Eric (AX 1.1 Volcane '95)
Moderator: webmasters
yep, alle slangen vernieuwt, is duidelijk een interval punt voor alle rubber, lagers en de benzineslang vanaf de tank.
en nog steeds niet ergens stil gestaan.....
gewoon helemaal niets stuk, al 85.0000km niet, je moet gewoon de boel op de smeerpunten smeren, en de bewegende rubber delen iedere maand effe met siliconen inspuiten, en de schakelstangetjes natuurlijk.
en nog steeds niet ergens stil gestaan.....
gewoon helemaal niets stuk, al 85.0000km niet, je moet gewoon de boel op de smeerpunten smeren, en de bewegende rubber delen iedere maand effe met siliconen inspuiten, en de schakelstangetjes natuurlijk.
Last edited by Eric on SunJan16, 2005 7:08:47 PM, edited 1 time in total.
alle pagina`s doen het weer, ik heb een nieuw webservertje en had deze niet teruggezet .... 1000x sorry natuurlijk...
inmiddels in 2 jaar meer gereden dan de vorige eigenaresse in 8 jaar ...
maar glimmen doet ie nog steeds.
toch vandaag naar een c2 vts gekeken .. dat is toch wel erg cool,
gewoon een ax chassis maar dan fully featured ..
schijfjes achter, 16" velgen .. mmmm das een redelijke ax opvolger.
leuk detail, ik hoef mijn volcane niet in te ruilen, (is niks waard meneer)maar de citroen verkoper wilde er zo 2000 euro voor neerleggen "voor zijn vriendin" jaja nou volgens mij niet. Ik zoek eigenlijk alleen maar een vervanger als ik hem in puin mocht rijden .. maar dat wist ie niet
inmiddels in 2 jaar meer gereden dan de vorige eigenaresse in 8 jaar ...
maar glimmen doet ie nog steeds.
toch vandaag naar een c2 vts gekeken .. dat is toch wel erg cool,
gewoon een ax chassis maar dan fully featured ..
schijfjes achter, 16" velgen .. mmmm das een redelijke ax opvolger.
leuk detail, ik hoef mijn volcane niet in te ruilen, (is niks waard meneer)maar de citroen verkoper wilde er zo 2000 euro voor neerleggen "voor zijn vriendin" jaja nou volgens mij niet. Ik zoek eigenlijk alleen maar een vervanger als ik hem in puin mocht rijden .. maar dat wist ie niet
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2744
- Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
- Location: Fijnaart (West Brabant)
- Contact:
Eric wrote:toch vandaag naar een c2 vts gekeken .. dat is toch wel erg cool,
gewoon een AX chassis maar dan fully featured ..
schijfjes achter, 16" velgen .. mmmm das een redelijke AX opvolger.
en niet te vergeten van de vts --> 125pk
Heeft de c2 trouwens een ax chassis? Ik dacht dattie volledig op nieuw ontworpen was?
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
nee hoor, een is gewoon een ax / 106 onderstel met sander specs,
echt alles zit erop en eronder, het motortje ziet eruit als een juweeltje
>>
De tot op heden sportiefste C2, de 1.6 16V VTR, kon zijn verwachtingen nooit helemaal waarmaken. De Sensodrive-tranmissie gooide roet in het sportieve feestje. De nieuwe VTS heeft een handgeschakelde vijfversnellingsbak, zodat de bestuurder zelf weer ?in control? is. De 1.6i 16v motor levert in de VTS een verdienstelijke 125 pk, 15 pk meer dan de VTR en 5 pk meer dan de Saxo VTS. Het koppel is met 143 Nm iets lager dan bij de VTR. De vermogenswinst is ontstaan door montage van een nieuw injectiesysteem, een ander uitlaatsysteem met andere achterdemper, een speciaal inlaatspruitstuk en gewijzigde timing van in- en uitlaatkleppen en nieuwe nokkenassen. Citroën claimt een grote souplesse over een breed toerenbereik, het toerental is begrensd op 7200 tpm. De sprint van 80 tot 120 km/h zou in 8,3 s in de vierde en 11,3 s in de vijfde versnelling uitgevoerd kunnen worden. Andere prestatiecijfers zijn nog niet bekendgemaakt.
Ook het onderstel moest er aan geloven. Vering en demping werden straffer, de stuurbekrachtiging werkt directer. Rondom staat de C2 VTS op grote 16-inch velgen met banden in de maat 195/45R16. Het standaard aanwezig ESP moet de VTS in het gareel houden.
De buitenzijde is verrijkt met een achterspoiler, in carrosseriekleur gespoten voorbumper en zijskirts. Het interieur heeft sportieve accenten dankzij zwarte sportstoelen, transparante lichtgrijze deurgrepen, een met leer bekleed stuurwiel en aluminium pedalen. Standaard zijn verder airconditioning, 6 airbags en mistlampen voor.
echt alles zit erop en eronder, het motortje ziet eruit als een juweeltje
>>
De tot op heden sportiefste C2, de 1.6 16V VTR, kon zijn verwachtingen nooit helemaal waarmaken. De Sensodrive-tranmissie gooide roet in het sportieve feestje. De nieuwe VTS heeft een handgeschakelde vijfversnellingsbak, zodat de bestuurder zelf weer ?in control? is. De 1.6i 16v motor levert in de VTS een verdienstelijke 125 pk, 15 pk meer dan de VTR en 5 pk meer dan de Saxo VTS. Het koppel is met 143 Nm iets lager dan bij de VTR. De vermogenswinst is ontstaan door montage van een nieuw injectiesysteem, een ander uitlaatsysteem met andere achterdemper, een speciaal inlaatspruitstuk en gewijzigde timing van in- en uitlaatkleppen en nieuwe nokkenassen. Citroën claimt een grote souplesse over een breed toerenbereik, het toerental is begrensd op 7200 tpm. De sprint van 80 tot 120 km/h zou in 8,3 s in de vierde en 11,3 s in de vijfde versnelling uitgevoerd kunnen worden. Andere prestatiecijfers zijn nog niet bekendgemaakt.
Ook het onderstel moest er aan geloven. Vering en demping werden straffer, de stuurbekrachtiging werkt directer. Rondom staat de C2 VTS op grote 16-inch velgen met banden in de maat 195/45R16. Het standaard aanwezig ESP moet de VTS in het gareel houden.
De buitenzijde is verrijkt met een achterspoiler, in carrosseriekleur gespoten voorbumper en zijskirts. Het interieur heeft sportieve accenten dankzij zwarte sportstoelen, transparante lichtgrijze deurgrepen, een met leer bekleed stuurwiel en aluminium pedalen. Standaard zijn verder airconditioning, 6 airbags en mistlampen voor.
de kogel is door de kerk, de lease c2 vts gaat er komen (een zwarte)
ik blijf hier natuurlijk rondspoken want ik heb dan een c2 vts, volcane is nog niet weg, en heb ook nog een 1.1i first expression..
check the link :
http://www.rtl.nl/(channel=rtl4,progid=autowereld)/system/media/wvx/automotor/rtlautowereld/miMedia/2004/week46/vrijdag_10_citroen_c2.avi_plain.xml/wm364.wvx
en numero 2, op 75% -> c2 tegen 500pk amg :
http://www.rtl.nl/(channel=rtl4,progid=autowereld)/system/media/wvx/automotor/rtlautowereld/miMedia/2004/week46/vrijdag_10_mercedes_sl55.avi_plain.xml/wm364.wvx
ik blijf hier natuurlijk rondspoken want ik heb dan een c2 vts, volcane is nog niet weg, en heb ook nog een 1.1i first expression..
check the link :
http://www.rtl.nl/(channel=rtl4,progid=autowereld)/system/media/wvx/automotor/rtlautowereld/miMedia/2004/week46/vrijdag_10_citroen_c2.avi_plain.xml/wm364.wvx
en numero 2, op 75% -> c2 tegen 500pk amg :
http://www.rtl.nl/(channel=rtl4,progid=autowereld)/system/media/wvx/automotor/rtlautowereld/miMedia/2004/week46/vrijdag_10_mercedes_sl55.avi_plain.xml/wm364.wvx
-
- AX Master
- Posts: 1979
- Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
- Location: Hoogeveen (Drenthe)
- Contact:
GAAF Het was laatst idd op tv maar had geen tijd om te kijken.
