wel vervangen door een deftiger exemplaar.
OOOOOOOOh dat is het bandje om je dak opgerold te houden
zwijmel eendjes rijden blijft ook een virus.
Deurtje ziet er luxe uit nu!
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio