Vandaag mijn achterlichten losgehad omdat eentje niet goed vast zat. Dus gelijk maar alles schoongemaakt en de 3 massa stekkertjes een voor een met de vijl overheen geweest. Net als het blokje op de auto waar die stekkertjes tegenaan zitten geschroefd.
Wat een verschil! Alle lampen branden een stuk feller en de achterlichten knipperen niet meer met het knipperlicht mee
Kun je een fotootje posten van wat je gevijld hebt? Ik snap niet precies wat je bedoelt.... Voor ik meteen mijn hele achterlichtunit ga zitten vijlen...
hmm foto heb ik zo niet gelijk. Maar tis heel simpel. Als je je linker achterlicht loshaalt zitten er 2 plastic stekkers in je lamp zelf, en gaan er 3 draadjes van die stekkers naar een boutje (dop 8 ) op de auto zelf. Die zie je direct links van het gat zitten waar je achterlicht in valt.
Die 3 draadjes die daarop uitkomen, daar zitten metalen connectortjes aan die om dat boutje heen vallen. Die heb ik dus blank gevijld en ook het stukje op de auto waar dat boutje tegenaan draait.
Trouwens beetje contactspray op die in die plastic stekkers spuiten kan ook geen kwaad. Ook heb ik de rubbers van de achterlichten ingevet met vaseline zodat deze weer goed afsluiten en niet vastvriezen.
Last edited by Kakelbont on WedNov17, 2004 11:22:22 AM, edited 1 time in total.
Oei oei oei.
Ik heb de rekeningen nog die bij die auto kwamen en als ik het me goed herinner heeft de dealer het arme oude vrouwtje 80 gulden of euro berekend voor 'herstellen massa achterlichten'. En dat minstens twee keer!
Oei oei oei.