Veel plezier met je C2 hoor
Veel plezier met je C2 hoor
Greetz Martin
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
-
- AX Master
- Posts: 1979
- Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
- Location: Hoogeveen (Drenthe)
- Contact:
Eric wrote:.... en dat word een 0-100 test met sander natuurlijk .....
Kan dat gefilmt worden hahahahaha ben benieuwd hoor
Greetz Martin
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
de c2 natuurlijk, die 1.1i word niks,
(terwijl andere auto`s het zwaar afleggen tegen die volcane grappig eigenlijk)
waarschijnlijk gaat de ax nu naar de monteur die hem onderhoud bij de dealer, daar is ie echt op zn plek.
bij nader inzien, met die volcane is natuurlijk ook al leuk eens effe te racen tegen mekaar.
(terwijl andere auto`s het zwaar afleggen tegen die volcane grappig eigenlijk)
waarschijnlijk gaat de ax nu naar de monteur die hem onderhoud bij de dealer, daar is ie echt op zn plek.
bij nader inzien, met die volcane is natuurlijk ook al leuk eens effe te racen tegen mekaar.
wellicht iemand in de axclub die een volcane zoekt in bijna nieuwe staat,
de prijsindicatie is 3500 euro,
(nu niet meteen reageren, ja het is veel, maar ik heb al een koper voor 3500 euro ik heb alleen nog geen ja gezegd)
ax volcane 05-1995 met alle opties
125.000 km dealer onderhouden (zijp heerhugowaard)
met status en boekje (NAP) en alle rekeningen
nieuwe assen mei2004
nieuwe lagers mei2004
nieuwe koppakking jan2004
nieuwe dynamo jan2004
nieuwe distributiesnaar mei2004
nieuwe accu nov2004
verse blokken en schijven mei2004
open standaard luchtfilter
AEZ DION velgen onbeschadigd
carrosserie geen roest en volledig deuk en krasvrij,
interne tectyl was behandeling 05-2002 gehad
michelin XT1 banden rondom (2003)
verlaagd / horizontaal
cd mp3 speler met 4x40 watt
auto heeft 2 jaar lang snelweg gereden (60.000 -> 125.000 : 1 op 17,3)
met bumpersleepoogkapje en corsa splitter
leent zich erg goed voor zakelijk kilometer vreten,
kosten per km zijn ~lager dan wettelijke vergoeding per km.
nieuwe c2 vts heeft levertijd van 12+ weken dus niet direkt beschikbaar.
de prijsindicatie is 3500 euro,
(nu niet meteen reageren, ja het is veel, maar ik heb al een koper voor 3500 euro ik heb alleen nog geen ja gezegd)
ax volcane 05-1995 met alle opties
125.000 km dealer onderhouden (zijp heerhugowaard)
met status en boekje (NAP) en alle rekeningen
nieuwe assen mei2004
nieuwe lagers mei2004
nieuwe koppakking jan2004
nieuwe dynamo jan2004
nieuwe distributiesnaar mei2004
nieuwe accu nov2004
verse blokken en schijven mei2004
open standaard luchtfilter
AEZ DION velgen onbeschadigd
carrosserie geen roest en volledig deuk en krasvrij,
interne tectyl was behandeling 05-2002 gehad
michelin XT1 banden rondom (2003)
verlaagd / horizontaal
cd mp3 speler met 4x40 watt
auto heeft 2 jaar lang snelweg gereden (60.000 -> 125.000 : 1 op 17,3)
met bumpersleepoogkapje en corsa splitter
leent zich erg goed voor zakelijk kilometer vreten,
kosten per km zijn ~lager dan wettelijke vergoeding per km.
nieuwe c2 vts heeft levertijd van 12+ weken dus niet direkt beschikbaar.
Ziet er prima uit!
En ook prima onderhouden!
Kom je ook inclusief al dat motoronderhoud nog steeds onder de 18 cent per kilometer?
Als vrijgezel zou ik het wel weten. Ik moet over 3 maanden een nieuwe Astra bestellen. Helaas/gelukkig (zelf kiezen svp) ben ik geen vrijgezel en hebben we een dochtertje van 12 weken jong.
Dus is een AX toch een beetje te klein voor mij. Anders zou ik het wel weten hoor!
En ook prima onderhouden!
Kom je ook inclusief al dat motoronderhoud nog steeds onder de 18 cent per kilometer?
Als vrijgezel zou ik het wel weten. Ik moet over 3 maanden een nieuwe Astra bestellen. Helaas/gelukkig (zelf kiezen svp) ben ik geen vrijgezel en hebben we een dochtertje van 12 weken jong.
Dus is een AX toch een beetje te klein voor mij. Anders zou ik het wel weten hoor!
daarom heb ik ook 2 axen, ik heb ook een vier deurs ax first,
volgend jaar dus een c2 vts(lease) en een ax first...4drs
ja dik onder de 18 cent,
12,3ct all in op jaarbasis om precies te zijn.
boven de 12.000km is een ax op jaarbasis winstgevend,
en dus kan je gewoon dealeronderhoud doen.
het word een pijn in het hart dit, maar goed,
hij rijd zo 10.000km en de olie blijft gewoon doorzichtig ..
volgend jaar dus een c2 vts(lease) en een ax first...4drs
ja dik onder de 18 cent,
12,3ct all in op jaarbasis om precies te zijn.
boven de 12.000km is een ax op jaarbasis winstgevend,
en dus kan je gewoon dealeronderhoud doen.
het word een pijn in het hart dit, maar goed,
hij rijd zo 10.000km en de olie blijft gewoon doorzichtig ..
tsja, een stevige prijs ... maar wel een boekie vol stempels
en nog half leeg ook... mijn dealer adviseerde 4250 omdat nieuwe occasions nog veel duurder zijn ...
ik hoop niet dat een af andere puber met rijke pappa hem koopt
en binnen 1 maand tegen een muur plakt, want het is wel een doodskist op wielen dan.
en dan de echte prijzen ... tssss voor de verkoop van mijn ax krijg ik net an de climate control 18" musketiers en radio op de c2 vts ..
over verhoudingen gesproken......
en nog half leeg ook... mijn dealer adviseerde 4250 omdat nieuwe occasions nog veel duurder zijn ...
ik hoop niet dat een af andere puber met rijke pappa hem koopt
en binnen 1 maand tegen een muur plakt, want het is wel een doodskist op wielen dan.
en dan de echte prijzen ... tssss voor de verkoop van mijn ax krijg ik net an de climate control 18" musketiers en radio op de c2 vts ..
over verhoudingen gesproken......
-
- AX super weirdo
- Posts: 4657
- Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
- Location: Hardinxveld-Giessendam
- Contact:
Eric wrote:tsja, een stevige prijs ... maar wel een boekie vol stempels
en nog half leeg ook... mijn dealer adviseerde 4250 omdat nieuwe occasions nog veel duurder zijn ...
ik hoop niet dat een af andere puber met rijke pappa hem koopt
en binnen 1 maand tegen een muur plakt, want het is wel een doodskist op wielen dan.
en dan de echte prijzen ... tssss voor de verkoop van mijn AX krijg ik net an de climate control 18" musketiers en radio op de c2 vts ..
over verhoudingen gesproken......
Ik heb pas nog een hele mooie Ford Mondeo station uit 1996 verkocht voor veeeeel minder. Die had ook het complete onderhoudsboekje alleen stond die al op 270dkm...
Forse prijs hoor, maar ja niet geschoten is altijd mis
Freude am Fahren.